برنج را در چه نوع ظرفی نگهداری کنیم؟

منبع: نمکستان

90

1398/9/24

12:20


بهترین روش ها و ظرف نگه داری از برنج نمکستان : معمولا برنج در هر خانه ای یافت میشود. بنابراین یکی از دغدغه های معمول افراد خانه نگهداری از برنج است. خیلی از افراد هستند که برنج یک سال خود را به صورت یک جا خریداری میکنند. پس این افراد به دنبال بهترین گزینه برای […]

بهترین روش ها و ظرف نگه داری از برنج

ظرف نگهداری از برنج : برنج را در چه نوع ظرفی نگهداری کنیم؟

نمکستان : معمولا برنج در هر خانه ای یافت میشود. بنابراین یکی از دغدغه های معمول افراد خانه نگهداری از برنج است. خیلی از افراد هستند که برنج یک سال خود را به صورت یک جا خریداری میکنند. پس این افراد به دنبال بهترین گزینه برای نگهداری مناسب از برنج هستند.

یکی از مهم ترین خطرهایی که برنج را همیشه تهدید میکند و بسیار آزار دهنده نیز میباشد، شپشک برنج است. پس در قدم اول باید بدانید که برنج حتما در جایی خشک و خنک و تاریک نگهداری شود تا شپشک نیوفتد. جدای مکان نگهداری برنج موضوع دیگری که هائز اهمیت است، ظرف نگهداری از برنج میباشد.

یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری از برنج کیسه های پارچه ای است. حواستان باشد که جنس کیسه حتما باید پارچه ای و نخی باشد، چون کیسه هایی که پلاستیکی هستند و یا پارچه هایی که داخل آن ها پلاستیک وجود دارد، گرما و رطوبت را حفظ میکنند و همین موضوع برنج را خراب میکند. این گزینه سالم ترین گزینه برای نگهداری از برنج است. اما ایرادی که میتوان بر این گزینه گرفت، شکل ظاهری کیسه و احتما کثیف شدن و خیس شدن آن است.

بنابراین گزینه ی دیگری که میتوانید از آن استفاده کنید، ظروف پلاستیکی مات است. این ظروف بنا بر سلیقه ی شما خواهند بود و مطمعنا دارای ظاهری زیبا بوده و احتمال نم گرفتن و رطوبت گرفتن وجود ندارد. فقط باید حواستان باشد که این ظروف حتما باید مرغوب باشند چرا که ظروف پلاستیکی نا مرغوب بو میدهد و برنج بلافاصله بو را به خود جذب میکند و دوم اینکه حتما باید خشک باشد. چون در صورت داشتن رطوبت، امکان از بین رفتن رطوبت در این ظروف وجود نداشته و سریع برنج را خراب میکند.

از دیگر گزینه ها برای برنج میتوان به ظروف شیشه ای و فلزی نیز اشاره کرد. البته تمامی این موارد برای نگهداری یک ماهه مناسب هستند. شما میتوانید مقداری از برنج را داخل این ظروف قرار دهید و بقیه را در کیسه پارچه ای در انبار بگذارید.

ظرف نگهداری از برنج : برنج را در چه نوع ظرفی نگهداری کنیم؟

برنج را در چه نوع ظرفی نگهداری کنیم؟

منبع : نمکستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو