زیبایی های روستای چشمه قل قل را بهتر بشناسید

زیبایی های روستای چشمه قل قل را بهتر بشناسید


منبع: آرگا

286

1398/3/17

16:59


یکی از روستاهای که در همدان قرار دارد و دارای چشمه های آب معدنی است روستای چشمه قل قل است این روستا دارای قدمت ۴۰۰ ساله است و در سال گذشته با ساخت سریال علی البدل به عنوان یک منطقه توریستی جذاب معرفی شد.

روستای ورکانه یا چشمه قل قل که در استان همدان واقع شده است یک منطقه توریستی و گردشگری با جذابیت های طبیعی و تاریخی بالا است در این روستا وجود چشم های جوشان آب معدنی موجب شده است تا آن را با نام روستای چشمه قل قل بشناسند.

در همدان روستاهای مختلفی به عنوان مناطق توریستی آن معدنی می شوند که چشمه قل قل نیز یکی از شش روستاهای این منطقه است. جالب است بدانید این روستا به عنوان یکی از آثار باستانی در میراث ملی ایران به ثبت رسیده است و به جهت تاریخی نیز با اهمیت است.

 روستای بی نظیر چشمه قل قل

آشنایی با روستای چشمه قل قل

جاذبه های توریستی که می توانید در این روستای زیبا مشاهده کنید بسیار متنوع هستند نوع معماری که در خانه های این منطقه دیده می شود خود نوعی از جاذبه های دیدنی آن است. اکثر باغ هایی که در این روستا قرار دارند دارای باع میوه جات هستند که استفاده از این میوه ها و طبیعت زیبای آن می تواند بسیار لذت بخش باشد. جالب است بدانید که پروفسور توفیق موسیوند از بزرگ مردانی است که در این خطه متولد شده است و به عنوان اولین فردی شناخته شده است که سازنده اولین قلب مصنوعی جهان است.

 روستای دیدنی چشمه قل قل

جاذبه های دیدنی چشمه قل قل

مناطق دیدنی و توریستی چشمه قل قل بسیار جذاب و متنوع هستند از جمله چشم اندازهای و جاذبه هایی که در این روستا می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید می توان به دره یورد صفرخان، باغ انگور، باغ کردو، زردآلو، سیب، تخته سنگ، دره خان، جن دره و سوبلاغ اشاره کرد. همچنین از دیگر جاذبه های توریستی و تاریخی نیز می توان نمای سنگی را نام برد و از قدیمی ترین محله های آن نیز می توان به درب مسجد اشاره کرد.

چشم انداز روستای چشمه قل قل

فضای بازی که در این روستا در نظر گرفته می شود بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع است که برخی از آن ها به معابر و برخی دیگر به بازارچه ها راه دارند.

بیشتر فضای روستای چشمه قل قل را باغ ها و زمین های این منطقه تشکیل داده اند و چون این روستا به عنوان یک منطقه گردشگری شناخته می شود باید برای ورود به روستا بلیط تهیه کرد.

تحقیقات باستان شناسی که انجام شده است نشان می دهد تمامی زمین های این منطقه متعلق به یکی از ایرانیان است که در حال حاضر در خارج از کشور مقیم است و تلاش های این فرد ایرانی موجب شده تا این روستا به عنوان یک منطقه توریستی شناخته شود.

 روستای پر جاذبه چشمه قل قل

روستای چشمه قل قل به تلاش های ساکنان آن به یک منطقه جهانگردی تبدیل شده است که دیدنی های آن شامل خانه هایی با معماری سنتی است و چشم اندازهای طبیعی و تاریخی بسیاری دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو