زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟

زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟


منبع: آویژه

1

1403/1/21

00:09


زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟

لطفا به این مقاله امتیاز دهید

آشنایی با راهکار طلایی افزایش اعتماد به نفس در زنان

اعتماد به نفس در زنان معجزه می کند. زنی که دارای اعتماد به نفس کافی است به واسطه این ویژگی در زندگی خود موفقیت های زیادی را کسب می کند. مدیریت بحران را یاد می گیرد و سعی می کند با افزایش اعتماد به نفس خود، آگاهانه تر به زندگی و مسائل مختلف آن پرداخته و با دید بازتری برای رسیدن به اهدافش تلاش کند.

گاهی اوقات اعتماد به نفس پایین زن امکان هر گونه تصمیم‌گیری و عملکرد صحیح را در مسائل مختلف از وی گرفته و موجبات تضعیف روحیه زن را فراهم می‌سازد، طوری که وی ترجیح می دهد خود را فردی وابسته و بدون قدرت معرفی کند تا اینکه بخواهد از ظرفیت ها، استعدادها و توانایی‌ هایش برای دیگران صحبت کند.

مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه جهت همراهی با زنانی که در راه تقویت اعتماد به نفس خود ضعف داشته و کمتر راهکاری برای غلبه بر اعتماد به نفس پایین خود سراغ دارند، مقاله زیر را ارائه کرده اند. شک نداشته باشید که خواندن آن برای شما به عنوان یک زن می تواند در تقویت اعتماد به نفستان بسیار موثر باشد. توصیه می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید:

زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید استایل بدن شما در هنگام صحبت کردن، کار انجام دادن، حرف زدن نقش مهمی در میزان اعتماد به نفستان دارد.

اینکه چطور راه می روید، چطور می نشینید، چطور نگاه می کنید و حتی چطور صحبت می کنید همه و همه می تواند میزان اعتماد به نفس شما را بالا برده و کاهش دهد.

در اغلب آموزش های مربوط به تقویت اعتماد به نفس به زنان این نکته داده می شود که حتما زبان بدن خود را تقویت کرده و کمی مصمم تر رفتار کنند. اعتماد به نفس به بالای شما موجب خواهد شد که جایگاه واقعی خود را در این جهان بهتر پیدا کنید:

زبان بدن خود در هنگام نشستن را تقویت کنید:

نوع نشستن خود را تغییر دهید. سعی کنید در هنگام نشستن بر روی زمین و یا حتی مبلمان و صندلی ها کمتر قوز کرده و استایل رسمی تری به خود بگیرید.

حواستان به شانه هایتان باشد:

زنان قوی و با اعتماد به نفس، هیچ وقت شانه های خود را به سمت جلو خم نمی کنند. آنها در اغلب موارد برای نشان دادن میزان اعتماد به نفسی که دارند، به صندلی و یا مبلی که روی آن نشسته اند، تکیه می دهند.

🟣 بهتر است، وضعیت دست ها در این حالت بر لبه دسته های مبلمان باشد و از مشت کردن دستان خود و یا زیر بغل گرفتن آنها خودداری کنید.

زنان با اعتماد به نفس

دستان خود را زیر میز نبرید

به جای آنکه زمان پشت میز نشستنتان، دستان خود را در زیر میز پنهان کنید، سعی کنید تا حد ممکن دست هایتان را روی میز گذاشته و در هنگام صحبت و گفتگو با دیگران از آنها به نحو احسنت استفاده کنید.

🟣 آرنجتان را روی میز بگذارید. بگذارید حرف زدن شما را حرکت به موقع و به اندازه دستانتان تکمیل کند. از تکرار بیش از حد و اندازه یک حرکت جدا خودداری کنید.

لحن صحبت خود را تنظیم کنید:

با لحن آرام‌تری صحبت کنید و سعی کنید به جای سرعت دادن به حرف هایتان، شمرده تر حرف زده و فرصت کافی برای انتخاب کلماتی که مقصود شما را برسانند، وجود داشته باشد.

🟣 آرام و شمرده صحبت کردن شما هم نباید به گونه ای باشد که اطرافیانتان را از شنیدن ادامه حرف هایتان خسته و دلسرد کند.

ارتباط چشمی را فراموش نکنید
:

از برقرار کردن ارتباط چشمی با دیگران هراسی به دل راه ندهید. وقتی نوبت حرف زدن شما می شود، سر خود را بالا گرفته و با نگاه کردن به اطرافیانتان صحبت هایی را که در ذهن خود دارید، مطرح کنید.

🟣 بهتر است برای چند ثانیه هم که شده در هنگام صحبت به چشمان اطرافیان خود نگاه کنید. تماس و ارتباط چشمی شما نشان دهنده این است که از اطرافیان خود نترسیده و نگران سوال پرسیدن های آنها نیستید.

حواستان به استایل ایستادنتان باشد:

قطعا قد شما در میزان اعتماد به نفستان تاثیر زیادی خواهد داشت. زنان کوتاه قد تحت تاثیر این موضوع کمی ناراحت بوده و گاهی حتی از اینکه در کنار افراد بلند قدتر از خود باشند، احساس خجالت می کنند.

بهتر است در زمان ایستادنتان، پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر بگذارید. از بی حس و حال ایستادن خود خودداری کنید.

🟣 سعی کنید محکم و استوار ایستاده و از قد و هیکلی که دارید رضایت داشته باشید.

از تاثیر زبان بدن خود بر ذهنیت مثبت خود غافل نشوید:

زبان بدن شما هسته اصلی نگرش دیگران نسبت به شماست. زبان بدن شما بر میزان اعتماد به نفستان تاثیر بسیار زیادی می گذارد. اگر زبان بدن قدرتمندی را برای خود تعریف کنید، دیگران بدون توجه به ذهنیتی که دارید، شما را به عنوان یک فرد دارای اعتماد به نفس و قوی دیده و نوع نگاهشان به شما مثبت می شود.

علائم اعتماد به نفس پایین زنان

مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.
برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند
مشاوره حرفه ای تخصص ماست
شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه زنان با اعتماد به نفس چه زبان بدنی دارند؟ با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.
برای مشاوره تلفنی فوری داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

جهت مشاوره برای هم وطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.
هموطنان خارج از کشور

برای رزرو وقت مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری

مشاوران آویژه
پاسخگوی شما هستند

علائم اعتماد به نفس پایین زنان:

اعتماد به نفس پایین زنان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با این حال برخی از مهم ترین نشانه های اعتماد به نفس پایین یک زن را می توان اینطور عنوان کرد:

🔴 احساس بی ارزشی برای دوست داشتن و دوست داشته شدن

🔴 نگاه منفی به اطرافیان و دنیای بیرونی

🔴 ترس بیش از حد از شکست

🔴 کمالگرایی بی حد و اندازه

🔴 مشکل در شنیدن انتقادات اطرافیان

🔴 عدم پذیرش نقاط ضعف خود

🔴 نگران بودن

🔴 ناتوانی در بیان نیازهای خود

🔴 نگرانی بیش از حد در مورد نوع نگاه دیگران به خود

🔴 احساس اضطراب و خجالت بیش از اندازه

دلایل اعتماد به نفس پایین زنان:

برخی از مهم ترین دلایل اعتماد به نفس پایین زنان را می توان اینطور برشمرد:

🟦 بزرگ شدن در خانواده ای که والدین در آن به شدت نگاه انتقادی به فرزندان و رفتارهای آنها دارند.

🟦 عملکرد ضعیف شما در مدرسه و داشتن دوستانی که همیشه از نظر تحصیلی از شما بالاتر و باهوش تر بوده اند.

🟦 وجود موقعیت های استرس زای مداوم در زندگی

این سه مورد را می توان ریشه ای ترین عوامل اعتماد به نفس پایین زنان عنوان کرد با این حال، چند مورد دیگری که به شدت در شرایط کنونی جامعه بر کاهش سطح اعتماد به نفس شما تاثیر می گذارند را می توان اینطور عنوان کرد:

❤️ منفی نگری ذهن زنان :

مغز زنان به جهات بسیاری متفاوت با مغز مردان است. این موضوع موجب کاهش میزان عزت نفس در زنان می شود. نوع ذهن زنان به گونه ای طراحی شده است که بیشتر از مردان به احساسات خود اهمیت می دهند و همین موجب می شود که در شرایط مختلف اعتماد به نفس پایین تری نسبت به غیرهمجنسان و حتی همجنس خود داشته باشند. این موضوع موجب می شود، زنان جوان دائما در حال توجه به افکار دیگران در مورد خودشان باشند.

❤️ شبکه های اجتماعی:

عامل موثر دیگر بر کاهش میزان اعتماد به نفس زنان تحت تاثیر شبکه های اجتماعی است. وقتی تصاویری از استانداردهای زیبایی دست نیافتنی از زنان در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، افکار منفی بسیاری وارد ذهن زنان می شود که به مرور زمان میزان اعتماد به نفس آنها را کاهش داده است و میزان رضایت آنها از خودشان را تا حد زیادی کاهش می دهد.

❤️ تجربه های تلخ زندگی:

حوادث مختلف در دوران مختلف زندگی، از دست دادن عزیزان، آسیب های عاطفی، آزار و اذیت های جنسی از جمله مواردی است که می تواند بر کاهش میزان اعتماد به نفس یک زن تاثیر منفی بگذارد. مراجعه به یک مشاوره و صحبت در مورد تجارب تلخ به دست آمده می تواند تا حد زیادی اثرات سو و منفی این آسیب شدید روحی را از بین ببرد.

❤️ زیاده خواهی بیش از حد و اندازه:

زیاده خواهی بی حد و اندازه یک زن موجب می شود که اعتماد به نفس وی آسیب جدی ببیند. اینکه شما نتوانید آنچه را که در ذهن خود دارید در عالم واقعیت اجرایی کنید، موجب می شود که به مرور زمان خود را فردی ناتوان تصور کرده و احساس منفی را در وجودتان نسبت به خودتان تقویت کنید.

❤️ تجربه شکست در زندگی:

در این موضوع که شکست های شما در زندگی زمینه ساز کاهش اعتماد به نفستان می شود، هیچ شکی نیست. تحت تاثیر شکست در زمینه اهدافی که برای زندگی تان تعیین کرده اید، شما به فردی فاقد اعتماد به نفس تبدیل می شوید که به هیچ عنوان توانایی های خود را باور نداشته و نمی تواند این موضوع را بپذیرد که فردی توانمند است که می تواند از پس مسائل و مشکلات زندگی خود بر بیاید.

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان:

برای افزایش میزان اعتماد به نفس در زنان راه های بسیاری تعریف و مشخص شده است که بسیار هم موثر و تاثیرگذار هستند. مشاوران مرکز مشاوره خانواده آویژه توصیه های خوبی را در این زمینه مطرح کرده اند:

کتاب بخوانید:

کتاب خواندن از جمله کارهای مثبتی است که می تواند با تغییر ذهن و فکر شما زمینه ساز افزایش اعتماد به نفستان شود. به عنوان یک زن تا جایی که می توانید در کنار انجام کارهای خانه و یا بیرون خانه کتاب بخوانید.

مطالعه کتاب تاثیر مستقیمی بر روی دایره لغات شما و نوع حرف زدنتان دارد.

رژیم غذایی داشته باشید:

اینکه شما برای خودتان محدودیت های غذایی مشخصی را تعیین کرده و سعی کنید عادات غذایی خود را تقویت کرده و اصلاح کنید به میزان زیادی بر میزان اعتماد به نفس شما اثر می گذارد.

بهتر است تا جای ممکن خوردن مواد و خوراکی های مضر و بدون استفاده را از برنامه غذایی خود حذف کنید. این موضوع این تصور را در وجودتان ایجاد می کند که میزان کنترل زیادی روی بدن و جسمتان دارید.

از ورزش کردن غافل نشوید:

ورزش کردن موجب می شود که میزان سوخت و ساز بدنتان بالا رفته و اکسیژن مغزتان را افزایش می دهد. این موضوع حال شما را تغییر داده و موجب بهبود سلامت فکری و جسمی تان می شود.

نیازی به انجام کارهای سخت و دشوار و ورزش های سنگین نیست. همین که روزانه مدت زمان خاصی را به انجام فعالیت های بدنی بپردازید، میزان اعتماد به نفس خود را بالا خواهید برد.

از حریم امن خود بیرون بیایید:

برای افزایش میزان اعتماد به نفس خود تا جای ممکن سعی کنید میزان ارتباطات اجتماعی خود را افزایش داده و از حریم امن خود خارج شوید. هر چقدر میزان ارتباط شما با محیط بیرونی تان بیشتر باشد، میزان رضایت شما از خودتان بیشتر شده و زمینه ساز افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

خودآگاهی ذهنی را افزایش دهید:

افزایش خودآگاهی ذهنی شما می تواند موجبات افزایش اعتماد به نفس شما را فراهم کند. تا جای ممکن مهارت هایی مانند مدیتیشن و یوگا را امتحان کرده و سعی کنید برای دقایق کوتاهی هم که شده به صورت روزانه با خودتان خلوت کرده و خودتان را به تنهایی بدون هیچ گونه محدودیتی مورد قضاوت و بررسی قرار دهید.

سخنی از مشاوران آویژه

داشتن اعتماد به نفس کافی و به اندازه در زنان از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که برخوداری از اعتماد به نفس کافی و به اندازه می تواند موجبات پیشرفت های گسترده ای در زندگی آنها شود. اگر فکر می کنید که میزان اعتماد به نفس شما بسیار کم بوده و این موضوع مشکلات زیادی را برایتان در جریان زندگی شخصی و یا ارتباط با سایرین ایجاد کرده است، به شما توصیه می کنیم که حتما به یک مشاوره مراجعه کرده و از این طریق بر روی اعتماد به نفس خود کار کنید. برای تقویت این موضوع تا جای ممکن در هنگام مشاوره تلفنی صادقانه ضعف های خود را عنوان کرده و از هر گونه پنهان کاری در این زمینه خودداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو