آموزش دورچین غذا برای انواع غذاهای ایرانی و فرنگی

آموزش دورچین غذا برای انواع غذاهای ایرانی و فرنگی


منبع: آرگا

671

1398/10/3

20:38


دورچین ها که با هدف اصلی تزیین بشقاب غذا استفاده می شوند، سرو آنها در کنار غذا می تواند طعم بهتری ایجاد نموده و حتی تکمیل کننده غذای اصلی باشد. در ادامه با چند دورچین غذا آشنا می شوید.

دورچین غذا یا ساید دیش به تکه های کوچک غذا و یا سبزیجات بخارپز (سرخ شده) می گویند که دارای تنوع زیادی بوده و در داخل بشقاب غذا سرو می شود؛ هدف اصلی این کار تزیین بشقاب غذا می باشد، در ادامه می توانید با تعدادی از دورچین های پرکاربرد، خوش طعم و شکیل آشنا شوید.

معرفی چند مدل دورچین غذا با طعم لذیذ

دورچین و تزیینات داخل بشقاب علاوه بر زیباتر شدن ظاهر غذا، نقش زیادی در افزایش اشتهای افراد می تواند داشته باشد، ضمن اینکه در برخی رستوران ها از دورچین به منظور پر شدن بشقاب و افزایش حجم غذا استفاده می کنند، در اینجا به معرفی چند نمونه ساید دیش غذا می پردازیم.

سیب زمینی سرخ کره

سیب زمینی سرخ کرده از جمله ساده ترین و متداول ترین انواع دورچین ها می باشد که معمولا در کنار غذا هایی مثل انواع کتلت، شامی و برخی فست فود ها سرو می شود، طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده آسان است و می توانید به راحتی و به صورت سالم آن را در منزل تهیه کرده و به عنوان دورچین استفاده نمایید.

دورچین غذا

چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی نیز از جمله خوراکی های پرطرفدار و دارای تنوع زیاد است که به عنوان دورچین می توان در کنار انواع غذا های ایرانی و فرنگی سرو کرد. حال می توان چیپس سیب زمینی را به صورت آماده از بازار خریداری کرده و یا اینکه به صورت سالم در منزل تهیه کنید و در کنار مرغ سوخاری، مرغ شکم پر و غذا هایی از این دست میل نمایید.

دیزاین شکیل غذا

حلقه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری و قارچ سوخاری از انواع دیگر دورچین جدید هستند که علاوه بر ظاهر شکیل و زیبا دارای طعم و مزه متفاوتی هستند.

چیدمان اطراف ظرف غذا

سبزیجات آب پز و بخارپز

استفاده از سبزیجات بخارپز و آبپز برای ساید دیش غذا بسیار رایج است. نخود فرنگی، هویج، ذرت، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی، کدو، بادمجان، لوبیا سبز و … از جمله این سبزیجات می باشند.

دورچین غذای ایرانی+تصویر

حال می توان این سبزیجات مفید و خوشمزه را با افزودن کمی ادویه جات به آسانی آب پز یا بخارپز کنید و به عنوان دورچین مورد استفاده قرار دهید، البته برای آماده کردن هویج برای دورچین لازم است، ابتدا آن را به همراه آب بر روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود، سپس کمی شکر و آبلیمو به آن بیافزایید و بعد آن را در کنار غذا سرو کنید.

سبزیجات خام و معطر

جعفری یک سبزی معطر و پرکاربرد است که در اغلب رستوران ها به صورت خام و معمولا به همراه ساقه نازک آن در کنار بشقاب غذا ها سرو می شود؛ گوجه فرنگی، گوجه گیلاسی، زیتون، لیمو ترش، خیار، پیاز، شوید، کلم سفید و بنفش، اسفناج و …. از انواع دیگر سبزیجات و صیفی جات هستند که انتخاب آنها سلیقه ای بوده و می توانند متناسب با نوع غذا به عنوان دورچین مورد استفاده قرار گیرند.

تزیین غذای ایرانی

مدلهای شیک و زیبای تزیین ظرف غذا

آشپز ها یک مَثل معروف دارند و آن اینکه؛ غذا قبل از اینکه شکم را سیر کند باید اول چشم را سیر نماید، از این رو ظاهر غذا از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. حال تزیین ظرف غذا با استفاده از دورچین و گارنیش راهکار خوبی برای افزایش جذابیت غذا می باشد، در واقع گارنیش ها تکمیل کننده غذای اصلی هستند که می توانند عطر و طعم کاملی به غذا اضافه کنند و در برخی مواقع نیز طعم های متضاد را از بین خواهند برد. در ادامه می توانید تصاویری دیدنی از انواع ساید دیش (دورچین) و تزیینات ظرف غذا با استفاده از سبزیجات خام را ملاحظه کرده و لذت ببرید.

عکس زیبایی از تزیین ظرف غذا

تزیین شکیل ظرف غذا

دور چین غذای فرنگی+عکس

دیزاین شیک ظرف غذا با سبزیجات خام

تزیینات زیبای ظرف غذا

دورچین و چیدمان بشقاب با طرح گل رز

تزیین کنار ظرف غذا

جدیدترین مدل تزیین و گارنیش بشقاب غذا

دورچین غذای ایرانی

چیدمان زیبای بشقاب غذا

دورچین غذا

تزیین باکلاس بشقاب غذای ایرانی

گارنیش غذا

دیزاین شکیل بشقاب غذا با گوجه فرنگی، خیارشور و سبزیجات

دورچین و تزیین غذا+عکس

تزیین غذای خوشمزه و خانگی

دورچین ظرف

دورچین غذای لاکچری و زیبا

ساید دیش غذا

تزیین کو کوسبزی با دورچین شکیل و زیبا

دورچین غذا

امیدواریم این مطلب رضایت خاطر شما عزیزان را جلب کرده باشد و بعد از آشنایی با انواع خوشمزه و ساده ساید دیش (دورچین) و تزیینات شکیل ارائه شده در این بخش بتوانید از این مدل ها الهام گرفته و در مهمانی ها و جشن های خانوادگی خود استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو