۱۵ راهکار طلایی برای رهایی از بوی بد عرق بدن در تابستان

منبع: نمکستان

217

1398/3/28

15:30


روش های رفع بوی بد عرق بدن در هوای گرم

روش های رفع بوی بد عرق بدن در هوای گرم

نمکستان : عرق کردن یک اتفاق خیلی طبیعی میان انسانهاست و تمامی افراد مایعی به نام عرق از بدنشان خارج می شود. عرق در واقع عاملی برای تنظیم حرارت بدن انسان بوده که هم پوست را مرطوب نگه میدارد و هم مواد زاید را از بدن دفع می کند. با بالا رفتن دمای هوا غدد عرق نیز فعال شده و بدن با تبخیر رطوبت پوست موجب خنکی می شود. میزان تعریق در بدن هر فرد بسته به عواملی همچون آب و هوا، شدت ورزش و مقدار چربی موجود در بدنش متغیر است.

عرق بدن انسان هیچ بوی بدی ندارد اما باکتری ها و قارچ های بدن در نواحی عرق زا مانند زیر بقل موجب بد بویی آن می شوند. بنابراین عرق بد بو موجب آزار خود شخص و اطرافیانش می شود. مخصوصا در تابستان بیشتر افراد با مشکل بوی بد عرق مواجه هستند چون هوا گرمتر از فصل های دیگر سال است و بالطبع عرق بدن انسان بیشتر می شود. چنانچه شما فردی هستید که از شدت تعریق لباس هایتان همیشه خیس است و از این موضوع کلافه شده اید می توانید در ادامه روش های رهایی از بوی عرق بدن را مطالعه نمایید.

اصلاح کردن موی نقاط عرق زای بدن :

در برخی از نواحی بدن مانند زیربقل و یا کشاله ران بوی عرق بیشتر حس می شود بنابراین بهداشت این نواحی را فراموش نکنید و برای جلوگیری از رشد باکتری ها زود به زود موهای زاید این نواحی را اصلاح نمایید.

شست وشوی زود به زود بدن :

سعی کنید در فصل تابستان زود به زود بدن خود را به وسیله آب و صابون یا شامپوی بدن شست و شو دهید اگر عرق روی پوست بدن به مدت زیاد باقی نماند بوی بدی تولید نمی شود.

تعویض لباس :

پس از هر بار حمام و شست و شوی بدن حتما لباس هایتان را تعویض نمایید. لباس تمیز از شدید شدن بوی عرق جلوگیری می کند در فصل تابستان ممکن است نیاز باشد چندین بار لباس هایتان را عوض کنید.

استفاده کردن از سرکه سیب :

سرکه سیب نوعی ضد عفونی کننده بوده و از خواص بسیاری همچون درمان آکنه و شوره سر برخوردارست. سرکه سیب علاوه بر فواید بسیارش در از بین بردن بوی بد عرق نیز موثر می باشد. برای اینکار ابتدا زیر بقل را شسته و سپس با پنبه ای آغشته شده از سرکه سیب بر روی ناحیه عرق زا بمالید. به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده سرکه از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و در نتیجه بوی بد عرق کاهش داده می شود.

استفاده از جوش شیرین :

پودر جوش شیرین از رشد قارچ و باکتری های ناحیه ی عرق زا جلوگیری می کند. برای این کار شما ابتدا زیر بقل خود را شسته سپس مقداری پودر جوش شیرین را بر روی آن بمالید . با این روش می توانید بوی بد عرق را کاهش دهید.

استفاده کردن از لباس های نخی :

بدن انسان فصل تابستان بدلیل گرما و حرارت هوا بیشتر عرق می کند. یکی از راه هایی که می تواند موجب کاهش عرق انسان شود استفاده از لباس های نخی و کتان است چون لباس های پلاستیکی عرق را به خود جذب نمی کند و هر چقدر عرق روی پوست بیشتر بماند بوی بدتری حس می شود. اما لباس های نخی عرق را به خود جذب کرده و تا حدودی از تولید بوی بد عرق جلوگیری می شود.

نپوشیدن لباس های تنگ :

پوشیدن لباس های تنگ موجب می شود هوای کافی به پوست شما نرسد و و غدد تعریق بیشتر تحریک گردد . سعی کنید لباس های گشاد و راحت تن کنید تا گردش هوا در اطراف پوست شما اتفاق افتد.

پرهیز از خوردن غذاهای تند، شیرین و مواد شیمیایی :

غذاهای تند، شیرین کننده های صنعتی و مواد های شیمایی موجود در خوراکی های متنوع تعریق بدن انسان را تشدید می کند.

نوشیدن زیاد آب :

همیشه به تمامی افراد نوشیدن ۸ لیوان آب توصیه می شود. شما با خوردن آب می توانید هیدراتاسیون دمای بدن انسان را کاهش دهید و از تعریق بیش از انداره جلویگیری نمایید. در واقع آب تمامی مواد زائد بدن را دفع می کند.

خوردن غذای سالم :

سعی کنید غذای سالم مصرف کنید و از خوردن فست فودها و غذاهای آماده اجتناب نمایید . وقتی شما غذایی ناسالم مصرف می کنید مواد زائد بدن به درستی تجزیه نخواهد شد و با تعریق بیش از اندازه مواجه خواهید شد.

ترک سیگار :

مصرف سیگار علاوه بر مضرات فراوانش موجب بد بویی عرق انسان می شود بنابراین با ترک سیگار می توانید از بوی بد عرق خود تا حد زیادی خلاص شوید.

تلاش برای وزن استاندارد :

افرای ک اضافه وزن دارند بیشتر از افراد لاغر از بوی بد عرق رنج می برند. زیرا چربی موجود در بدنشان به نسبت بیشتر است

ورزش یوگا :

یوگا ورزشیست که به کاستن تعریق بدن انسان کمک می کند. استرس و اضطراب یکی از عوامل تعریق به شمار می رود. بنابراین با ورزش یوگا و آرام شدن اعصاب و روان می توانید تا حد زیادی تعریق بدن خود را کنترل نمایید.

پرهیز از مصرف نوشیدنی های گرم :

افرادی که از تعریق بیش از اندازه رنج میبرند از خوردن نوشیدنی های گرم و کافئین دار مانند قهوه خودداری نمایند . سعی کنید با مصرف نوشیدنی های خنک همچون آب خنک، لیموناد و خاکشیر درجه حرارت بدن خود را تنظیم نمایید.

خوردن میوه و سبزیجات تازه :

حتما در رژیم غذایی روزانه خود سبزیجات و میوه های تازه را در اولویت قرار دهید. خوردن میوه و سبزیجات و جذب ویتامین B می تواند تا حد زیادی به کنترل کردن تعریق بدنتان کمک کند.

15 راهکار طلایی برای رهایی از بوی بد عرق بدن در تابستان

چند راهکار ساده برای رهایی از بوی بد عرق در تابستان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو