آکاایران: دم کردن قهوه ترک عالی 2

سفره خونه

آکاایران: دم کردن قهوه ترک عالی 2

دم کردن قهوه ترک عالی 2

قهوه ای عالی البته نه از نوع  قجری و  قهوه تلخ !!! .
فنجان قهوه ترک کوچک است و قبل از ریختن قهوه ترک باید ابتدا با آبجوش پر شود تا کاملا بدنه آن داغ باشد . سپس خالی و دمر میکنند و بلافاصله قبل از سرد شدن با خامه قهوه و سپس قهوه پر میشود .
رمز یک قهوه عالی ترک در  خامه_قهوه یا همون  کف قهوه است که با سه بار جوشاندن قهوه حاصل میشود . بار اول که جوشید و کف بالا آمد مقدار کمی به اندازه یک تا دو ق غ از خامه یا کف قهوه را ته فنجان قهوه خوری میریزند .

دو بار دیگر میجوشانند و هر بار صبر میکنند کف پایین برود .افراد بسیار حرفه ای هنگامی قهوه را از جذوه داخل فنجان میریزند که ته جذوه روی حرارت ملایم قرار دارد و قهوه جوشان است !
در مرحله آخر هنگام پر کردن فنجان با قهوه ، فاصله لبه جذوه و کف فنجان بین 6 تا 12 اینچ است . دلیل آن تامین کف مناسب رویه فنجان است . ( هر اینچ حدود دو و نیم سانتیمتر میباشد )
.
اگر قهوه ای که خریدید مناسب قهوه ترک نباشه کف مناسب نخواهد داشت . قهوه ترک دانه هاش پودری و ریزتره و قوام داره و لعاب میندازه و کف میکنه . وقتی روی حرارت گذاشتید موقع جوشاندن دیگه هم نزنید .مقدار قهوه نسبت به آبی که ریختید کم نباشه .اگر کم باشه غلظت کافی برای کف کردن و خامه بستن نداره .کهنگی قهوه آسیاب شده باعث میشه خامه کم ببنده .قهوه رو کم بخرید و داخل فریزر بقدر یکبار مصرف نگهدارید و هنگام مصرف آسیاب کنید .

https://www.instagram.com/sofrehkhune/

منبع :

شیرینی،دستورغذا