آکاایران: طرز تهیه دسر لیمویی | Lemon Bars


آکاایران: مواد لازم برای سس لیمو:


تخم مرغ - 4 عدد
آرد ساده - 3 قاشق غذاخوری
پودر شکر - 1 پیمانه
آب لیمو ترش - 1 پیمانه
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم میکنیم. کف قالب مستطیلی به ابعاد ۲۰ در ۲۵ و با ارتفاع حداقل ۴ سانتیمتر را با کاغذ آلومینیومی میپوشانیم (میتوان از ظرف آلومینیومی یکبار مصرف نیز استفاده کرد).

روش تهیه


کردن پایه دسر یا همان (Crust) آرد، پودر شکر، نمک و رنده پوست لیمو را با هم مخلوط کرده و سپس کره ذوب شده را به آن اضافه میکنیم و با همزن برقی میزنیم تا مواد با هم مخلوط شده و به صورت پودر نرمی درآیند.

 آموزش


. سپس مخلوط را کف قالب ریخته، یکسان پخش کرده و با دست یا پشت قاشق، آن را فشار میدهیم تا هم سطح شده و به شکل خمیر یکدست درآید. خمیر پایه را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار میدهیم تا دور خمیر کمی طلایی شود.
در این فاصله سس دسر را درست میکنیم. تخم مرغها، آرد ساده، پودر شکر و آب .لیمو ترش . تازه (بعد از اینکه آب لیموها را گرفتید آن را از صافی رد کنید) را با هم مخلوط کرده و با همزن میزنیم تا مواد با هم مخلوط شوند. بعد از اینکه پایه دسر آماده شد، آن را از فر خارج کرده و بلافاصله سس لیمو را روی آن ریخته و دوباره به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر میپزیم تا سس لیمو غلیظ شده و ثابت شود (بعد از طبخ، سس لیمو نباید روان باشد).

طرز تهیه دسر لیمویی | Lemon Bars -آکاطرز تهیه


سپس دسر را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن، آن را با احتیاط و به صورت دلخواه با چاقوی تیز برش داده و روی آن را با پودر شکر و لیموی تازه تزئین میکنیم. دسر لیمویی شما آماده است.


روش تهیه



.

منبع :

طرز تهیه دسر لیمویی | Lemon Bars