طرز تهیه کیک ونیزی خوش طعم با فر

منبع: آرگا

33

1401/8/9

18:07


کیک ونیزی یک کیک شیک و مجلسی می باشد که در اکثر کافی شاپ ها تهیه می شود. این کیک با موز تهیه می شود و اگر شما رنگ تیره تری برای کیک خواستید می توانید ار شکر قهوه ای استفاده کنید.

کیک ونیزی یک کیک بسیار خوشمزه و شیک می باشد که شما می توانید آن را در خانه تهیه کنید. این کیک با موز تهیه می شود که برای داشتن رنگی تیره تر از شکر قهوه ای می توان استفاده کرد. این کیک خوشمزه را همانند دیگر کیک ها می توان با فر و بدون فر تهیه کرد که ما در این پست طرز تهیه کیک ونیزی با فر را قرار داده ایم.

کیک ونیری با تزئین عالی

برای تهیه این کیک نیاز به مواد خاصی ندارید و مواد اولیه آن همانند دیگر چیزها به علاوه موز و شکلات چیپسی است. این کیک همچون شیرینی کانولی و باتر کریم بسیار خوشمزه است و با مواد متنوع تهیه می شود و اگر تا حال کیک ونیزی را تهیه نکردید پخت این کیک را به شما پیشنهاد می کنیم.

مواد لازم

  • موز: ۱ عدد
  • کره: ۱۲۰ گرم
  • شکر: ۱ پیمانه
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • آرد سفید: ۳۰۰ گرم
  • شکر قهوه ای: ۳۰۰ گرم
  • وانیل: ۱/۴ قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق مربا خوری
  • سرکه سفید: ۲ قاشق غذا خوری
  • شکلات چیپسی: ۳ قاشق غذاخوری

کیک ونیزی با شکلات شیری

طرز تهیه کیک ونیزی با طعم عالی

ابتدا تمامی مواد کیک را از یخچال بیرون بگذارید تا با دمای محیط یکی شوند. سپس برای تهیه باتر میلک، سرکه را به شیر اضافه کنید و بگذارید ۱۲ دقیقه بماند.

آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط و ۲ بار الک کنید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا زمانی که مواد کیک آماده شود فر گرم بشود زیرا کیک بافت خوبی داشته باشد.

سپس شکر و کره را در یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا سفت و کرمی رنگ شود. بعد از اینکه شکر و کره را هم زدید،

تخم مرغ ها را به آن دانه دانه اضافه کنید. در حین ریختن تخم مرغ ها وانیل را هم بیفزایید. بعد از مخلوط خوب مواد ترکیب شیر و سرکه یا همان باتر میلک را اضافه و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

بعد از مخلوط شدن مواد آرد را آرام آرام به مواد اضافه و هم بزنید. در آخر زمانی که آرد کاملا مخلوط و گلوله های آن باز شد، شکلات چیپسی همراه موز خرد شده (به اندازه دلخواه) اضافه کنید و تا زمانی که مایع کیک مخلوط شود. اگر در این مرحله مواد سفت بود کاملا طبیعی می باشد که به علت اضافه کردن آرد است.

در مرحله آخر مواد کیک را در قالب مورد نظر از قبل گرم شده بریزید و سطح قالب را بکوبید تا سطح کیک صاف شود. در ادامه کیک را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه بگذارید.

در حین پخت کیک، به آن سر بزنید و برای اطمینان از پخته شدن به کیک چنگال بزنید. زمانی که کیک پخت صبر کنید تا کاملا خنک شود و از قالب در بیاورید.

طرز تهیه کیک ونیزی خوشمزه

در آخر برای تزئین کیک می توان از پودر قند و موز استفاده کرد. شما می توانید برای مشاهده انواع کیک بر روی لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو