آکاایران: روش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری

آکاایران: نحوه ی درست کردن بستنی بلوبری

روش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری در خانه را به شما آموزش خواهیم داد بلوبری یا همان تمشک آبی یکی از پرطرفدار ترین تمشک هایی است که در دنیا وجود دارد . البته این گیاه در ایران رشد نمیکند و شاید در برخی قسمت های محدودی از ایران این تمشک زیبا و خوشمزه رشد کند. اما شما میتوانید این میوه را از هایپر استار ها تهییه بفرمایید و به وسیله ی آن یک بستنی خوشمزه درست کنید.

روش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری -آکاروش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری -آکا

مواد لازم برای بستنی بلوبری :

شکر 200 گرم

پنیر خامه ای 125 گرم

اسانس وانیل یک دوم قاشق چایخوری

تخم مرغ 1 عدد درشت

خامه فرم گرفته 300 گرم

آبلیموی تازه 1 قاشق سوپخوری

بلوبری تازه 200 گرم

بیسکویت در صورت تمایل 20 عدد

طرز تهیه بستنی بلوبری :

شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت گرم کنید. آن گاه شکر، پنیر خامه ای، وانیل و تخم مرغ را در کاسه همزن برقی بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

سپس شیر را به آن افزوده و مایه فراهم کرده را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا اندکی غلیظ شود (مراقب باشید مایه (کاسترد) نجوشد!). اینک بگذارید تا کاسترد کاملا سرد شود.

حالا خامه و آبلیمو را به آن بیفزائید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود. اکنون بلوبری را به آن بیفزائید و مایه بستنی را در ظرف مناسب و دردار بریزید و در فریزر بگذارید.

سپس به فاصله هر یک ساعت، مایه را بیرون آورید و با همزن برقی بزنید تا بستنی یخ نزند و ببندد. این کار را سه بار انجام دهید و بعد آن را یک شب در فریزر بگذارید تا کاملا فرم بگیرد.

در صورت تمایل می توانید یک اسکوپ از این بستنی را بین بیسکویت بگذارید و میل کنید. می توانید از دستگاه بستنی ساز هم استفاده کنید.

روش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری

منبع :

روش درست کردن و طرز تهیه بستنی بلوبری بازاری