طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

طرز تهیه قهوه ترک روی گاز

 

*. بنا : پس از اسیاب کردن قهوه باید پودری یکدست داشته باشید ؛ پودر دانه های قهوه ترک باید کاملا ریز و یکدست اسیاب شده باشند.

*. برای تهیه بهترین نوع قهوه ترک باید 1 قاشق چایخوری پودر قهوه را با 1 فنجان اب بسیار سرد مخلوط کنید ( با اب سرد کف خامه ای خوبی روی قهوه ایجاد میشود  ) ، اگر تمایل دارید که شکر هم اضافه کنید باید از پودر شکر یا شکرهایی که زود حل میشوند استفاده نمائید.

*. قهوه ترک در 4 نوع سرو میشود : قهوه ساده بدون شکر ، قهوه با نصف قاشق چایخوری شکر ، قهوه با یک قاشق چایخوری شکر و قهوه با شکر بسیار زیاد.

*. برای اماده سازی قهوه ترک ابتدا پودر قهوه + اب سرد + شکر ( در صورت تمایل ) را داخل قهوه جوش بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید ، به ارامی با قاشق مواد را مخلوط کنید ، پس از اینکه مواد خوب مخلوط شدند قاشق را خارج کنید و منتظر بمانید تا قهوه به جوش بیاید.

*. پس از اینکه قهوه شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت بردارید ، اگر قهوه بجوشد دیگر خامه ای روی ان نخواهید داشت ، قهوه را درون فنجان بریزید و سرو کنید.

*. نکته : قهوه ترک را با 1 لیوان اب سرد سرو کنید ، اب سرد را قبل از نوشیدن قهوه مصرف میکنند تا طعم دهان تازه شده و مزه قهوه قوی تر حس شود.

*. میتوانید برای داشتن قهوه ای با طعم قوی تر قهوه را پس از به جوش امدن از روی حرارت بردارید و پس از چند ثانیه مجدد روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، این عمل را 3 بار تکرار کنید تا طعم قوی تری داشته باشید.

 

قهوه مضراتی هم دارد :

*. با تمام این حرف ها نمی توان گفت که قهوه سرآمده تمام نوشیدنی هاست. برخی از آثار آن زیان آور هستند :

*. مصرف کافئین، آزاد شدن هورمون استرس را با خود به دنبال دارد. اگر شما فرد پر استرس یا مضطربی هستید، بهتر است که مصرف قهوه تان را کاهش دهید.

*. قهوه گوارش را سرعت می بخشد. بنابراین افرادی که رودۀ حساسی دارند، باید از نوشیدن قهوه اجتناب کنند.

*. قهوه ترشح اسید معده را نیز افزایش می دهد: اگر مبتلا به رفلاکس معد-مری، ورم معده یا زخم معده هستید، حواس تان به میزان قهوه ای که می نوشید، باشد.

*. قهوه جذب آهن توسط بدن را نیز کم می کند. بنابراین نوشیدن قهوه به کسانی که مبتلا به کم خونی هستند، توصیه نمی شود.

 

منبع : ایران کوک

گردآوری : آکاایران