بعضی تمرین های ورزشی که تاثیر زیادی روی بالا بردن و سفت کردن سینه های افتاده دارند عبارتند از پرس و کشش سینه ، بالا بردن دست ها ، شنا روی زمین و حرکت پرواز با دمبل

1.پرس سینه

صاف به پشت روی زمین دراز بکشید. یک دمبل در هر دست نگه دارید ( وزنه یک کیلوگرمی برای هر دمبل مناسب است) دست های شما باید درست بالای سینه قرار بگیرد. بازوهایتان را به سمت بالا ببرید تا کاملا صاف شود. این حالت را تا شماره ده نگه دارید و بعد دست هایتان را پایین بیاورید تا  تقریبا سینه تان را لمس کند. این حالت را نیز تا شماره ده نگه دارید. تمرین را هر روز حداقل ده بار تکرار کنید. این تمرین باعث بزرگ شدن سینه ها نیز می گردد.

2. بالا بردن دست ها

دست هایتان را بالای سر ببرید و کف دست هایتان را به هم بزنید. صاف بایستید و دست هایتان را تا جایی که می توانید به سمت بالا ببرید و این حالت را تا شماره 20 نگه دارید و دست هایتان را آرام در طرفین پایین بیاورید. این تمرین را به فواصل منظم در روز 15 مرتبه تکرار کنید تا نتیجه سریع و خوب آن را مشاهده کنید. 

3.شنای سوئدی

رو به شکم روی زمین یا هر سطح صافی دراز بکشید. زانوهایتان را خم کرده و قوزک پاهایتان را به هم بچسبانید. حالا کف دستهایتان را به موازات شانه هایتان روی زمین قرار دهید و آرنج تان را خم کنید. قوزک پاها را کنار هم نگه دارید. از کف دست ها برای بالا کشیدن تنه از روی زمین استفاده کنید. بعد از 5 شماره بدن را پایین بیاورید . مراقب باشید که بدنتان با زمین تماس پیدا نکند. این تمرین را هر روز 15 مرتبه تکرار کنید. شنا رفتن می تواتد باعث خوش فرم و برجسته شدن عضلات باسن نیز گردد.

4.بال زدن با دمبل

روی زمین به پشت دراز بکشید و در هر دست یک دمبل نگه دارید. دست هایتان را به سمت بالا ببرید تا جایی که صاف شود. به آرامی دست ها را به دو طرف بدن پایین بیاورید و مراقب باشید که آرنج هایتان خم نشوند. نگذارید که دست هایتان زمین را لمس کنند. چند سانتیمتر قبل از رسیدن به زمین حرکت را متوقف کنید. این حالت را تا ده شماره نگه دارید و دست هایتان را به سمت بالای بدن برگردانید. این تمرین را ده مرتبه در روز تکرار کنید تا عضلات سینه ای تان تقویت شود. 

منبع : parsivenus.com