طرز تهیه پیتزا سیسیلی با آموزش مرحله به مرحله برای پخت حرفه ای آن

طرز تهیه پیتزا سیسیلی با آموزش مرحله به مرحله برای پخت حرفه ای آن


منبع: آرگا

174

1398/11/28

11:38


در این مطلب با طرز تهیه پیتزا سیسیلی فست فودی خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این نوع پیتزا در منزل نهایت لذت را ببرید.

پیتزا سیسیلی از انواع فست فودهای خوشمزه و خوش طعم است و اگر شما تمایل دارید در پخت پیتزا تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه این نوع پیتزا در منزل غافل نشوید. برای طرز تهیه پیتزا سیسیلی ابتدا باید خمیر پیتزا و سس مخصوص پیتزا را تهیه نمایید سپس این پیتزای خوشمزه را به کمک ترکیبی از پپرونی و پنیر و سس بپزید.

پیتزا سیسیلی و پیتزا مخصوص، پیتزا پپرونی و پیتزا قیفی از انواع روش ها برای پخت پیتزا می باشند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که تمایل دارید پیتزا را در منزل خودتان تهیه نمایید بهتر است در دستور تهیه انواع پیتزاهای پرطرفدار و محبوب مهارت لازم را بدست آورید.

روش تهیه پیتزا سیسیلی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

  • آرد نان : ۵۰۰ گرم
  • نمک : یک قاشق غذاخوری
  • خمیر مایه : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آب ولرم : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری + ۱/۳ پیمانه برای چرب کردن قالب فر

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص پیتزا

  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری
  • سیر متوسط ریز شده : ۹ حبه
  • پونه کوهی خشک شده : یک قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای قرمز و خشک شده : دو قاشق چایخوری
  • گوجه پوست گرفته شده : ۸۰۰ گرم
  • شکر : یک قاشق چایخوری
  • نمک : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه پیتزا سیسیلی

  • پنیر موزارلای : ۴۵۰ گرم
  • پنیر رومانو : ۱۱۵ گرم
  • پپرونی سولیکو برش خورده با ضخامت ۴ میلی متر : ۳۲۵ گرم

طرز تهیه پیتزا سیسیلی در منزل

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا درون دستگاه غذا ساز آرد و مخمر و نمک و ۱۰ گرم روغن زیتون و مقداری آب را بریزید سپس مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و تا زمانی که خمیر به تیغه ها بچسبد اجازه دهید تا دستگاه غذاساز کار کند سپس ۳۰ ثانیه دیگر نیز بعد از چسبیدن خمیر به تیغه هم زدن مواد را ادامه دهید.

همچنین می توانید برای تهیه خمیر پیتزا نمک و آرد و مخمر و روغن زیتون را درون ظرفی مناسب بریزید سپس به کمک همزن مواد را هم بزنید و آب را به مایه خمیر بیفزایید و با سرعت متوسط همزن مایه خمیر را هم بزنید سپس سرعت همزن را بیشتر کنید و هم زدن مایه خمیر را تا زمانی ادامه دهید که خمیر حالت ارتجاعی شکل به خود بگیرد.

روش تهیه خمیر پیتزا

باقی مانده روغن زیتون را درون سینی فر با ابعاد ۴۵*۳۵ بریزید و روغن را در کف سینی پخش نمایید سپس خمیر پیتزا را به سینی انتقال دهید و آن را به صورت کامل در کف سینی پهن نمایید و روی سینی را به کمک پلاستیک بپوشانید و سینی را در دمای محیط به مدت دو تا سه ساعت قرار دهید تا خمیر شل شود.

در این مرحله از طرز تهیه پیتزا سیسیلی پلاستیک را با دقت از خمیر جدا نمایید سپس به کمک دست های چرب تان خمیر را به آرامی بکشید و آن را به لبه های سینی برسانید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید سعی کنید حباب های هوا را از درون خمیر بیرون آورید و روش صحیح برای پخش نمودن خمیر ، هل دادن آن از قسمت وسط به اطراف می باشد.

بعد از اینکه خمیر را به لبه های سینی رسانید به مدت نیم ساعت سینی حاوی خمیر را در مکانی مناسب قرار دهید و در طول این مدت سس مخصوص را تهیه نمایید.

پیتزا سیسیلی خوشمزه

برای تهیه سس مخصوص ابتدا روغن زیتون را روی حرارت گاز قرار دهید تا گرم شود سپس سیر و پونه و فلفل دلمه ای را به روغن زیتون اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد به مدت یک دقیقه نرم و بودار شوند سپس گوجه فرنگی ها را به مخلوط مواد بیفزایید و به کمک خمیر بر یا گوشت کوب گوجه ها را درون تابه له نمایید تا یکدست گردند. شکر را به مخلوط مواد سس بیفزایید و اجازه دهید تا سس چند جوش بزند و به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت شعله گاز پخته شود سپس نمک را به مواد سس بیفزایید و بعد از چند دقیقه سس را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا سس خنک شود.

روش تهیه سس مخصوص پیتزا سیسیلی

نیم ساعت قبل از پخت پیتزا فر را روی دمای ۲۸۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود سپس ورقه های موزارلا را به صورت یکنواخت روی خمیر پهن نمایید و سس را روی آن ها بریزید و به کمک پشت قاشق سس ریخته شده روی ورقه های موزارلا را صاف نمایید سپس برش های پپرونی را به صورت یکنواخت روی سس بچینید و نصف پنیر رومانو را روی مواد پیتزا بریزید.

طرز تهیه پیتزا سیسیلی در منزل

 سینی حاوی پیتزا را به مدت ده دقیقه درون فر که از قبل گرم کرده اید قرار دهید تا پیتزا پخته شود. توجه داشته باشید که در برخی از فرها لازم است که بعد از گذشت ده دقیقه روی سطح سینی پیتزا به کمک فویل پوشانده شود تا زیر پیتزا نیز به صورت کامل پخته شود.

 

دستور تهیه پیتزا سیسیلی در منزل

پیتزا را از درون فر بیرون آورید و باقی مانده پنیر رومانو را روی آن بریزید سپس به کمک پیتزابر آن را به صورت قطعات دلخواه خود برش بزنید و از روش های تزیین پیتزا برای تزیین کردن این فست فود لذیذ استفاده نمایید.

پیتزا سیسیلی خوشمزه و لذیذ


در این مطلب با طرز تهیه پیتزا سیسیلی آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع پیتزا نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو