دمنوش سرماخوردگی موثر و مفید برای پاییز و زمستان

دمنوش سرماخوردگی موثر و مفید برای پاییز و زمستان


منبع: زیبامون

339

1398/6/30

13:12


دمنوش سرماخوردگی یکی از گزینه های خیلی عالی و موثر برای درمان سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان هست که در این بخش از زیبامون چندتا از این دمنوش ها رو به شما معرفی کرده ایم.

دمنوش سرماخوردگی موثر و مفید برای پاییز و زمستان

هنگامی که احساس سرماخوردگی دارید، نوشیدن و مصرف مایعاتی که بدون کافئین هستند میتونن تاثیر خیلی خوبی در هیدراته شدن بدن و بهبود سرماخوردگی داشته باشند. دمنوش های گیاهی یک انتخاب هوشمندانه در این مواقع هستند. زیرا این دمنوش ها باید به صورت داغ یا گرم سرو شوند و به همین دلیل تاثیر خیلی خوبی در تسکین گلو درد دارند و به دلیل مواد تشکیل دهنده، این دمنوش ها خاصیت درمانی خیلی خوبی نیز دارند.

برخی از ترکیبات گیاهی میتونن تاثیرات خیلی خوبی در از بین بردن عفونت و باکتری های ایجاد کننده سرماخوردگی داشته باشند که اگر به شکل دمنوش مصرف شوند، اثربخشی خیلی بهتر و موثرتری خواهند داشت. در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با چند تا از بهترین دمنوش های سرماخوردگی آشنا شوید.

 

چای لیمو

 

چای لیمو

 

نوشیدن چای لیمو و یا استفاده از آب لیمو در سایر چای ها، میتونه یک درمان خانگی خوب و عالی برای سرماخوردگی باشه که تقریبا سالیان سال هست که مورد استفاده قرار می گیره. چای لیمو تاثیر خیلی خوبی در درمان گلو درد داره و میتونه نشانه های سرماخوردگی رو از بین ببره.

لیمو یکی از مرکبات سرشار از ویتامین c هست و به همین دلیل به بدن برای مبارزه با عوامل ایجاد کننده سرماخوردگی کمک میکنه و باعث میشه تا این مشکل خیلی سریع بهبود پیدا کنه.

 

دمنوش بابونه

 

دمنوش بابونه

 

گیاه بابونه دارای اثرات تسکین دهنده و آرامش بخش بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها ی موثر و خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای هست و استفاده از دمنوش بابونه کمک میکنه تا سرماخوردگی خیلی سریع بهبود پیدا کند. 

برای تهیه این دمنوش باید مقداری از برگ و گل بابونه رو در آب جوش بریزید و اجازه بدید این گیاه در آب جوش خیس خورده و دم بکشد و سپس با مقداری عسل و آب لیمو میل کنید.

 

دمنوش نعنا

 

دمنوش نعنا

 

طعم خنک نعنا نه تنها میتونه باعث بهتر شدن تنفس در زمان سرماخوردگی باشه بلکه دارای خاصیت ضد باکتری و ویروسی بوده و استفاده ا دمنوش نعنا یک انتخاب فوق العاده برای از بین بردن و مقابله با سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان است. علاوه بر این دمنوش نعنا میتواند در تسکین دردهای عضلانی نیز موثر باشه، سرفه رو کاهش میده و باعث باز شدن بینی خواهد شد. 

برگهای خشک شده یا تازه نعنا رو در آب جوش بریزید، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و سپس این دمنوش خوشمزه و عالی رو با مقداری عسل بنوشید!

 

دمنوش چای سبز

 

چای سبز

 

چای سبز به دلیل فواید خیلی زیادی که برای سلامت بدن داره در همه جای دنیا از محبوبیت خیلی زیادی برخوردار هست. این چای، حاوی مقادیر خیلی خوبی از انواع آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت انرژی در بدن می شود. به همین دلیل هست که توصیه میشه در زمان سرماخوردگی حتما دمنوش چای سبز بنوشید تا مدت زمان سرماخوردگی کوتاه بشه و خیلی سریع تر بهبود پیدا کنید.

 

دمنوش آویشن

 

دمنوش آویشن

 

آویشن یکی دیگه از گیاهان خیلی خوب و عالی برای درمان سرماخوردگی هست. این گیاه دارای بالاترین سطح از آنتی اکسیدان بوده و منبع خوبی از انواع ویتامین هاست. دمنوش آویشن باعث کمتر شدن سرفه و گلودرد شده و دارای خاصیت خلط آور هست  و به دلیل ترکیبات ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیکی که داره میتونه در درمان سرماخوردگی بسیار موثر و مفید باشه. 

 

دمنوش زنجبیل

 

دمنوش زنجبیل

 

دمنوش زنجیبل یکی از بهترین دمنوش ها برای درمان گلو درد هست. زنجیبل دارای مواد فعالی هست که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کنند و همچنین باعث از بین بردن میکرو ارگانیسم های ایجاد کننده عفونت خواهند شد. اگر سرماخوردگی شما با ناراحتی معده همراه هست، دمنوش زنجبیل میتونه تاثیر خیلی خوبی در کاهش حالت تهوع نیز داشته باشه.

 

سایر مراقبت های خانگی برای سرماخوردگی

مراقبت های خانگی و موثر دیگری نیز برای بهبود سرماخوردگی وجود دارد که در ادامه به برخی از این درمان ها اشاره کرده ایم:

 

سرماخوردگی

 

1. هیدارته ماندن بدن برای سلامتی بسیار ضروری و لازم هست. پس اگر احساس سرماخوردگی دارید، علاوه بر استراحت کردن و استفاده از دمنوش های گیاهی، بهتره به مقدار کافی آب بنوشید. به طور متوسط نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب و سایر نوشیدنی های غیر کافئین دار میتونن تاثیر خیلی خوبی در درمان سرماخوردگی داشت هباشند.

2. اگر احساس کردید علائم سرماخوردگی دارید، بهتره با مشورت پزشک از مکمل های روی (Zinc) استفاده کنید. این مکمل کمک میکنه تا مدت زمان سرماخوردگی کاهش پیدا کنه و سریعتر بهبود پیدا کنید.

3. استفاده از داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن میتونه در کاهش سر درد، درد مفاصل و علائم تب در سرماخوردگی موثر باشند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو