دلیل چرب شدن بینی و رهایی از شر آن

دلیل چرب شدن بینی و رهایی از شر آن


منبع: آرگا

112

1400/2/4

23:06


یکی از مشکلاتی که بیش تر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند چربی پوست به خصوص چربی بینی می باشد. اگر دوست دارید از این مشکل رهایی یابید و روش های پیشگیری از این مشکل را بدانید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

غدد چربی که روی پوست قرار دارد باعث چرب شدن آن می شود. این غدد روی بینی فعالیت بیش تری دارند و باعث چرب شدن بینی می شوند. در واقع این غدد برای بدن لازم می باشد و می توانند از پوست مراقبت کنند ولی در برخی از موارد ممکن است به چند دلیل ساده این چربی ها افزایش پیدا کند.

چرب شدن بینی

دلایل چرب شدن بینی

غددی که چربی ترشح می کنند در همه قسمت های بدن به غیر از کف دست ها و پا ها وجود دارند بنابراین اگر بینی شما چربی بیش تری نسبت به صورتتان دارد نباید تعجب کنید زیرا عوامل بسیاری در این موضوع دخالت دارند.

خط T صورت

اگر با دقت بیش تری به صورت خود نگاه کنید می بینید که بینی در راستای خط T قرار دارد بنابراین می توان گفت یکی از دلایلی که بینی از بقیه نقاط چرب تر می باشد قرار گرفتن در این ناحیه است.

دست زدن به نقاط مختلف صورت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دلایلی که باعث می شود بینی شما چرب شود این است که دائما به آن دست می زنید. در واقع این کار باعث می شود که چربی ها و آلودگی های دست شما به بینی منتقل شود.

هورمون ها

برخی از هورمون ها مانند آندروژن ها می توانند ترشح غدد چربی را افزایش دهند بنابراین اگر بینی چرب دارید ممکن است به دلیل عدم توازن هورمونی باشد.

رهایی از چربی بینی

رهایی از چربی بینی با چند راهکار ساده

بسیاری از افرادی که بینی چرب دارند دوست دارند از شر آن رهایی یابند که در ادامه روش هایی را بیان می کنیم که آسیبی به پوستتان نمی رساند ولی ترشح سبوم و چربی را کاهش می دهد.

استفاده از وسایل آرایشی مناسب

سعی کنید لوازم آرایشی خود را متناسب با پوستتان انتخاب کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا علاوه بر مراقبت از پوست خود از چرب شدن پوست و ایجاد جوش و آکنه پیشگیری کنید.

دو بار بشویید.

سعی کنید در روز دو بار صورت خود را بشویید. این کار باعث می شود تا شما بتوانید پوستی شفاف و سالم داشته باشید و به درمان جوش بینی بپردازید و دوباره ظاهری سالم و زیبا داشته باشید. یادتان باشد که در این روش می توانید از یک ژل شست و شوی صورت هم استفاده کنید.

استفاده از کرم مرطوب کننده

اگر دارای چربی پوست هستید می توانید از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنید. این مرطوب کننده ها خاصیت بسیار زیادی داشته و با آبرسانی به پوست می تواند از چربی بیش از جد آن جلوگیری کند.

از بین بردن چربی پوست با روش های ساده

لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست به شما کمک می کند تا از شر تمامی پوست های مرده در سطح پوست خود رهایی یابید و ترشح چربی را کاهش می دهد.

استفاده از پرایمر مناسب

اگر از زیر ساز های آرایشی مانند پرایمر صورت و یا موس صورت استفاده می کنید یادتان باشد محصولی را انتخاب کنید که چربی کم تری دارد تا چربی پوست و چربی بینی شما هم جذب آن شده و به راحتی می توانید این مشکل را رفع کنید.

استفاده از کرم های کنترل کننده

اگر نمی توانید چربی صورت و بینی خود را تحمل کنید می توانید از کرم های کنترل کننده استفاده کنید تا صورت براق خود را مات کرده و چربی آن را به شدت کاهش دهید.

استفاده از ضد آفتاب مناسب

یادتان باشد که ضد آفتاب یکی از محصولاتی می باشد که از پوست شما مراقبت می کند و خطر ابتلا به سرطان را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. برای این که پوست شما چربی زیادی نداشته باشد بهتر است از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که غیر کومدون زا هستند.

چرب شدن بینی

استفاده از تونر

تونر ها یکی از مهم ترین وسایل آرایشی می باشد که از آن ها به عنوان پاک کننده هم یاد می شود. برای این که از یک تونر مناسب استفاده کنید باید نوع فاقد الکل آن را تهیه کنید.

هیدراته نگه داشتن پوست

یکی دیگر از روش های پیشگیری و درمان چرب شدن بینی این است که پوست خود را هیدراته نگه دارید. در واقع هیدراته بودن پوست کمک می کند تا غدد چربی کم تری ترشح کنند و در نتیجه پوست شما از حالت چرب خارج می شود.

صابون مناسب

یادتان باشد که پوست صورت شما بسیار حساس بوده و قبل از این که از محصولات شوینده استفاده کنید میزان PH آن ها را در نظر بگیرید. سعی کنید از شوینده های ملایم برای صورت خود استفاده کنید تا باعث خشکی پوست نشوید زیرا خشک شدن و دهیدراته شدن پوست باعث افزایش چربی در سطح پوست می شود.

ماسک خانگی برای از بین بردن چربی بینی

استفاده از ماسک های خانگی

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید چرب شدن بینی خود را درمان کنید استفاده از ماسک های خانگی می باشد. برای پوست چرب شما ماسک خاک رس و ماسک عسل و لیمو بسیار مناسب است.

از بخور صورت استفاده کنید.

بخور صورت مانع مسدود شدن منافذ پوست می شود بنابراین غدد چربی هم کم تر چربی تولید می کنند و صورت کم تر دچار جوش و آکنه خواهد شد.

سرکه و آب

سرکه و آب یکی از ترکیب های بی نظیری می باشد که برای پوست بسیار مفید است. برای این که از چرب شدن بینی خود پیشگیری کنید می توانید از این ترکیب استفاده کنید و آن را با استفاده از پنبه بر روی پوست بینی بزنید. بعد از این کار اجازه دهید این ترکیب حدودا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی پوست بینی بماند و سپس آن را با آب خنک بشویید.

سرکه و آب روشی موثر برای کاهش چربی پوست

رژیم غذایی مناسب

استفاده از یک رژیم غذایی خوب و مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید فعالیت غدد و هورمون ها را کنترل کنید. یادتان باشد که غذا های تند می تواند این مشکل شما را افزایش دهد بنابراین سعی کنید تنها یک بار در هفته از آن ها استفاده کنید.

استفاده از روش های تخصصی

در صورتی که استفاده از روش های بالا پاسخگو نبود می توانید از روش های تخصصی برای این کار استفاده کنید. برای استفاده از این روش ها باید به متخصص پوست مراجعه کنید. این روش ها عبارت اند از :

میکرودرم ابریژن

این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و می تواند چربی های روی بینی شما را برداشته و همچنین باعث بهبود ظاهرتان خواهد شد.

لایه برداری شیمیایی

این روش با استفاده از مواد شیمیایی می تواند پوست های مرده صورت را برداشته و چربی را کاهش دهد و همچنین در از بین بردن چین و چروک های پوست شما بسیار موثر خواهد بود.

کرم های تجویزی

یکی دیگر از روش های درمانی که به شما کمک می کند تا چربی بینی خود را از بین ببرید استفاده از همین کرم هایی می باشد که پزشک برایتان تجویز می کند.

روش های پیشگیری از چرب شدن پوست صورت و بینی

روش های پیشگیری

اگر دوست دارید از چرب شدن بینی خود پیشگیری کنید می توانید از نکاتی که در ادامه برایتان بیان می کنیم استفاده کنید.

  • هر روز صورتتان را با استفاده از یک ژل شست و شوی مناسب بشویید.
  • سعی کنید در هفته دو بار از ماسک خاک رس استفاده کنید.
  • بعد از این که صورت خود را شستید می توانید از یک تونر و یا یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
  • سعی کنید ار آرایش های سنگین کم تر استفاده کنید.
  • قبل از خواب تمامی مواد آرایشی را از روی پوست صورت خود پاک کنید.
  • از لوازم آرایشی فاقد چربی استفاده کنید.
  • صورتتان را هر دو هفته یک بار لایه برداری کنید تا سلول های مرده را پاکسازی کرده و از خشکی پوست پیشگیری کنید.
  • سعی کنید استفاده از غذا های تند را محدود کنید و تنها یک بار در هفته از آن ها استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو