​راهنمای بازاریابی پیامکی برای رستوران‌ها: از ایده تا اجرا

1

1402/12/28

13:18


​راهنمای بازاریابی پیامکی برای رستوران‌ها: از ایده تا اجرا

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این روزها استفاده از بازاریابی پیامکی در بیشتر کسب‌وکارها بسیار مرسوم و جا افتاده است. زیرا همه بیزینس‌ها قصد دارند به کمک روش‌های مختلف تبلیغات، با مشتری‌های سابق خود مجددا ارتباط بگیرند و همچنین خود را به مشتری‌های جدیدی معرفی کنند و از این طریق به فروش بیشتری نیز برسند.

 زیرا هم می‌توانید به سرعت با مشتری‌های سابق و جدید ارتباط بگیرید، و هم هزینه تبلیغات شما بسیار پایین خواهد بود. بیایید تا راهنمای بازاریابی پیامکی را با یکدیگر بررسی کنیم.

روش‌های بازاریابی پیامکی و ارسال اس ام اس برای رستوران‌ها

اگر می‌خواهید تبلیغات رستوران خود را به کمک بازاریابی پیامکی انجام دهید، بهتر است با انواع روش‌های ارسال پیامک آشنا شوید.

در قدم اول باید از یکی از ارائه‌دهنده‌های سامانه پیامکی معتبر، پنل خریداری کنید. همه پنل‌ها ماژول‌هایی دارند که در ارسال انواع پیامک به شما کمک می‌کنند. بیایید روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی و بازاریابی پیامکی را باهم بررسی کنیم.

ارتباط با مشتری‌های سابق

همه کسب‌وکارها در طول فعالیت خود، مشتریانی دارند که ممکن است شماره آن‌ها را هم در طول زمان جمع‌آوری کرده باشند. اگر شما هم شماره مشتریان رستوران خود را دارید، می‌توانید به روش‌های مختلف در طول زمان برایشان تبلیغات ارسال کنید. بیایید این روش‌ها را بررسی کنیم.

ارسال کد تخفیف و پیشنهادات ویژه

حتما شما هم پیامک‌هایی از اسنپ فود و یا رستوران‌هایی که پیش‌تر از آن‌ها خرید کرده‌اید را دریافت می‌کنید. بیشتر آن‌ها حاوی کد تخفیف و پیشنهادات ویژه‌ای مانند سرور غذا به همراه انواع نوشیدنی و یا دعوت از شما برای چشیدن غذای جدیدشان هستند. شما هم به همین روش برای مشتری‌های سابق خود اس ام اس بفرستید و آن‌ها را با پیشنهادهای هیجان‌انگیز، دوباره به رستوران خود دعوت کنید.

ارسال پیامک با نام و نام خانوادگی

اگر می‌خواهید حس صمیمت را در مشتری خود برانگیزید و یا برای روز تولد و جشن‌های مختلف به آن‌ها تخفیف بدهید، بهتر است یک پیامک شخصی سازی با نام و نام خانوادگی برایشان ارسال کنید.

فرستادن اس ام اس های مناسبتی

یکی از اصلی‌ترین نوع بازاریابی پیامکی، ارسال اس ام اس های مناسبتی است. سال نو، تولد، ولنتاین، سالگرد ازدواج و... زمان‌های خوبی برای ارتباط دوباره با مشتری‌ها است. از آن‌ها بخواهید در این روزها مهمان شما باشند و با تخفیف، روزهای خوش‌شان را در رستوران شما جشن بگیرند.

ارتباط با مشتری‌های جدید

همه کسب‌وکارها علاوه بر شماره‌هایی که از مخاطبان و مشتری‌های خود دارند، برای بازاریابی و افزایش فروش به شماره‌های جدیدی نیز نیاز دارند. پنل پیامکی به روش‌های مختلفی قابلیت ارسال پیامک به شماره موبایل‌های جدید را برای شما فراهم می‌کند.

ارسال پیامک به کمک بانک شماره‌ها

یکی از قابلیت‌های اصلی هر پنل، بانک شماره‌های به‌روز است. به کمک این بانک شماره‌ها می‌توانید برای مناطق، شهرها، استان‌ها، اصناف و مشاغل و گروه‌های مختلف پیامک ارسال کنید. به این ترتیب به مشتری‌های جدیدی متصل شده‌اید که از این به بعد شما و رستوران شما را خواهند شناخت.

ارسال اس ام اس بر اساس کد پستی

اگر شما کد پستی یک منطقه را داشته باشید، به راحتی می‌توانید برای شماره موبایل‌های همراه اول و ایرانسل آن اس ام اس بفرستید. به این ترتیب می‌توانید کدپستی مناطق اطراف رستوران خود را وارد سامانه کنید و برای شماره موبایل‌های آن مناطق تبلیغات رستوران خود را بفرستید.

ارسال پیامک از روی نقشه

یک راه آسان برای فرستادن پیامک تبلیغاتی به شماره‌های جدید، ارسال اس ام اس از روی نقشه است. به این ترتیب که شما می‌توانید از روی نقشه مناطقی که قصد دارید تبلیغات خود را در آن انجام دهید را انتخاب کنید. سپس تعداد شماره موبایل‌های ایرانسل و همراه اول به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید برای هر تعداد از آن‌ها که خواستید اس ام اس بفرستید. این ماژول برای پیدا کردن مناطق نزدیک رستوران شما بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

هر مدل از بازاریابی مزایا و معایب خاص خود را دارند. بیایید با مزایای استفاده از بازایابی پیامکی آشنا شویم.

ارسال پیامک با تعرفه مقرون به صرفه

بازایابی پیامکی تقریبا نسبت به تمامی روش‌های بازاریابی، مقرون به صرفه‌تر است. در این روش شما با خرید پنل و سپس شارژ آن به اندازه مورد نیاز، به راحتی می‌توانید ارسال‌های خود را انجام دهید.

سرعت ارسال بالای تبلیغات

برای بازاریابی پیامکی نیازی نیست از قبل زمینه‌هایی را فراهم کنید. صرف خرید پنل و استفاده از شماره‌های جدید و قدیم می‌توانید به سرعت ارسال‌های خود را انجام دهید. سرعت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به دلیل اینکه از سمت مخابرات پشتیبانی می‌شوند، تقریبا بالاست.

قابلیت ذخیره شماره‌ها در دفترچه تلفن

به کمک دفترچه تلفن پنل پیامکی، می‌توانید تمامی مخاطبین خود را در پنل ذخیره کنید و حتی آن‌ها را گروهبندی کنید. به این ترتیب در ارسال‌های بعدی خود مشکلی نخواهید داشت و با انتخاب هر گروه، پیامک به راحتی برایشان ارسال می‌شود.

گزارش‌گیری از هر ارسال

وقتی قرار است بازاریابی خود را شکل دهید، برای بررسی میزان اثربخشی آن، باید گزارش‌های خود را به طور مرتب بررسی کنید. بعد از ارسال اس ام اس های تبلیغاتی برای رستوران خود، می‌توانید از بخش ارسالی‌ها، گزارش‌های خود را ببینید و میزان تاثیر پیامک بر فروش و جذب مخاطب را بررسی کنید.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید یک بازاریابی پیامکی خوب داشته باشید، از پنل های مطرح پیامکی کشور استفاده کنید. کافی است وارد یکی از این وبسایتها شوید و با خرید پنل مورد نظر خود، بازاریابی رستوران خود را از همین حالا شروع کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو