رفع درد سیاتیک با روش های متفاوت و راهکارهای موثر و فوری

رفع درد سیاتیک با روش های متفاوت و راهکارهای موثر و فوری


منبع: آرگا

172

1398/9/27

11:16


طولانی ترین عصب در بدن، عصب سیاتیک می باشد که از تحریک و فشرده شدن این عصب درد سیاتیک ایجاد می شود که با استفاده از روش های متفاوت جهت رفع درد سیاتیک می توانید این مشکل را برطرف کنید.

درد سیاتیک از قسمت پایین کمر شروع می شود و به پشت ران می رسد و در نهایت کل پا را به خود درگیر می کند این درد بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و همراه با علائمی مانند : مور مور شدن پاها، احساس سوزش، درد شدید پا در حالت نشسته و ایستاده، بی حسی و ضعف در کل پاها و انگشتان همراه است، در این بخش از مطلب شما را روش های رفع درد سیاتیک آشنا خواهیم کرد.

رفع درد سیاتیک با روش های متفاوت

رفع درد سیاتیک با روش های متفاوت

سیاتیک معمولا به دلایل فتق، تضعیف دیسک، بارداری، آسیب و عفونت ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی اتفاق می افتد، در ادامه شما را با روش های رفع درد سیاتیک آشنا خواهیم کرد.

رفع درد سیاتیک با درمان خانگی

 

زردچوبه

 خواص زرد چوبه بسیار زیاد می باشد که در واقع یکی از روش های موثر جهت رفع درد سیاتیک زرد چوبه می باشد زیرا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به کاهش درد عصب کمک می کند از این رو یک قاشق چای خوری زرد چوبه را با یک فنجان شیر مخلوط کنید (می توانید چوب های کوچک دارچین را نیز را به آن اضافه کنید) و با عسل آن را شیرین کنید سپس یک یا دو بار در روز این مخلوط را بنوشید.

رفع درد سیاتیک با زرد چوبه

نکته : افرادی که دارای خون رقیق می باشند، داروهای دیابت مصرف می کنند و یا مبتلا به سنگ کیسه صفرا می باشند از زرد چوبه استفاده نکنند.

استفاده از  بابونه

بابونه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به کاهش درد سیاتیک کمک می کند از این رو مقداری از روغن بابونه را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید، برای رسیدن به نتیجه مطلوب این روش را چند بار در هفته به مدت چند هفته انجام دهید.

استفاده از بابونه به منظور درمان درد سیاتیک

بهره بردن از خواص کرفس

کرفس به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی به عنوان یک روش خانگی جهت درمان درد سیاتیک محسوب می شود بنابراین برگ کرفس و ساقه های آن را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید تا زمانی آب داخل لیوان به رنگ سبز شود، سپس به منظور رهایی از درد سیاتیک هر روز سه فنجان از دمنوش کرفس را بنوشید.

دانه شنبلیله

دانه شنبلیله به دلیل داشتن خواص ضد التهابی برای رفع درد سیاتیک گزینه بسیار مناسبی می باشند بنابراین مقداری دانه های شنبلیله را خرد کنید سپس با مقداری شیر بپزید تا خمیری به دست آید و حالا خمیر حاصل را بر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از چند ساعت ناحیه مورد نظر را بشویید این روش را تا زمان بهبودی کامل انجام دهید.

استفاده از دانه های شنبلیله به منظور رفع درد سیاتیک

گیاه والریان (گیاه سنبل الطیب یا والرین)

از دیگر روش های درمان درد سیاتیک استفاده از ریشه والریان می باشد این گیاه دارای روغن های فرار می باشد که باعث شل شدن ماهیچه ها می شود و در نتیجه تنش عضلانی را کاهش می دهد بنابراین یک قاشق چای خوری ریشه والریان خشک شده را داخل یک فنجان آب داغ بریزید و بعد از زمان ده دقیقه که دم کشید آن را بنوشید این روش را چند بار در هفته انجام دهید.

 سیر خام بخورید!

خواص سیر بسیار زیاد می باشد که به دلیل داشتن خواص ضد التهابی به منظور رفع درد سیاتیک گزینه بسیار مناسبی می باشد بنابراین هر روز صبح چهار حبه سیر خام را بجوید تا علاوه بر اینکه از شدت درد بکاهد به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند.

استفاده از سیر به منظور درمان درد سیاتیک

روغن خردل برای رفع درد سیاتیک

از دیگر روش های موثر درمان درد سیاتیک روغن خردل می باشد بنابراین سه قاشق غذا خوری روغن خردل را با مقداری دانه های زنیان رومی و سه حبه سیر له شده ترکیب کنید سپس مخلوط حاصل را بر روی حرارت قرار دهید و زمانی که خنک شد با نوک انگشتان این روغن را بر روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید از این روش تا زمان بهبودی کامل استفاده کنید.

استفاده از روغن خردل به منظور بهبود درد سیاتیک

ورزش و حرکات تمرینی

ورزش یکی دیگر از روش های رفع درد سیاتیک می باشد حرکات کششی زانو به شکم سبب تقویت عضلات ناحیه شکم و کمر می شود بنابراین بر روی زمین دراز بکشید و یک پایتان را به سمت شکم تان بکشید و بعد از زمان بیست ثانیه پای دیگرتان را به سمت شکم آورید، البته اگر مشکل جسمی دارید قبل از انجام این ورزش حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بر طرف کردن درد سیاتیک

کاهش درد سیاتیک با کمپرس سرد و گرم

از دیگر روش هایی که به رفع درد سیاتیک کمک می کند استفاده کمپرس سرد و گرم می باشد بنابراین یک کیسه آب گرم و یا یخ را بر روی ناحیه آسیب دیده به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید این روش را هر چند ساعت یک بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نکته : در صورت داشتن مشکلات قلبی از کمپرس آب سرد استفاده نکنید.

بهره بردن از طب سوزنی

 طب سوزنی از دیگر روش های رهایی از درد سیاتیک می باشد این روش باعث استراحت کردن ماهیچه ها می شود و به بهبود درد سیاتیک کمک می کند.

نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق شکمی به عنوان یک ابزار ساده برای رفع درد سیاتیک می باشد زیرا اکسیژن را به تمام سلول های بدن می رساند.

تسکین درد سیاتیک با روش های متفاوت

ماساژ دادن

از دیگر روش های رفع درد سیاتیک ماساژ می باشد بنابراین سه قاشق غذا خوری پودر جوز هندی را به یک فنجان روغن کنجد اضافه کنید سپس مخلوط را روی حرارت قرار دهید و بعد از خنک شدن بر روی ناحیه آسیب دیده به آرامی ماساژ دهید به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه این روش را چند بار در روز انجام دهید.

استفاده از ماساژ به منظور درمان درد سیاتیک

استفاده از آب سیب زمینی

سیب زمینی از دیگر روش های رفع درد سیاتیک می باشد از این رو یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس آب آن را با مقدار کافی آب هویج مخلوط کنید و مخلوط حاصل را دو بار در روز بنوشید تا باعث کاهش سوزش و درد پا شود.

درمان درد سیاتیک با روش های خانگی

کرم کپسایسین (کرم فلفل)

فلفل دارای ماده ای به نام کپسایسین می باشد که به عنوان یک اثر بخش طبیعی عمل می کند از این رو این کرم را چهار بار در روز حداقل به مدت یک هفته بر روی قسمت آسیب دیده بمالید.

ضمن سپاس گزاری از همراهی شما عزیزان امیدواریم از مطلب گفته شده نهایت بهره را برده باشید و با روش های درمان درد سیاتیک آشنا شده باشید تا با استفاده از روش های گفته شده این مشکل را درمان کنید اگر تمایل دارید در زمینه بیماری ها اطلاعات مفید و موثری کسب کنید می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو