چای سیلانی و خواص بی نظیر آن بر روی سلامتی

منبع: آسان طب

123

1398/6/14

11:43


در دنیا بیش 3 هزار گونه مختلف چای داریم که یکی از مهم‌ترین آنها با نام چای سیلانی شناخته می‌شود. به همین دلیل تنوع چای است که معمولاً آنها را با نام محلی که در آن می‌رویند، مشخص می‌کنند. سیلان نام قدیمی کشور سریلانکا است و به چایی که در این کشور رشد می‌کند، چای سیلانی می گویند. این چای در دنیا طرفداران زیادی دارد به طوری که جالب است بدانید درامد سریلانکا از صادرات این گونه چای بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌باشد. این چای در سه گونه مختلف سیاه، سفید و سبز وجود دارد. اگر دوست دارید در مورد این گونه چای و خواصش اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

چای سیلانی

خواص چای سیلانی

این گونه چای دارای بسیاری از خواص و فواید درمانی می‌باشد. گونه سفید آن به عنوان گران‌ترین چای دنیا شناخته می‌شود. بررسی کتب طب سنتی نشان می‌دهد که پزشکان آسیای شرفی برای هزاران سال از این گونه چای برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات استفاده می‌کردند. تحقیقات زیادی بر روی چای سیلانی انجام شده که نتایج بیشتر آنها نشان می‌دهد شما در این نوشیدنی می‌توانید با مقادیر قابل توجه از فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات پلی فنیک رو به رو شوید که هر کدام از آنها می‌توانند تأثیر شگرفی بر روی بدن بگذارند.

کاهش وزن

با این که بسیاری تصور می‌کنند چای سبز بیشترین تأثیر را در میان چای‌ها بر روی کاهش وزن دارد، باید بدانید که چای سیلانی در این زمینه حرف اول را می زند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های که این چای دارد، توانایی آن در افزایش متابولیسم است که تأثیر شگرفی بر روی کاهش وزن دارد. همان طور که می دانید اگر میزان متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند، چربی سوزی در بدن شما با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. بدین منظور کافی است تا صبح‌ها برای صبحانه یک وعده از این چای مصرف کنید تا طی مدت کوتاهی به وزن ایده آل خود دست پیدا کنید.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

از دیگر خواص فوق‌العاده که به این چای نسبت می‌دهند، افزایش ایمنی بدن می‌باشد. دانشمندان در ابتدا تصور می‌کردند مصرف این چای می‌تواند به تولید گلبول‌های سفید کمک کند اما امروزه ثابت شده است که چای سیلانی با بهبود زمان پاسخ سیستم ایمنی به پاتوژن ها و عوامل خارجی، در مبارزه با بیماری‌ها نقش دارد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های این چای نیز با خنثی کردن فعالیت رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب‌های استرس اکسیداتیو بر روی بدن، شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌های مزمن در امان نگه می‌دارند.

تقویت سلامت قلب

چای سیلانی

از جمله عناصر مهمی که در این چای یافت می‌شود، پتاسیم است که نقش پررنگی بر روی تقویت سلامت قلب دارد. دانشمندان بر این باور هستند که پتاسیم قادر است به مانند یک وازودیلاتور عمل کند. این بدان معنی است که مصرف این عنصر می‌تواند به گشاد کردن رگ‌های شما کمک کند. این موضوع باعث می‌شود تا فشار خون در بدن شما کنترل شود. فشار خون بالا یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمن است که به آن لقب قاتل خاموش را داده‌اند چرا که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد. به همین دلیل بهتر است با مصرف مواد طبیعی مانند چای سیلانی از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

افزایش انرژی

اگر به دنبال افزایش انرژی می‌گردید، بهترین کار استفاده از این چای می‌باشد. یکی از مهم‌ترین موادی که باعث افزایش انرژی می‌شود، کافئین می‌باشد. قهوه دارای میزان زیادی کافئین است و همین موضوع باعث می‌شود تا مصرف آن توصیه نشود چرا که بیش از نیاز معمول کافئین دارد اما این چای می‌تواند سطح کافئین را در بدن شما در سطح متعادلی نگه دارد. در سال‌های اخیر کارشناسان زیادی توصیه کرده‌اند دوز مصرفی قهوه را پایین بیاوریم. بدون شک جایگزین کردن این چای یکی از عاقلانه‌ترین روش‌ها می‌باشد.

بهبود سلامت پوست

برخی از آنتی اکسیدان هایی که در چای سیلانی شناسایی شده‌اند به طور خاص با کاهش میزان کلاژن در پوست توسط جلوگیری از استرس اکسیداتیو در سلول‌های اطراف مرتبط هستند. مهم‌ترین فایده وجود کلاژن، قابلیت کشسانی پوست می‌باشد. این موضوع مهم‌ترین علت در چین و چروک و پیری زودرس محسوب می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا عصاره این چای در بسیاری از محصولات زیبایی پوست مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین در سال 2010 مقاله‌ای چاپ شد که نشان می‌داد این چای با کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست در ارتباط می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو