معیار انتخاب برای ایرلاین های خارجی چیست؟

منبع: نوداد

185

1398/6/31

12:50


انتخاب پرواز مناسب برای سفر خارجی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. وقتی به لیست بلیط هواپیماها که زمانشان برای شما مناسب است نگاه می‌کنید، با گزینه‌های زیادی روبرو می‌شوید که از ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی هستند. از ماهان ایر و کیش ایر گرفته تا ایرلاین‌های ترکیش و امارات. این زیاد بودن گزینه‌ها ممکن است بیشتر از اینکه به راحتی انتخاب کمک کند، سردرگمتان کند.

در این نوشته توضیح می‌دهیم تفاوت ایرلاین‌ها در چیست و به نکاتی که موقع انتخاب ایرلاین و خرید بلیط هواپیما باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم.

قیمت مهم‌ترین عامل

باید بپذیریم که شرایط اقتصادی کشور باعث شده که نتوانیم مثل گذشته به راحتی مسافرت کنیم. افزایش چشمگیر بلیط‌ها تا حد زیادی انتخاب‌ها را محدود کرده است. به همین دلیل در حال حاضر مهم‌ترین عامل برای انتخاب ایرلاین و خرید بلیط، قیمت است. فرقی نمی‌کند ایرلاین داخلی باشد یا خارجی، تا زمانی که قیمت بلیط از بودجه‌ شما بیشتر باشد، نمی‌توانید آن را بخرید. خرید اینترنتی بلیط هواپیما از علی بابا این مزیت را دارد که می‌توانید با انتخاب مبدأ و مقصد و تاریخ سفر، لیست قیمت ایرلاین‌های مختلف را ببینید، از بینشان انتخاب کنید و روند خرید را به راحتی طی کنید.

پرواز مستقیم، بهترین گزینه

اگر زیاد به مسافرت خارجی رفته باشید می‌دانید که پرواز مستقیم خیلی راحت‌تر از مسیرهایی است که باید یک یا دو بار در آن‌ها هواپیما عوض کنید. در مسیرهایی که می‌توانید مستقیما به سمت مقصد می‌روید، وقت کمتری هدر می‌ورد و احتمالا هزینه‌ی کمتری نیز پرداخت می‌کنید. در مسیرهایی که خیلی پرطرفدار نیستند، تعداد ایرلاین‌هایی که امکان پرواز مستقیم را ارائه می‌کنند کم است. ممکن است برای مقصد شما فقط یکی از خطوط هوایی ایرانی امکان پرواز مستقیم را بدهد. به همین دلیل باید قبل از انتخاب بلیط هواپیما تحقیق کنید که چه ایرلاین‌هایی این مسیر را به صورت مستقیم می‌روند.

هزینه‌های جانبی

ایرلاین‌های کوچک برای اینکه بتوانند قیمت مناسبی داشته باشند مجبورند سرویس‌های محدودتری ارائه کنند. ممکن است این سرویس‌ها در زمینه‌ی پذیرایی در طول مسیر باشد و یا محدودیت بار داشته باشند. مثلا ممکن است شما یک بلیط بسیار ارزان‌قیمت پیدا کنید و بدون چک کردن شرایط پرواز به سمت فرودگاه بروید. در این صورت ممکن است در محل تحویل بار با مشکلی جدی مواجه شوید و مجبور شوید که هزینه‌های هنگفتی برای جریمه‌ بار بپردازید. پس این نکته را در نظر داشته باشید که از هر ایرلاینی بلیط می‌خرید شرایطش را بخوانید تا در طول مسیر با مشکل مواجه نشوید.

کیفیت هواپیماها و سرویس‌ها

اگر تمام مواردی را که ذکر کردیم را بررسی کردید و به چند گزینه‌ نهایی رسیدید که هم قیمت مناسبی دارند و هم پروازشان مسیر مناسبی را طی می‌کند و هزینه‌های جانبیشان هم مثل هم است، در این مرحله می‌توانید به سراغ خود هواپیما و سرویس‌هایی که می‌دهد بروید. ایرلاین‌های مختلف هواپیماهای مختلفی دارند که ممکن است قدیمی یا جدید باشند. ممکن است برای یک مسیر مشخص دو هواپیما وجود داشته باشد که یکی از آنها بسیار نو و تمیز است و دیگری قدیمی و فرسوده. همچنین سرویس‌هایی که ایرلاین‌ها در طول مسیر ارائه می‌دهند متفاوت است. بعضی از خطوط هوایی در طول پرواز خوراکی و نوشیدنی‌های مختلفی سرو می‌کنند و بعضی دیگر فقط به یک نوع غذا و آب بسنده می‌کنند. دانستن این نکات به شما کمک می‌کند که بتوانید مناسب‌ترین بلیط هواپیما را از بهترین ایرلاین خریداری کنید.

کلاس پروازی

اگر می‌خواهید بلیطی بخرید که کلاسی غیر از اکونومی دارد، مطمئن شوید که ایرلاین در قبال دریافت این هزینه به شما سرویس‌های ویژه‌ای می‌دهد. خطوط هوایی برای بلیط‌های بیزینس هزینه‌های بسیار بیشتری دریافت می‌کنند. دلیل این هزینه‌ی اضافی این است که در قبل و در طول و بعد از سفر خدمات مختلفی به مسافر ارائه می‌کنند. در فرودگاه مکان مخصوصی برای افراد با بلیط بیزینس و VIP در نظر گرفته شده است. در هواپیماهای جدید و مدرن، صندلی‌های مسافران این کلاس کیفیت بالایی دارند. پذیرایی‌ای که از افراد این کلاس پروازی می‌شود متنوع‌تر است. حالا اگر بلیط بیزینس را از ایرلاینی خرید کنید که تفاوت چندانی بین کلاس‌های پروازیش وجود ندارد، پولتان را هدر داده‌اید. متأسفانه در کلاس‌های پروازی اکثر ایرلاین‌های ایرانی تفاوت زیادی وجود ندارد. پس قبل از خرید بلیط هواپیما، خدمات کلاس‌های مختلف ایرلاین‌ها را بررسی و مقایسه کنید.

ممکن است برای یک مسیر هوایی، تعداد زیادی ایرلاین داخلی و خارجی پرواز داشته باشند. گاهی اوقات تعداد این ایرلاین‌ها به حدی زیاد می‌شود که انتخاب را برای مسافران سخت می‌کند. برای راحت شدن انتخابتان، چند مورد را باید در نظر داشته باشید. اول اینکه قیمت بلیط‌ها را با هم مقایسه کنید. با خرید بلیط هواپیما از علی بابا خیالتان راحت می‌شود که مناسب‌ترین قیمت را با چند کلیک پیدا می‌کنید. سپس بررسی کنید که پرواز مستقیم برای مسیر شما وجود دارد یا نه. با بررسی هزینه‌های جانبی و کیفیت صندلی و سرویس‌های ارائه شده، انتخابتان تا حد زیادی مشخص می‌شود. در آخر هم اگر می‌خواهید از کلاس پروازی بیزینس استفاده کنید، مطمئن شوید ایرلاینی را انتخاب می‌کنید که سرویس‌های ویژه‌ای برای این کلاس ارائه می‌دهد.



مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو