مشکلی مردانه که هرگز نباید از آن رد شد

مشکلی مردانه که هرگز نباید از آن رد شد


منبع: نمناک

195

1398/8/8

11:37


اغلب افراد به خصوص مردان به سلامتی بدن خود توجه نمی کنند و پیگیر علائم مختلف در بدن خود نمی شوند، در حالی که برخی مشکلات و بیماری هایی وجود دارد که حتما باید آن ها را جدی گرفت.

مشکلی مردانه که هرگز نباید از آن رد شد

14 نشانه از مشکلات جدی مردان که هرگز نباید نادیده گرفته شوند

بسیاری از مردان نسبت به سلامتی خود بی توجه می باشند و به علائم مختلف در بدن خود توجه خاصی ندارند ، در حالی که در صورت بررسی علائم می توانند جلوی بسیاری از مشکلات جدی تر پیش رو را بگیرند. در این قسمت از سلامت نمناک علائمی را به شما معرفی می کنیم که می تواند در صورت پیگیری نکردن، خطراتی را برای آقایان به وجود بیاورد.

1. اختلال نعوظ در مردان

هیچ مردی دوست ندارد که راجع به مشکلی مثل اختلال نعوظ با کسی صحبت کند اما این موضوع می تواند هشداری برای مشکلات جدی تر در او باشد. اگر سن شما حدود 45 تا 50 سال می باشد و در روابط جنسی مشکل دارید، قطعا این موضوع علامت خطری برای شما می باشد که اختلال نعوظ یکی از همین مشکلات است که می تواند مربوط به فشار خون پایین باشد که ممکن است بر روی قلب و مغز فرد تاثیرگزار باشد. اگر مبتلا به اختلال نعوظ هستید، حتما باید انتظار مشکلاتی مثل بیماری و حملات قلبی را تا ده سال آینده داشته باشید ، پس حتما باید هر چه سریع تر وضعیت قلب و عروق خود را بررسی کنید و این اختلال را درمان کنید.

 

مشکلات مردان

2. مشکلات بلع در مردان

سختی بلع یکی از نشانه هایی است که هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. این موضوع می تواند یکی از نشانه های رفلاکس اسید باشد که در اثر وضعیت های آلرژی زا افزایش می یابد و این موضوع می تواند نشانه سرطان مری و مشکلات آلرژی باشد و درمان این مشکل شما را از خطرات زیادی در امان می دارد.

3. کاهش وزن نا خواسته از مشکلات جدی

اگر افزایش وزن داشتید و به دلیل رژیم و تمرین ورزشی وزن خود را کاهش دادید ، یعنی همه چیز عالی است اما کاهش وزن ناگهانی و زیاد می تواند نشان دهنده این باشد که چیزی در بدن شما به درستی کار نمی کند و پزشک در این شرایط آزمایش های زیادی را از شما می گیرد و علت کاهش وزن تان را پیدا می کند ، پس هرگز این موضوع را نادیده نگیرید. 

4. تغییرات روده ای

تغییرات روده ای و مدفوع می تواند یکی از نشانه های سرطان روده بزرگ باشد. باریک شدن مدفوع یا خونریزی روده را باید به پزشک گزارش داد و البته که نترسید . خونریزی در بیشتر مواقع به دلیل مشکلاتی مثل بواسیر است اما در هر حال بهتر است که آن را بررسی کنید. اسهال یا یبوست که بیش از چند روز طول می کشد، می تواند هشدار مشکلی جدی در فرد باشد.

 

مشکلات مردان

5. تغییر خال ها از مشکلات جدی

مردان بیشتر از خانم ها در معرض سرطان پوست هستند زیرا کمتر از ضد آفتاب استفاده می کنند و آن را نادیده می گیرند و چیزهایی مثل تغییرات خال را در نظر نمی گیرند . مردان دو برابر خانم ها جان خود را بر اثر ملانوما از دست می دهند ، پس توصیه ما به آقایان این است که از ضد آفتاب با اس.پی.اف بالا استفاده کنند و پوست خود را مرتب بررسی کنند و حتما سالی یک بار به دکتر پوست مراجعه کنند . تغییر در خال ها می تواند شامل موارد زیر باشد :

• خال هایی که دیگر گرد نیستند و حالت دیگری به خود گرفته اند.

• خال هایی که گوشه های تیز پیدا کرده اند.

• خال هایی که چند رنگ شده اند.

• خال هایی که افزایش قطر بیش از حدی داشته اند.

• خال هایی که در طول زمان کاملا تغییر شکل داده اند.

در تمام موارد بالا حتما باید به متخصص پوست مراجعه کنید.

6. مشکلات خوابیدن در مردان

اگر زیاد یا کم می خوابید یا در بیدار ماندن یا به خواب رفتن مشکل دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. مشکلات و اختلال در خواب می تواند مشکلی را در بدن شما نشان دهد و این موضوع می تواند نشان دهنده مشکلاتی مثل افسردگی یا خفگی در خواب باشد که نشانه های دیگری مثل سرفه های بلند ، نفخ و گرفتن نفس در خواب را داشته باشد و این موضع می تواند احتمال ابتلا به حملات قلبی، دیابت نوع 2 و افزایش وزن را در فرد بالا ببرد.

7. افزایش وزن یکی از مشکلات جدی مردان

در بخش تناسب اندام نمناک گفتیم که افزایش وزن نا خواسته و غیر منتظره مانند کاهش وزن ناخواسته می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد . بعضی از مردان با شکم های بزرگ و پر از چربی در معرض بیماری های قلبی بیشتری نسبت به بقیه هستند ، پس افراد باید کاملا این موضوع را در نظر بگیرند و وضعیت قلبی خود را مورد بررسی قرار دهند.

 

افزایش وزن

8. خارش مزمن از مشکلات جدی مردان

اگر بیش از حد خارش دارید، احتملا مشکلاتی مثل خشگی پوست برای شما به وجود آمده است که متخصص به راحتی آن را برطرف می کند اما در موارد جدی تر خارش غیر طبیعی پوست می تواند نشان دهنده مشکلات غدد لنفاوی ، تومورهای بدخیم چند گانه یا حتی دیابت باشد که باید مورد بررسی قرار گرفته شود.

9. مشکلات ادرار

اگر به طور مکرر با ادرار کردن مشکل دارید، مثلا در ادرار خود خون می بینید یا مشکلاتی مثل اختلال نعوظ پیدا کرده اید ، این موضوع ممکن است نشانه سرطان پروستات باشد و حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

10. احساس توده ای در بیضه

بسیاری از آقایان ممکن است که توده ای را در بیضه خود احساس کنند که این موضوع می تواند یک علامت رایج از سرطان بیضه باشد و دیگر نشانه های سرطان بیضه می تواند شامل احساس اضافه وزن بیضه ها ، ورم بیضه و درد در این ناحیه باشد که در صورت مشاهده چنین علائمی حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

 

توده در بیضه

11. ویروس پاپیلومای یا HPV

این ویروس می تواند باعث ابتلا به سرطان آلت تناسلی یا زگیل های تناسلی شود که علائم آن شامل زگیل پوستی در آلت می باشد. 50 درصد از مردان به HPV مبتلا هستند و خودشان از آن خبر ندارند که باعث می شود که همسر ان ها نیز در معرض خطر قرار بگیرد.

واکسن هایی وجود دارد که می تواند از خطر ابتلا به HPV پیشگیری کند.

12. یرقان یا زردی

یرقان به معنی زرد شدن پوست ، سفیدی چشم و غشا های مخاطی است که می تواند به علت میزان بالای بیلبورین در خون فرد ایجاد شود و یک کبد سالم بیلبورین را متابولسیم می کند تا جریان خون را در حالت متعادلی نگه دارد که علت های ایجاد یرقان می تواند سرطان پانکراس را نیز شامل شود.

13. کبودی زیاد از مشکلات جدی 

اگر مشکلاتی مثل کبودی را در قسمت های مختلف بدن مشاهده کردید ، مخصوصا در قسمت هایی از بدن که تا به حال در آن کبودی نداشته اید، مثل دست ها یا انگشت ها حتما به پزشک مراجعه کنید. کبودی های غیر معمول می تواند نشانه ای از سرطان خون باشد که هرگز نباید آن را نادیده بگیرید.

کبودی بدن

14. درد چانه یکی از مشکلات جدی مردان

درد سینه و احساس فشار روی آن می تواند یکی از علائم بیماری های قلبی باشد اما درد چانه و گردن ، بی حسی بازو، سرگیجه ، تنگی نفس مخصوصا در اثر فعالیت زیاد نیز می تواند بیماری های قلبی را در آقایان نشان دهد که هرگز نباید آن را نادیده گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو