آموزش طرز تهیه «بورک سیب زمینی مارپیچی» ساده و خوشمزه

منبع: نمکستان

176

1398/11/24

18:36


این بورک سیب زمینی مارپیچی است ترکیبی خیلی ساده و خوشمزه ای دارد همچنین استفاده از فر الزامی نیست می توانید در روغن داغ هم سرخ کنید.

نمکستان : بورک یکی از اصلی ترین غذاهای ترکیه است. جالب است بدانید برای اولین بار در استان آناتونی در حکومت عثمانی درست شد در زبان ترکی هر غذایی که با خمیر یوفکا آماده میشود آن را بورک اطلاق میکنند، بورک انواع مختلفی دارد که تمایز آنها از هم مواد مایع داخل آن است این بورک سیب زمینی مارپیچی است ترکیبی خیلی ساده و خوشمزه ای دارد همچنین استفاده از فر الزامی نیست می توانید در روغن داغ هم سرخ کنید. بهتر است بورک سیب زمینی مارپیچی را چند دقیقه بعد از خارج شدن از فر سرو کنید چون کیفیت بالایی دارد.

بورک سیب زمینی مارپیچی

مواد لازم برای بورک سیب زمینی مارپیچی :

روغن زیتون   ۲ قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ خردشده             ۲عدد
سیب زمینی آبپز            ۷۵۰ گرم
فلفل قرمز   ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل     به مقدار کافی
خمیر یوفکا ۵-۱۰ بسته به ضخامت خمیر
تخم مرغ          ۱ عدد
ماست  ۴ قاشق غذاخوری
روغن    ۳ قاشق غذاخوری
آب به مقدار لازم
زرده تخم مرغ برای روی بورک

طرز تهیه بورک سیب زمینی مارپیچی

طرز تهیه بورک سیب زمینی مارپیچی :

مرحله اول : ابتدا درون  ماهیتابه روغن زیتون ریخته تا داغ شود، پیازهای خرد شده را در روغن زیتون تفت دهید تا پخته شود ولی نگذارید بیش از اندازه نیاز سرخ شود.

مرحله دوم : پس از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آن را جدا کرده و پورش کنید سپس پیازهای سرخ شده را همراه فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه را به پوره اضافه کنید و با هم خوب هم بزنید.

مرحله سوم : ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و اجازه دهید به مقدار کافی گرم شود . در این مدت یک قالب گرد تهیه کرده و به کمک مقدار کمی روغن کف آن را چرب نمایید.

در این مرحله میرویم سراغ فر،آن را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود  تا گرم شدن فر، قالب گرد مورد نیاز را نیز با اندکی روغن چرب کنید همچنین می توانید از قالب آلومینیومی یک بار مصرف استفاده کنید.

مرحله چهارم : در این مرحله جهت نرم کردن خمیر می بایست ماست، روغن و یک عدد تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با هم مخلوط نمایید سپس مقدار کمی آب ولرم را به آن اضافه کنید تا مواد تهیه شده مقداری رقیق گردد. تا بتوانید روی خمیرتان بمالید. حدود ۲ قاشق اب کافی است.

مرحله پنجم : خمیر یوفکای از قبل خریداری شده را روی سطحی قرار داده و به کمک یک قلمو مخلوط ماست و تخم مرغ و روغن را به اندازه مرطوب شدن روی خمیر بمالید. توجه داشته باشید بیش از اندازه خمیر را خیس نکنید و اگر خمیر مورد نظر خیلی نازک بود می توانید دو عدد را روی هم قرار دهید.

مرحله ششم : اکنون مخلوط سیب زمینی و پیاز را در قسمت درازتر خمیر بریزید این کار را می توانید با چند قاشق انجام دهید سپس خمیر را دور موادتان پیچیده و آن را رول نمایید. مقداری از لبه خمیر خالی می ماند که می توانید آن را برش بزنید.

مرحله هفتم : رول مواد را به صورت مارپیچی درآورده ودر مرکز قالب از قبل چرب شده قرار دهید.

مرحله هشتم : اکنون با باقی مواد و خمیرتان می توانید مارپیچی دیگر درست کنید و در ادامه مارپیچ قبل در قالب بگذارید به طوری که کل قالب به صورت رولی مارپیچی یک دست شود.

مرحله آخر: اکنون دو زرده تخم مرغ را با هم خوب هم زده و روی سطح بورک بمالید طوری که لبه های بورک هم مالیده شود. با این کار رول ها به هم نمی چسبد. در انتهای کار، به مدت ۴۵ دقیقه قالب را در فر قرار دهید تا جایی که بورک طلایی شود.

نوش جانتان

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو