برای 6 نفر

مواد لازم

کره هم دما با اتاق

برای ظرف پخت

شکر

نصف فنجان + مقداری برای ظرف پخت

تخم مرغ بزرگ هم دما با اتاق

6 عدد

شکلات رنده شده

170 گرم

پودر اسپرسو فوری

1 ق چ

نمک

نصف ق چ

پودر شکر

در صورت تمایل

 

طرز تهیه :

در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه آشنا میکنیم .

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . یک کتری آب روی حرارت بگذارید تا به جوش آید .

یک ظرف پخت 2 لیتری کم عمق را کاملا با کره چرب کرده و رویش شکر بپاشید .

زرده های تخم مرغ را با شکر مخلوط نموده با همزن بزنید تا کرمی و روشن شوند . شکلات را ذوب کرده و پودر اسپرسو را به آن اضافه کنید و حین هم زدن به تخم مرغ ها بیفزایید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود .

سفیده تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط نموده اینقدر بزنید تا فرم بگیرد و حجیم شود . یک سوم سفیده ها را به مخلوط شکلات اضاه کرده با لیسک پلاستیکی به صورت دورانی مخلوط نمایید سپس بقیه سفیده را اضافه کرده به همان شکل مخلوط کنید مراقب باشید پف سفیده ها نخوابد .

خمیر با به ظرف پخت منتقل کرده . یک ظرف بزرگتر را داخل فر گذاشته با آب جوش پر کنید و ظرف حاوی خمیر را داخل حمام آب گذاشته و به مدت 25 – 35 دقیقه در فر بپزید . بعد از 5 دقیقه که کمی از حرارت افتاد در صورت تمایل میتوانید پودر شکر رویش بپاشید .

اگر مثل من از ظرفهای بلند تر برای پخت پودینگ کیک استفاده کردید زمان پخت بیشتری نیاز خواهید داشت .

مواد لازم برای 30 عدد ماکارون اسپرسو

پودر اسپرسو

1 ق چ

پودر شکر

1 فنجان

آرد بادام

سه چهارم فنجان

سفیده تخم مرغ هم دما با اتاق

2 عدد

کرم تار تار

1 پینچ

شکر دانه ریز

یک چهارم فنجان

پودینگ,کیک,کیک خانگی

پودر شکر و آرد بادام را کاملا با هم مخلوط کنید .

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود .

سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند . کرم تارتار را اضافه کرده هم بزنید تا گرفته حجیم شود  . سرعت همزن را کم کرده شکر دانه ریز را اضافه کنید و حدود 8 دقیقه هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد . مخلوط آرد را روی سفیده ها ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود . پودر اسپرسو را اضافه کرده هم بزنید تا روان و درخشان شود .

خمیر را به قیفی با سر 1 سانتی منتقل کرده و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده اید دایره هایی 2 سانتی با فاصله از هم بزنید  15 دقیقه بگذارید استراحت کند . دمای فر را به 165 درجه سانتیگراد کاهش داده و سینی ماکارون ها را در فر بگذاید و حدود 10 دقیقه بپزید . سپس دما را روی 190 درجه برده 5 دقیقه دیگر به گخت ادامه دهید و دوباره دما را به 165 درجه کاهش دهید تا زمانی که کف ماکارون ها کمی طلایی شود .

بعد از پخت 2 – 3 دقیقه اجازه دهید ماکارون ها از حرارت بیوفتند و سپس روی توری سینی منتقل نمایید و بعد از خنک شدن با پودینگ کیک را هر کرم دلخواه دیگری بینشان را پرکنید .

مترجم : سمانه طبسی

تهیه و ترجمه اختصاصی آکاایران