سفر به تایلند؛ سرزمینی مملو از شگفتی ها

سفر به تایلند؛ سرزمینی مملو از شگفتی ها


منبع: همگردی

296

1398/10/23

14:00


سفر به شهر و کشورهای مختلف، هریک خاطره و جاذبه های گردشگری مخصوص خود را به همراه دارد. یکی از معروف ترین دیدنی ها برای گردشگری در جهان، کشور تایلند هست. غیرممکن است که از جاذبه های گردشگری تایلند نشنیده یا در اینترنت ندیده باشیم. به حق می توان گفت این کشور از اصلی ترین قطب های جذب گردشگری در سراسر جهان است. حال، در این کشور شهرهای بسیاری وجود دارند که هریک جاذبه های گردشگری گوناگونی را در دل خود جای داده اند که سفر به آن ها می تواند از ماندگارترین خاطرات در کل زندگی شما باشد. در مقاله راهنمای سفر به تایلند قصد داریم شما را به سفری خیالی در هزار توی جاذبه های تایلند ببریم تا در آخر مقاله با اطمینان کامل سفر به شهرهای مختلف این کشور را در اولین گزینه های روی میز خود برای انتخاب مقصد قرار دهید.

سفر به تایلند

موقعیت جغرافیایی تایلند

اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر به این موقعیت بیندازیم، باید گفت که در 15 درجه شمالی و 100 درجه شرقی قرار گرفته است. مساحت این منطقه نیز 513/115 کیلومتر مربع به ثبت رسیده و جمعیتی بالغ بر 64 میلیون نفر را در دل خود جای داده است. سفر به جاذبه های گردشگری تایلند شما را به گردشگری در میان شهرهای پرجمعیت با مناظر گوناگون دعوت می کند.

موقعیت جغرافیایی تایلند

آب و هوای این کشور

یکی دیگر از مهمترین نکات در سفر، آگاهی داشتن از وضعیت آب و هوای مقصد مورد نظر هست. از آنجایی که تایلند خود را در نزدیکی دریا روی کره خاکی جای داده، آب و هوایی معتدل و دلچسب را از آن خود کرده است. در این کشور شهر، جنگل و جزیره های زیادی را خواهیم دید که با توجه به وضعیت آب و هوایی، بهترین زمان سفر به تایلند ماه های نوامبر تا فوریه است. اگر در مورد جشن آب در تایلند شنیده اید و علاقه به شرکت در آن دارید، بهتر است که خود را در گرمترین ماه که آوریل بوده، به این منطقه برسانید.

آب و هوای تایلند

جاذبه های گردشگری تایلند

سوان پاکاد

یکی از شهرهای تاریخی تایلند که کاخی پر آوازه را در دل خود جای داده، بانکوک نام دارد. اگر بخواهیم در مورد قدمت این کاخ صحبت کنیم باید گفت که برخی آثار موجود در آن به چند هزار سال پیش مربوط می شوند که البته عناصر سازنده این کاخ استخر، خانه، آثار هنری و تاریخی هستند. در صورت سفر به این شهر گشت و گذار در دل این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند را از دست ندهید. این کلمه به زبان انگلیسی نیز Suan Pakkad Palace تلفظ می شود. چنانچه سفر خود را به این کاخ کشاندید، گردشگری در خانه جیم تامپسون را که در نزدیکی این کاخ قرار دارد، از دست ندهید. براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که شهرت این خانه از آنجایی پیچید که هیچ میخی برای ساختش استفاده نکردند.

سوان پاکاد

وات ساکت

این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند جز مکان های شلوغ و صد البته خاطره ساز خواهد بود و رنگ طلایی این معبد چشمان شما را از دور به خود جذب خواهد کرد. موقعیت آن نیز بر روی تپه ای در دل شهر بانکوک گزارش شده است. سفر به این معبد به راحتی برای شما پارادوکسی از سختی و آرامش را به همراه خواهد داشت، چرا که برای رسیدن به این منطقه و گردشگری در جای جای آن باید حدود 300 پله را طی کنید و سپس با چشم اندازی مملو از آرامش و زیبایی روبرو شوید. یکی از زیبایی های موجود در این مقصد گردشگری، بتی است که از هند آورده اند و مربوط به بودا می شود.

وات ساکت

پراتونام

معنای کلمه پراتونام در اصل «دروازه آبی» است. برای رسیدن به این بازار نیز باید سفر خود را به تقاطع جاده های راتچاپراروپ و فتروپی برسانید. یکی از بهترین و معروف ترین مقاصد گردشگری در این شهر، همین بازار بوده که جاذبه های موجود در آن شهرت خاصی دارند. به یاد ماندنی ترین اجناس از جمله منسوجات و پارچه و به خصوص لباس را می توانید با پرسه زنی در لا به لای مغازه های رنگارنگ موجود در آن پیدا کنید. تنوع اجناس در این بازار بقدری بوده که به جرأت می توان گفت که از قوی ترین بازارها در کشور تایلند است. براساس راهنمای سفر به تایلند ناگفته نماند که بازارهای معروف دیگری نیز در این محوطه قرار دارند که هر یک به نحوی گردشگر را به سمت خود می کشند.

پراتونام

موزه ملی بانکوک

اگر دوست دارید که سری به تاریخ و گذشته این سرزمین پر جاذبه بزنید، باید سفر خود را به شهر بانکوک و از آنجا به موزه ای به نام موزه ملی بانکوک برسانید. این موزه به قدری بزرگ است که لقب بزرگترین موزه جنوب شرقی آسیا را از آن خود کرد. در این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند می توانید به راحتی به گردشگری در لا به لای آثار آسیایی و بودایی بپردازید. سه نمایشگاه را به طور همیشگی می توانید در این موزه ملی تایلند مشاهده کنید؛ گالری تاریخچه تایلندی، مجموعه های باستان شناسی و تاریخ هنر و مجموعه های هنر تزئینی و قوم شناسی. برای بازدید از این موزه می توانید هر روز از ساعت 9 تا 16 خود را به این مکان برسانید. براساس راهنمای سفر به تایلند ناگفته نماند که در تعطیلات ملی این مقصد گردشگری نیز بسته هست. چنانچه گردشکری در موزه را به پایان رساندید، بد نیست تا خود را به کاخ پادشاهی شهر بانکوک برسانید و خاطره خود را با گشت و گذار در این کاخ تکمیل کنید.

موزه ملی بانکوک

موزه مردم شناسی و شاه رامای ششم

با قدم گذاشتن در این موزه به راحتی می توانید سفر در زمان را تجربه کنید، چرا که این موزه آثاری را در خود نگهداری کرده که مربوط به زمان جنگ جهانی دوم بوده و شما می توانید با تماشای آن ها به زمان جنگ سفر کنید. در این موزه می توانید روش و آداب و رسوم مردم زمان های خیلی دور را از نزدیک مشاهده کنید. گردشگری و ثبت خاطرات در چنین موزه ای می تواند حال و هوایی خاص را به گشت و گذار در این کشور هدیه کند. برای عوض شدن حال و هوا و نفس کشیدن در فضای سبز می توانید خود را پس از موزه به گردشگری در یکی از پارک های معروف این شهر دعوت کنید. شهرت این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند از آنجایی سرچشمه می گیرد که مجسمه ای با نام شاه راما ششم در آن قرار گرفت. سلفی گرفتن در کنار این مجسمه پر ابهت می تواند از عکس های زیبای سفر به تایلند باشد.

موزه مردم شناسی و شاه رامای ششم

تالینگ چان

حال وقت آن رسیده که کمی از معبد گردی و گردشگری های تاریخی دست بکشیم و دل به بازار شناور تالینگ چان و خرید اجناس و غذاهای مختص این شهر بزنیم، بازاری که در کشور تایلند به بازار شناور شهرت یافته است. برای گشت و گذار در دل ابن بازار باید کمی به سفر خود به این کشور هیجان داده و سوار بر قایق های کوچک رنگی از بخش های مختلف آن دیدن کنید. موقعیت این بازار نیز در 12 کیلومتری شهر بانکوک گزارش شده است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پشه بصورت فراوان در حوالی این بازار وجود داشته و باید با لباس پوشیده به این منطقه سفر کنید.

تالینگ چان

امولت

امولت آنقدر بزرگ بوده که از گردشگری در آن نه تنها خسته نمی شوید، بلکه از تنوع اجناس و مغازه ها نیز به وجد می آیید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید علاوه بر اجناسی که در سفر به این منطقه از شهر بانکوک تایلند می بینید، بیشتر اجناس دیگر مربوط به عقاید و آداب و رسوم بومیان است، چرا که این بازار به بازار طلسم فروشی شهرت دارد. سفر به این کشور را با گشت و گذار در بازاری رازآلود مهیج کنید. اگر دوست داشتید که از این بازار برای بستگان و آشنایان خود سوغات ببرید، براساس راهنمای سفر به تایلند پیشنهاد می شود که از بین زیورآلاتی که نماد خوش یمنی بوده، انتخاب کنید.

امولت

اراوان

شهر بانکوک با زیارتگاهی به نام اراوان (Erawan Shrine Bangkok) این امکان را به شما می دهد که حتی در کشور تایلند نیز بتوانید حال و هوای عرفانی مخصوص آن محله را تجربه کنید. این زیارتگاه پارادوکس زیبایی را در این منطقه به خود اختصاص داد، از آن جهت که قدمت این مکان زیاد نبوده، ولی دارای فعالیت بسیاری است. یکی از قطب های اصلی گردشگری در این مکان مقدس وجود رقصنده و موسیقی های سنتی بوده که جو این فضا را متفاوت کرده اند.

اراوان

چاتوچاک

بیشتر مردم عاشق این هستند که در هنگام سفر خود به شهر یا کشورهای مختلف از انواع بازارهای خیابانی دیدن و اجناس مورد نیاز و یا حتی سوغاتی تهیه کنند. چنانچه به کشور تایلند سفر کردید و جز افراد مذکور بودید، خود را به بازار چاتوچاک برسانید تا برق و زیبایی این بازار چشمان شما را جذب خود کند. طبق آخرین آماری که از تعداد غرفه های موجود در این بازار بدست آمده، مسافران باید از حدود 15000 غرفه در این مکان گردشگری دیدن کنند! در ضمن برای بازدید و گردشگری در این مکان خاطره ساز فقط باید در روزهای جمعه تا یکشنبه مراجعه کنید.

چاتوچاک

وات آرون

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند، معبد وات آرون (Wat Arun) نام دارد. موقعیت این معبد در کشور تایلند در غرب رودخانه ای به نام چایو پرایا به چشم می خورد. معماری دیدنی این معبد شهرت خاصی را به این دیدنی بخشیده است. عناصر سازنده زیبایی های این مکان کاشی، سرامیک و شیشه های رنگارنگی بوده که به گشت و گذار حس و حالی متفاوت را هدیه کرده اند.

وات آرون

نانگ نوچ پاتایا

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید خاطره سازی در سفرتان را به یک شهر از کشور محدود نکنید، خود را به شهر پاتایا رسانده تا با یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در کل جهان آشنا شوید. ناگفته نماند که با وارد شدن به نانگ نوچ پاتایا، عجیب بودن گیاهان و نمایش های مختلف شما را به تعجب و حیرت وا می دارد. از دیدنی های این باغ می توان به نیلوفرهای بزرگ آمازون یا درخت های غول پیکر آفریقا اشاره نمود. این باغ یکی از 10 باغ زیبای موجود در جهان رقم خورده و آماری که از گردشگران موجود در این باغ بدست آمده، حدود 5000 نفر به ثبت رسیده است. با این آمار به راحتی می توانید به زیبایی و سحرآمیز بودن این مورد از جاذبه های گردشگری تایلند پی ببرید.

نانگ نوچ پاتایا

پات پونگ

در این مکان در ابتدا معاملات غیرقانونی انجام می شد که بعدها با پیشرفت دولت این مکان به مکانی امن و قانونی بدل گشت. یکی از دلایل شهرت این بازار وجود کافه های مختلف و رنگارنگ بوده که هر یک با توجه به سبکی که در آن طراحی شده، گردشگران خاص خود را دارد. این بازار شبانه در منطقه ای به نام سیلوم دیده می شود. چنانچه در سفر به تایلند به این مکان و جاذبه آمدید، برای استراحت می توانید در هتل های نزدیک به این بازار سکونت کنید. قیمت کالاهای موجود در این بازار برای افرادی که پول زیادی با خود به همراه دارند، مناسب است.

پات پونگ

خانه مقدس حقیقت

یکی از عجایب خانه مقدس حقیقت این است که از صد سال پیش تاکنون ساخت آن کامل نشده و پیش بینی می شود که تا سی سال دیگر نیز ادامه داشته باشد. با این حال بنا باز هم توانسته به راحتی لقب یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری تایلند را به خود اختصاص دهد. چشم اندازی که این بنا آن را از آن خود کرده، دریاست که می توانید با عکس گرفتن از منظره اش آن را به یکی از لحظات فراموش نشدنی سفرتان بدل کنید. موقعیت جغرافیایی دقیق این بنای چوبی در واقع نزدیک دماغه ریچ ویت Rachvate Cape به چشم می خورد و با دیدن کنده کاری های موجود در این مقصد گردشگری به تاریخ و فرهنگ تایلند پی خواهیم برد. سبک معماری این بنا از باور و اعتقادات هند و بودا نشأت گرفته و در چهار گوشه اش نیز برج هایی زیبا دیده می شوند.

خانه مقدس حقیقت

جامتین پاتایا

یکی از بارزترین مشخصه های این مکان در شهر پاتایا وجود اقامتگاه و هتل هایی بوده که به لاکچری بودن معروفند. اگر بخواهیم در مورد بزرگی این مکان صحبت کنیم، باید بگوییم که حدود 6 کیلومتر طول دارد. آرامش این منطقه به حدی بوده که به راحتی می توانید در سفر به تایلند یک ساحل صاف شنی و فوق العاده بکر را برای دوری از هر گونه ازدحام جمعیت و خستگی های روزمره انتخاب کنید. موج سواری با کایت، پاراسیلینگ و جت اسکی از جمله تفریحاتی هستند که می توانید با تجربه آن ها آدرنالین خود را به مقدار زیادی بالا ببرید. در صورت گردشگری در این منطقه برای یکبار هم که شده غذاهای دریایی موجود در رستوران های این منطقه را امتحان کنید تا آرامش سفرتان با طعم خوب و کیفیت غذاها دوچندان شود.

جامتین پاتایا

معبد بودای بزرگ

یکی از مهمترین مشخصه هایی که شهر پوکت را با آن می شناسند، معبد بودای بزرگ پوکت است. هنگامی که سفر خود را به این منطقه برسانید، هیبت این مجسمه شما را به حیرت وا می دارد، چرا که 25 متر ارتفاع پایه آن از زمین و 45 متر نیز ارتفاع خود مجسمه به ثبت رسید. اگر بخواهیم در مورد سال ساخت این مجسمه سخن به میان آوریم، باید بگوییم که از سال 2009 شروع به ساخت آن کردند. ناگفته نماند که آرامش این مکان نیز زبانزد خاص و عام است. جنس مواد به کار رفته در ساخت این مجسمه نیز از بتن سنگین بوده که روی آن را مرمر درخشان پوشش داده است. براساس راهنمای سفر به تایلند لازم هست بدانید که می توانید مبلغی را نیز برای مرمت مجسمه به این مکان اهدا کنید.

معبد بودای بزرگ

آکواریوم پاتایا

دیدن یکی از بزرگترین آکواریوم های موجود در کل جهان می تواند از به یاد ماندنی ترین لحظات سفر به تایلند باشد. ظرفیت آکواریوم پاتایا 3.8 میلیون لیتر به ثبت رسید این آکواریوم به قدری زیباست که به حق می توان گفت دنیایی دیگر را در شهر پاتایا به وجود آورد. این مقصد گردشگری به گونه ای است که سمور دریایی، کوسه، سفره ماهی و هزاران نوع آبزی دیگر در کنار هم بسر می برند. یکی از مزیت هایی که سفر به این مکان برای شما دارد، این است که می توانید پوست نوعی سفره ماهی را از نردیک لمس کنید و تجربه ای جدید را به تجربه های دیگرتان اضافه کنید. حتی می توانید علاوه بر این سفره ماهی پوست خیار دریایی و چند نوع دیگر از آبزیان را نیز لمس کنید. ساعت کاری این مقصد خاص و زیبا از 9 صبح تا 17 هست. براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که از دیگر بخش های هیجان انگیز این مکان غذا دادن به حیوانات هست. هیجان انگیزترین بخش نیز به قسمتی اختصاص دارد که می توانید با شیشه شیر به نوعی ماهی به نام kois غذا دهید.

آکواریوم پاتایا

سیام

خوردن انواع نوشیدنی ها و میان وعده و یا حتی عصرانه و صبحانه می تواند طعمی دیگر را به سفرتان بدهد. گذراندن حداقل یک ساعت از کل گردش در این کافه را در برنامه کاری خود قرار دهید تا با جاذبه ای کاملا متفاوت در این منطقه روبرو شوید. قهوه های موجود در این کافه از بهترین قهوه های موجود هستند، پس برای یکبار هم که شده کافه گردی را در شهر پوکت امتحان کنید.

سیام

مینی سیام

گردشگری در هزارتوی بناهای کوچک در شهری دست ساز می تواند به سفر به تایلند طعمی دیگر ببخشد. در مینی سیام می توانید ساختمان های مهم دنیا را در ابعاد کوچک مشاهده کنید. در این شهر کوچک می توانید حدود 100 ماکت از ساختمان های ذکر شده را ببینید. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر به این شهر نگاه کنیم، باید گفت که به دو قسمت تقسیم شده که در یک قسمت مینی سیام (ماکت های ساختمان های تایلند) و در قسمت دیگر یعنی مینی یوروپ (ماکت های ساختمان های اروپا و امریکا و دیگر کشورها) قرار گرفته اند. از آنجایی که این مکان فضایی روباز بوده، بهتر است که از کلاه و ضدآفتاب استفاده کنید.

مینی سیام

اسپلش

سفر کردن به دل یک پارک آبی در میان هزاران جاذبه گردشگری دیگر در کشور تایلند، می تواند خاطره ای جاودانه را برایتان خلق کند. از اولین چیزهایی که در سفر به این مقصد باید بدانید، نرخ بلیط ورودی آن بوده که بیشتر برای افراد با بودجه زیاد مناسب است. متوسط قیمت این بلیط 1250 وات هست. ساحلی دلربایی به نام Mai Khao چشم انداز این پارک جنگلی آبی را در شهر پوکت تشکیل می دهد. یکی از قابلیت های این پارک این بوده که مساحت زیادی ندارد، ولی بقدری امکانات تفریحی نظیر استخر بزرگسالان و کودکان به صورت جداگانه، استخر آبگرم جوشان معدنی، کافی شاپ و رودخانه داشته که دنیایی دیگر را در این شهر به وجود آورده اند. جالب است بدانید که سرسره های این پارک جنگلی زیبا در 6 میلیون لیتر آب قرار دارند. براساس راهنمای سفر به تایلند باید بدانید که قیمت بلیط این مجموعه حدود 650 بات است.

اسپلش

هنر در بهشت

یکی از ویژگی های خاص این گالری نسبت به دیگر گالری ها این است که خطای دید در آن به وضوح دیده می شود. سفر خود را به این مکان بکشانید تا با عجایب و نقاشی های هنرمندان منحصر بفرد کشور تایلند آشنا شوید. موضوع نقاشی های به نمایش گذاشته شده در این مکان عبارتند از: حیوانات وحشی، طبیعت و تمدن های ما قبل تاریخ. از دیگر مزیت های این مکان این است که در هر آب و هوا و فصلی به پاتایا سفر کنید، فضای بسته آن همراه با سرگرمی های شاد می تواند جز برنامه های گردشگری شما باشد.

هنر در بهشت

فانتاسی آ

برای توصیف پارک فانتاسی آ همین یک جمله کافی است که این مکان از رویایی ترین مناطق در کل جهان به حساب می آید. با قدم زدن در جاهای مختلف این پارک به راحتی می توانید به فرهنگ، سنت و تاریخ تایلند سفر کنید. فروشگاه های مختلف با اجناس گوناگون، بازی ها، نمایش های عجیب از فیل ها و... همگی عناصر تشکیل دهنده این پارک هستند. سبک معماری به کار رفته در ساخت این پارک و ساختمان معروفش هر نوع سلیقه ای را به وجد می آورد. پس از گردشگری در این پارک خود را به رستوران معروفی به نام کیناره برسانید. این رستوران لقب بزرگترین رستوران بوفه آسیا را از آن خود کرده است. نمایش شعبده بازی های این پارک نیز در کنار رقص فیل ها باعث شده تا آوازه اش در همه جا بپیچد.

پارک فانتاسی آ

ساحل کاتا

اگر در سفر به این کشور به دنبال بهترین رستوران ها هستید، خود را به ساحلی به نام کاتا برسانید تا رنگارنگی و تفاوت غذاهای موجود در آن ها شما را به وجد آورد. طول این ساحل 1.5 کیلومتر است. هتل و اقامتگاه های موجود در این منطقه می تواند پس از گردشگری در ساحلی با چشم اندازهای خاص شما را به استراحتی پر از آرامش دعوت می کند. اگر به غواصی علاقه دارید، کافی است خود را به شمال این ساحل که ساحلی مرجانی در برابر چشمان شما قرار خواهد گرفت، برسانید تا علاقه خود را عملی کنید. این مکان برای افرادی که به ورزش های ساحلی علاقه دارند، بسیار مناسب است، چرا که انواع ورزش ها مانند والیبال ساحلی را به راحتی در برابر چشمانتان خواهید دید.

ساحل کاتا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو