آیا انزال در زنان واقعیت دارد؟

منبع: اوما

437

1398/3/28

18:12


آیا انزال در زنان واقعیت دارد؟

انزال زن زمانی است که در طول رابطه جنسی از مجرای ادرار زن مایع خارج شود. این اتفاق زمانی رخ می دهد که یک زن از نظر جنسی تحریک می شود، اما لزوما ارتباطی با داشتن ارگاسم ندارد. دانشمندان به طور کامل در مورد انزال زن اطلاعات ندارند و تحقیقات محدود و ضد و نقیضی در مورد چگونگی عملکرد و هدف آن وجود دارد.  در این مقاله، به بررسی مکانیسم، هدف و فرکانس انزال زن می پردازیم.

انزال زنان چیست؟

انزال زن می تواند به علت تحریک جنسی رخ دهد. انزال زن به خروج مایع از مجرای ادرار زن در طی ارگاسم یا تحریک جنسی گفته می شود. مجرای ادرار کانالی است که ادرار را از مثانه به خارج از بدن حمل می کند. دو نوع مختلف انزال زن وجود دارد:

 مایع فوران شده

این مایع معمولا بی رنگ و بی بو است و در مقادیر زیادی خارج می شود.

 مایع انزال

این مایع بیشتر شبیه به مایع منی مردانه است. این مایع معمولا غلیظ است و شیری به نظر می رسد.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد مایع انزال حاوی اسید فسفاتاز پروستات (PSA) است. PSA یک آنزیم موجود در مایع منی مردانه است که به تحرک اسپرم کمک می کند. علاوه بر این، انزال زنان معمولا شامل فروکتوز است که یک نوع قند است. فروکتوز معمولا در مایع منی مردانه وجود دارد که در آن به عنوان یک منبع انرژی برای اسپرم عمل می کند.

کارشناسان معتقدند که PSA و فروکتوز موجود در مایع از غدد اسکین می آیند. نامهای دیگر این غدد عبارتند از غدد  پری اورترال، مجرای گارتر و غدد شبه پروستاتی زنانه. غده اسکین در دیواره جلویی داخل واژن در نزدیکی نقطه G قرار دارد. محققان بر این باورند که تحریک این غدد باعث تولید PSA و فروکتوز می شود که سپس به داخل مجرای ادرار منتقل می شود.

آیا انزال زنان واقعی است؟

سال ها دانشمندان بر این باور بودند زنانی که در طول رابطه جنسی انزال داشتند مشکل داشتند. تحقیقات بعدی این ایده را رد کرد و انزال زن را تایید کرد. یک مطالعه در سال 2014 نشان داد در طول تحریک مایع در مثانه جمع می شود و در طی انزال از طریق مجرای ادرار خارج می شود. در این مطالعه هفت زن شرکت کردند که انزال را در طی رابطه جنسی گزارش کردند.

ابتدا، محققان از آزمایشات سونوگرافی استفاده کردند تا تایید کنند مثانه شرکت کنندگان خالی می باشد. پس از آن زنان تحریک شدند تا انزال شوند. در طی تحریک محققان آنها را با استفاده از اولتراسوند نظارت می کردند.
این مطالعه نشان داد در ابتدا مثانه زنان خالی بوده است که در طول تحریک پر شده است. اسکن های پس از انزال نشان داد مثانه شرکت کنندگان دوباره خالی شده است.

آیا انزال طبیعی است و چقدر رایج است؟

انزال زنان کاملا طبیعی است، اما اغلب در مورد آن بحث نمی شود. بر اساس گزارش انجمن بین المللی پزشکی رابطه جنسی، برآوردهای مختلف نشان می دهد که بین 10 تا 50 درصد زنان در طی رابطه جنسی انزال دارند.

بعضی از کارشناسان معتقدند همه زنان انزال را تجربه می کنند، اما بسیاری از آنها متوجه نمی شوند. ممکن است آنها متوجه انزال نشوند، زیرا ممکن است مایع به جای خروج از بدن، به سمت مثانه بازگشت کند. در یک مطالعه قدیمی که شامل 233 زن بود، 14 درصد از شرکت کنندگان گزارش دادند که آنها با اکثر ارگاسم ها انزال را تجربه کرده اند، در حالی که 54 درصد گفته اند که حداقل یک بار انزال را تجربه کرده اند.

هنگامی که محققان نمونه های ادرار را قبل و بعد از ارگاسم مقایسه کردند،  PSA بیشتری را در آن یافتند. آنها نتیجه گرفتند که تمام زنان انزال را تجربه می کنند اما همیشه مایع از بدن خارج نمی شود. در واقع گاهی مایع انزال به مثانه بازمیگردد، و سپس از طریق ادرار خارج می شود. تجربه انزال زن، از جمله احساس، دلیل انزال و میزان انزال، در افراد مختلف متفاوت است.

آیا انزال زنان مزایایی برای سلامتی دارد؟

مزایای سلامتی رابطه جنسی عبارتند از کاهش استرس. هیچ شواهدی وجود ندارد که انزال زن مزایای سلامتی دارد. با این حال، تحقیقات نشان میدهد رابطه جنسی مزایایی دارد. در طول ارگاسم، بدن هورمونهای کاهش دهنده درد آزاد می کند که باعث کاهش درد کمر و پا، سردرد، و گرفتگی قاعدگی می شود.

بلافاصله پس از رسیدن به اوج، بدن هورمون هایی آزاد می کند که موجب خواب آرام می شود. این هورمون ها عبارتند از پرولاکتین و اکسیتوسین. سایر مزایای سلامتی عبارتند از:

ارتباط با چرخه قاعدگی

روشن نیست که آیا ارتباطی بین انزال زن و چرخه قاعدگی وجود دارد یا نه. بعضی از زنان می گویند پس از تخمک گذاری و قبل از قاعدگی بیشتر دچار انزال می شوند، در حالی که دیگران می گویند بین قاعدگی و انزال ارتباطی  وجود ندارد. تحقیقات بیشتری برای بررسی این ارتباط لازم است.

ارتباط با بارداری

بعضی از دانشمندان بر این باورند که انزال زن در حاملگی نقش مهمی ایفا می کند. آنها فکر می کنند این ارتباط به این دلیل است که مایع انزال حاوی PSA و فروکتوز است که به حرکت اسپرم به سمت تخمک کمک می کند. دیگران این نظریه را رد می کنند. آنها معتقدند انزال معمولا حاوی ادرار است که اسپرم را از بین می برد. آنها همچنین می گویند حرکت مایع انزال از طریق مجرای ادرار به واژن آسان نیست.

خلاصه
انزال زن کاملا طبیعی است و تحقیقات نشان می دهد انزال زنان در درصد کمی از افراد اتفاق می افتد، در حالی که به ندرت در خصوص آن بحث می شود. دانشمندان اهداف بیولوژیک انزال زنانه و نحوه عملکرد آن را به طور کامل درک نمی کنند. تجربه زنانی که در طی رابطه جنسی انزال دارند، به میزان قابل توجهی متفاوت است.

 Janet Brito. What is female ejaculation? Tue 11 December 2018

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو