روش طلایی برای نگهداری از سنگ نمک در خانه

منبع: ساعد نیوز

1

1402/12/14

16:26


در صورت داشتن سنگ نمک در خانه و در صورتی که می‌خواهید آسیبی به آن نرسد باید سنگ نمک را در ظرفی نگهداری کنید که آب در داخل آن نفوذ نکند و محل نگهداری آن نیز خشک و تاریک باشد.ساعد نیوز اصول نگهداری از سنگ نمک را برای شما در این مقاله به اشتراک گذاشته است .

سنگ نمک در واقع خالص ترین شکل نمک است که فاقد آلاینده های محیطی افزودنی های شیمیایی است. این ماده شامل 92 عنصر کمیاب مورد نیاز بدن از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، روی، منیزیم و مس است. جالب است بدانید که سنگ نمک برخلاف نمک های معمولی موجب خنک شدن و متعادل شدن بدن می شود. استفاده از سنگ نمک به جای نمک خطرات کمتری برای سلامتی دارد.

ظاهر شیشه ای و جذاب به سنگ نمک موجب شده تا از آن به عنوان وسیله ای تزیینی نیز استفاده شود. تحقیقات نشان می دهد که سنگ نمک با قرار گرفتن در برابر نور خورشید از خود انرژی تولید می کند. سنگ نمک با انجام فرایند یونیزاسیون انرژی های منفی را از بین برده و به انرژی مثبت تبدیل می کند. این امر موجب می شود که با قرار دادن سنگ نمک در مجاورت بدن سیستم ایمنی بدن تقویت شود و اعضای داخلی بدن ما بهتر کار کنند و احساس آرامش بیشتری را تجربه کنیم.

شرایط و نحوه نگهداری از سنگ نمک


قبل از آنکه بخواهید از سنگ نمک در منزل و یا محل کارتان به منظور بهره­ گیری از مزایای درمانی و تزئینی آن استفاده کنید باید از شرایط محل قرارگیری و دمای محیط مطلع شوید. اصول و شرایط نگهداری سنگ نمک به شرح زیر است:

نور آفتاب


سنگ نمک خریداری شده را معمولا داخل کیسه یا ظرفی به شما تحویل می دهند که جنس بیشتر آنها پلی­مری است. همانگونه که می ­دانید این نوع مواد در مقابل نور آفتاب و لامپ­ های کم مصرف دوام چندانی ندارند. به همین دلیل نباید سنگ نمک را در ظروف سرباز و در مقابل نور آفتاب قرار داد.

نور آفتاب

رطوبت


سنگ نمک قدرت جذب رطوبت بالایی دارد. تا جایی که بسته‌بندی‌های دو لایه و نایلون­ دار آن نیز تنها از میزان جذب کاسته و بر مدت زمان مقاومت در برابر رطوبت می افزاید. بنابراین سعی کنید تا حد امکان محل نگهداری سنگ نمک خشک باشد تا از کلوخه شدن آن جلوگیری کنید. به این منظور استفاده از راهکارهای زیر توصیه می‌شود

  • نگهداری سنگ نمک بر روی پالت چوبی و مانع شدن از تماس مستقیم آن با زمین

پوشاندن بسته­ بندی سنگ نمک با نایلون یا برزنت: در انبار کردن حتماً این نکته را رعایت کنید.

فاصله­ گذاری تا دیوار


در مورد محل قرارگیری سنگ نمک، رعایت فاصله­ حداقل 30 سانتی­متر با دیوار الزامی است.

سنگ نمک

شرایط محیطی (آلاینده ها، رنگ ها، گرد و غبار…)


سنگ نمک باید به دور از هرگونه مواد آلاینده شیمیایی، نفتی، رنگی و یا گرد و غبار باشد. چرا که به سرعت آنها را جذب نموده و در نتیجه علاوه بر رنگ، خواص آن نیز تغییر میکند.

فاصله تا سطوح فلزی


به یاد داشته باشید که سنگ نمک هرگز با سطوح فلزی مثل ستون ساختمان تماس نداشته باشد.

عوارض مصرف بیش از اندازه سنگ نمک


مصرف بیش از اندازه سنگ نمک نیز همانند نمک معمولی می تواند عوارضی را برای بدن ایجاد کند. مهم ترین مشکلی که ممکن است با مصرف بیش از حد سنگ نمک ایجاد شود، مسمومیت با سدیم است. زمانی که مقدار زیادی سنگ نمک را به صورت خوراکی مصرف کنید، سطح سدیم در خون افزایش پیدا می کند و بدن با کمبود شدید آب مواجه می شود. در این شرایط بدن سعی می کند با انتقال آب به خارج از سلول ها و جریان خون مشکل را برطرف کند. این موضوع می تواند عوارض جانبی زیادی را برای بدن ایجاد کند و فشار مغز را به شدت افزایش دهد.

مشکل دیگری که ممکن است با مصرف بیش از اندازه سنگ نمک با آن مواجه شوید، پوکی استخوان است. هر چقدر نمک بیشتری مصرف کنید، کلسیم بیشتری از راه ادرار دفع می شود. از همین رو ممکن است فرد بعد از مدتی با پوکی استخوان مواجه شود. برای استفاده از خواص سنگ نمک بهتر است به نحوه نگهداری سنگ نمک توجه کنید و از آن به درستی مراقبت نمایید.

جمع بندی نهایی


سنگ نمک خواص خوراکی و غیر خوراکی زیادی دارد. شما می توانید از آن برای درمان بیماری ها استفاده کنید و یا با قرار دادن آن در محیط منزل انرژی های منفی و آلودگی ها را از بین ببرید. فراموش نکنید که اگر قصد استفاده از سنگ نمک را دارید حتماً به نحوه نگهداری سنگ نمک توجه کنید. فراموش نکنید که سنگ نمک بسیار حساس است و خیلی زود انرژی های منفی را جذب می کند. پس حتماً آن را دور از امواج منفی قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو