قرص ادوالژین + موارد مصرف و عوارض قرص ادوالژین

منبع: گهر

252

1398/5/23

13:03


برای کنترل سرماخوردگی قرص ادوالژین که ترکیبی از ایبوپروفن و فنیل آفرین هیدروکلراید و داروی در دسته بندی ضد درد و ضد تب می باشد را با موارد مصرف و عوارض قرص ادوالژین به شما عزیزان معرفی می کنیم.

قرص ادوالژین 

094520 Gahar ir قرص ادوالژین + موارد مصرف و عوارض قرص ادوالژین

موارد مصرف و عوارض قرص ادوالژین

 

قرص ادوالژین

ادوالژین فلش ۶۸۴ میلی گرم مسکنی متفاوت و جدید است که از ماده موثره ایبوپوفن لیزین تولید شده است.

این مسکن با ۳ برابر سرعت تاثیر گذاری نسبت به ایبوپروفن در کاهش درد دندان، دردهای قاعدگی و دردهای عضلانی تاثیر به سزایی دارد.

نام تجاری :ادوالژین فلش ® ۴۰۰

نام ژنریک:​ایبوپروفن لیزین ۴۰۰ میلی گرم

دسته دارویی :ضد درد

شکل دارویی:قــرص روکشـدار

موارد مصرف قرص ادوالژین :

ایبوپروفن در تسکین درد و التهاب روماتیسمی، انواع آرتریت (شامل آرتریت جوانان) و دیگر اختلالات عضلانی اسکلتی، قاعدگی دردناک، درد‌های بعد از عمل جراحی، تب مصرف می‌گردد.

 

فارماکوکینتیک

هشدارها :

در بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه، بیماری¬های گوارشی مانند زخم ¬گوارشی، نارسایی قلبی، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتیاط فراوان مصرف شود.

 

عوارض قرص ادوالژین : 

در بیماران مبتلا به نارسایی کبد یا کلیه، بیماری¬های گوارشی مانند زخم ¬گوارشی، نارسایی قلبی، پرفشاری خون و اختلالات انعقادی با احتیاط فراوان مصرف شود.

 

تداخل های دارویی

در مصرف همزمان با آنتی اسیدها احتمال کاهش جذب دارو وجود دارد. مصرف ایبوپروفن به -همراه مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)، سبب معکوس نمودن اثر ضدفشار خون آن ها گردیده و نیز خطر نارسایی کلیه و افزایش پتاسیم خون احتمالاً افزایش می یابد.

اثرات کاهنده فشار خون مدرها در صورت مصرف همزمان با این دارو ممکن است کاهش یابد. اثر انسولین و دارو‌های پایین آورنده قندخون سولفونیل ، احتمالاً‌ به وسیله این دارو افزایش می یابد.

مصرف همزمان با سیکلوسپورین خطر سمیت کلیوی را افزایش می دهد. دفع لیتیم و احتمالاً متوترکسات توسط ایبوپروفن کاهش یافته و سمیت آن ها افزایش می‎ یابد.

مهار تجمع پلاکت توسط این دارو در زخم و خونریزی گوارشی در بیماران تحت درمان با دارو‌های ضدانعقاد یا ترومبولیتیک، ممکن است خطرناک باشد. مصرف همزمان این دارو با آسپیرین توصیه نمی-‌شود. مصرف همزمان اسید والپروئیک با این دارو خطر بروز خونریزی را به دلیل تداخل در عملکرد پلاکت ها افزایش می دهد.

 

نکات قابل توصیه

۱- احتمال بروز تنبلی چشم (آمبلیوپاتی) وجود دارد.
۲- در صورت مصرف این دارو در درمان آرتریت، دوره درمان با این دارو باید کامل شود. جهت دستیابی به پاسخ مطلوب، ممکن است حداقل ۲ هفته زمان نیاز باشد.
۳- در صورت مشاهده علائم شبه آنفولانزا (لرز، تب یا درد عضلانی) قبل یا همزمان با بثورات جلدی، باید به پزشک مراجعه شود.
۴- هر گونه خونریزی غیرعادی مانند استفراغ خونی، خون در ادرار و خون در مدفوع باید گزارش شود.
۵- در تجویز داخل وریدی، رساندن مایعات لازم به فرد قبل از شروع درمان الزامی است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو