طرز تهیه انواع ماسک سیب و معرفی فواید هر کدام برای پوست و زیبایی

طرز تهیه انواع ماسک سیب و معرفی فواید هر کدام برای پوست و زیبایی


منبع: آرگا

198

1398/12/5

10:36


برای علاقمندان به حفظ سلامت پوست و زیبایی صورت این مطلب از آرگا را به ماسک سیب اختصاص داده ایم که با چند شیوه می توان آن را در منزل تهیه و مورد استفاده قرار داد.

میوه سیب حاوی انواع ویتامین ها و مواد مغذی و معدنی نظیر منگنز، پتاسیم، فسفر، آهن، پکتین و گوگرد می باشد و مصرف این میوه و حتی پوست دانه آن فواید زیادی برای حفظ سلامت بدن و زیبای پوست دارد. از این رو با استفاده از این میوه می توان ماسک های طبیعی بسیار موثر را تهیه کنید که در این مقاله به معرفی انواع ماسک سیب و علت مفید بودن آن ها می پردازیم.

در مطالب قبلی با انواع ماسک تخم مرغ، ماسک هویج و ماسک زنجبیل آشنا شدید، که همگی این ماسک ها برای پاکسازی و درخشندگی پوست مفید می باشند.

انواع ماسک برای درخشندگی پوست

دستور العمل تهیه انواع ماسک سیب

این میوه به دلیل داشتن مس و ویتامین A برای پوست بسیار مفید می باشد و وجود ویتامین C در این میوه از ایجاد چروک در پوست جلوگیری می کند و همچنین موجب ذخیره سازی کلاژن می گردد. استفاده از این ماسک محدودیتی برای پوست های مختلف ندارد و برای حفظ سلامت و شادابی انواع پوست می توان، انواع این ماسک را مورد استفاده قرار داد.

سیب و عسل

ماسک سیب و عسل موجب تقویت و شادابی پوست می گردد، لکه های پوستی را پاکسازی می کند، برای پیشگیری ترک های پوستی و خستگی پوست مفید می باشد، به درمان چروک پوست و تولید کلاژن کمک می کند، خاصیت رطوبت رسانی و سم زدایی قوی دارد، به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و خاصیت لایه برداری دارد. این ماسک را می توان ماسک عسل و لیمو به چند روش مختلف تهیه کرد که در اینجا با یک روش تهیه آن آشنا می شوید.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • عسل: ۲ قاشق سوپ خوری

نحوه تهیه:

در ابتدا باید هسته های سیب را خارج کنید و بعد آن را کاملا له یا نرم کنید. عسل را به آن اضافه نمایید و سپس مخلوط حاصل را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

پس از این مدت به وسیله انگشتانتان این ماسک را به صورت بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه باید، صورت خود را با آب شستشو دهید.

نکته:

۱- در هنگام قرار دادن ماسک سیب و عسل بر روی پوست صورت می توانید به وسیله انگشتان خود پوست را ماساژ بدهید و این ماساژ دادن باید از سمت پایین گردن به طرف بالا باشد و بهتر است از سمت چپ گردن به سمت راست ماساژ داده شود و بعد بالعکس.

۲- در حین ماساژ دادن، ضربات آرامی را بر روی صورت بزنید، این کار موجب افزایش جریان خون در زیر پوست می شود.

ماسک عسل

سیب و شیر

ماسک سیب و شیر نیز به دلیل وجود مواد مغذی در شیر برای طراوت و نرمی پوست مفید است و همچنین استفاده از این ماسک موجب شفافیت و روشنی و پاکسازی پوست می گردد.

مواد لازم:

  • سیب
  • شیر
  •  جو دو سر

نحوه تهیه:

سیب را رنده کنید و ۳ قاشق از آن را درون ظرفی بریزید و بعد مقداری شیر به آن اضافه نمایید و سپس ظرف را روی حرارت بگذارید، به تدریج مقداری جوی دو سر به آن بیافزایید و به هم بزنید، تا غلیظ گردد.

سپس آن را از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن، ماسک را بر روی صورت خود بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب سرد شستشو دهید.

نکته:

۱- در طول هفته، یکی دو بار از این ماسک استفاده کنید و با استفاده از آن در هفته های دیگر خواهید دید که صورت شما شفاف تر خواهد شد.

۲- با حذف جو دو سر نیز می توان آن را تهیه نمایید که در این صورت، سیب رنده شده را باید با مقداری شیر ترکیب نمایید و روزانه به مدت ۲۰ دقیقه آن را بر روی صورت بمالید و پوست را پاکسازی نمایید.

ماسک شیر برای حفظ سلامت پوست

سیب و ماست

این ماسک به دلیل داشتن سیب، ماست و روغن زیتون می تواند برای پوست های معمولی مفید باشد اما برای پوست های خشک و چرب با احتیاط بیشتری مصرف شود زیرا ممکن است سبب تحریک پوست گردد.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • ماست: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

نحوه تهیه :

یک سیب را پوست بگیرید و نصف آن را رنده کنید، سپس داخل یک ظرف سیب رنده شده، ماست و زیتون را با هم کاملا مخلوط نمایید و از این مخلوط، لایه ضخیمی را بر روی صورت بگذارید، بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت را بشویید.

نکته:

۱- به هنگام رنده کردن، احتمالا رنگ سیب تغییر پیدا می کند، هر چند این تغییر رنگ ضرری برای پوست ندارد، اما شما با افزودن یکی دو قطره آبلیمو به آن می توانید مانع از این تغییر رنگ شوید.

۲- در صورت داشتن پوست حساس و خشک، ممکن است سیب به دلیل داشتن اسید سبب تحریک پوست صورت گردد.

ماسک ماست برای لایه برداری پوست

سیب و تخم مرغ

در ماسک سیب و تخم مرغ نیز همچون ماسک قبلی علاوه بر استفاده از روغن زیتون می توان با حذف ماست، روغن زیتون را مورد استفاده قرار دهید.

مواد لازم:

  • سیب: ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: ۱ عدد

نحوه تهیه :

سیب را بعد از پوست گرفتن رنده کنید و ۳ قاشق از آن را با سفیده تخم مرغ و روغن زیتون خوب مخلوط کنید و بر روسی صورت بمالید، بعد از گذشت ۲۰ دقیقه باید صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

نحوه استفاده از ماسک سیب

ضمن سپاس از همراهی با ماسک سیب در این مطلب، با مراجعه به قسمت سلامت پوست می توانید با انواع ماسک های طبیعی و خانگی آشنا شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو