آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی

منبع: نمکستان

148

1398/9/25

15:11


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید. مواد لازم کباب تابه ای گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم پودر […]

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی

کباب تابه ای در فر,کباب تابه ای خوشمزه,کباب تابه ای با مرغ,کباب تابه ای با سیب زمینی,کباب تابه ای

سایت تفریحی نمکستان » برای این پست آموزش طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و لذیذ را آماده کرده ایم ، برای مشاهده این آموزش آشپزی ، این پست را دنبال کنید.

مواد لازم کباب تابه ای

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پودر گلپر نصف قاشق مرباخوری
  • سماق نصف قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی سه عدد
  • پیاز بزرگ یک عدد
  • کره و روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل و زعفران به میزان کافی

کباب چنجه با گوشت گوساله,کباب چنجه گوسفندی,کباب چنجه خوشمزه,کباب چنجه,چنجه

طرز تهیه کباب تابه ای

با آموزش طرز تهیه کباب تابه ای از سری آموزش های آشپزی سایت نمکستان در خدمتتون هستیم. ابتدا پیاز را با رنده کوچک رنده می کنیم تا کاملا آبش خارج شود. سپس با دست پیاز رنده شده را فشار می دهیم تا کاملا آبش خارج شود. سپس پیاز آب گرفته را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم.

بعد از پیاز آب گرفته ، گوشت چرخ کرده ، فلفل سیاه ، نمک و پودر گلپر را به کاسه می کنیم. توجه داشته باشید اگر از طعم گلپر خوشتان نمیاید می توانید آنرا از دستور آشپزی حذف کنید. البته پیشنهاد ما اینست از گلپر استفاده کنید چون طعم بهتری به کباب تابه ای شما می دهد.

با دست مواد داخل کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. یک تابه مناسب انتخاب می کنیم ، کفش را با روغن مایع چرب می کنیم و مواد کباب را کف تابه پخش می کنیم. با دست گوشت را فشار می دهیم تا کاملا منسجم و فشرده شود.

چهار گوشه تابه چهار تکه کره قرار می دهیم و تابه را روی حرارت قرار می دهیم ، سپس درب تابه را می بندیم تا گوشت آب بیندازد و شروع به پختن کند. حدودا ۱۵ دقیقه بعد گوشت تغییر رنگ می دهد و آب می اندازد که باعث جمع تر شدن گوشت در کف تابه می شود.

اینجا گوشت کف تابه را به ۴ قسمت طولی مانند کباب کوبیده تقسیم و برش می زنیم. نیمی از سماق را روی سطح کباب می پاشیم. مقداری زعفران دم می کنیم و روی سطح کباب تابه ای می ریزیم. حالا باید گوجه ها را اماده کنیم. گوجه ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و اطراف کباب که خالی شده است در تابه می چینیم تا سرخ شوند.

۱۵ دقیقه صبر می کنیم و کباب را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. بعد از اینکه قطعات کباب را برگرداندیم باقیمانده سماق را رویش می پاشیم. بعد از اینکه سماق را اضافه کردیم حدود ۱۰ دقیقه بعد کباب تابه ای ما اماده سرو کردن می شود. فقط باید توجه داشته باشید درب تابه را بگذارید تا بخار آب داخل تابه باعث نرم شدن کباب شود.

در کنار کباب تابه ای می توانید مقداری سیب زمینی هم سرخ کنید . برای تزیین این کباب می توانیم از گوجه فرنگی خرد شده ، سیب زمینی سرخ شده و سبزیجات مانند کلم و کاهو نیز استفاده کنیم. کباب تابه ای را به همراه پلو زعفرانی سرو نمایید تا لذت خوردنش دوچندان شود.

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو