با ۸ ماسک لیمو ترش برای سلامت بیشتر پوست صورتتان آشنا شوید

با ۸ ماسک لیمو ترش برای سلامت بیشتر پوست صورتتان آشنا شوید


منبع: آرگا

183

1399/9/30

13:14


ماسک های طبیعی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای درمان مشکلات پوستی به شمار می روند و این ماسک های طبیعی مانند کرم ها و محصولات شیمیایی دارای عوارض جانبی برای پوست صورت نمی باشند, در ادامه این مطلب ۸ ماسک لیمو ترش را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ماسک های طبیعی از انواع نرم کننده ها و مرطوب کننده ها قوی برای پوست صورت محسوب می شوند و این ماسک ها هر گونه آسیب های وارد شده به پوست را به خوبی درمان می کنند و از پوست صورت در برابر آسیب های مختلف محافظت می کنند. ماسک لیمو ترش، از انواع ماسک های طبیعی و مناسب برای پوست صورت است و شما می توانید مشکلات پوستی خود را به کمک این ماسک طبیعی از بین ببرید.

لیموترش سرشار از ویتامین C و فسفر و کربوهیدرات است و برای پوست صورت می تواند مفید باشد. با کمک ماسک لیموترش می توانید لکه های تیره و لکه های کک و مک را از روی پوست خود از بین ببرید و علاوه بر این اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای سفید کنندگی و روشن کنندگی پوست صورت مفید است.

ماسک لیمو ترش برای درمان مشکلات پوستی

انواع ماسک لیمو ترش برای پوست صورت

بسیاری از خانم ها تصور می کنند برای مشکلات پوستی خود بهتر است از کرم ها و محصولات شیمیایی استفاده کنند که این تصور کاملا نادرست است زیرا درمان های شیمیایی در طولانی مدت باعث بروز آسیب هایی به پوست صورت می شوند. ماسک های خانگی و طبیعی از بهترین روش ها برای درمان پوست های آسیب دیده هستند و علاوه بر این ماسک های طبیعی را می توانید در منزل خودتان تهیه کنید و همچنین برای تهیه این ماسک ها مجبور به صرف هزینه های زیادی نیستید.

ماسک طبیعی لیمو ترش

۱.ماسک صورت لیموترش برای پوست های چرب

مواد لازم

  • آب ۱ عدد لیمو ترش
  •  سفیده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا در ظرف مناسبی آب لیموترش تازه را با سفیده تخم مرغ به خوبی مخلوط کنید سپس ظرف روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیر شل در آیند سپس ماسک لیموترش و تخم مرغ را تا وقتی گرم است به صورت خود بزنید. بهتر است قبل از زدن این ماسک روی پوست صورتتان از کرم مرطوب کننده و یا آب برنج استفاده کنید تا بتوانید ماسک را به راحتی از روی پوست خود جدا کنید.

ماسک سفیده تخم مرغ و لیمو ترش

۲. ماسک لیموترش برای پوست خشک

برای رفع خشکی پوست ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱/۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل و لیمو ترش

۳. ماسک طبیعی لیموترش برای رفع کک و مک صورت

ابتدا آب لیموترش تازه را با عسل مخلوط کنید (توجه داشته باشید که میزان آب لیمو با عسل باید با یکدیگر یکسان باشند) سپس دستمال کاغذی را با کمک ماسک مرطوب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی کک و مک های صورتتان قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

ماسک لیمو ترش برای از بین بردن کک و مک

۴. ماسک لایه بردار لیمو ترش

ماسک لایه بردار لیموترش برای از بین بردن لکه ها و تیرگی های پوست صورت مناسب است و پوست صورت شما را نرم و صاف می کند.

ماسک طبیعی لیمو ترش و شکر

ابتدا آب ۱ عدد لیمو ترش را بگیرید و با ۲ قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را مانند لایه بردار روی پوست صورت خود استفاده کنید.

ماسک شکر و لیمو ترش

۵. ماسک طبیعی لیموترش برای از بین بردن جوش

ماسک لیمو برای از بین بردن جوش های صورت مناسب است. پوست خارجی لیموترش را روی پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید که پوست لیموترش به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست صورت شما بماند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمک آب سرد بشویید. بهتر است از پوست لیموترش برای از بین بردن جوش های صورت در چند روز متوالی استفاده کنید.

ماسک طبیعی لیمو ترش برای از بین بردن جوش صورت

ماسک لیمو و سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از ماسک های لیمو که مناسب برای پوست های چرب می باشد و ضمن جلوگیری از ایجاد آکنه موجب کوچک شدن منافذ پوستی می گردد ماسک لیمو و سفیده تخم مرغ می باشد که در این میان استفاده از ماسک تخم مرغ به تنهایی می تواند نقش به سزایی در حفظ سلامت پوست داشته باشد.

سفیده تخم مرغ عامل موثری برای کاهش سبوم روی پوست، کنترل PH پوست و سفت شدن پوست دارد. برای بهره مندی از این ماسک می توانید سفیده تخم مرغ به میزان یک عدد با نصف الی یک قاشق چایخوری آبلیمو تازه مخلوط نمایید که برای این کار باید ابتدا سفیده تخم مرغ را به تنهایی هم بزنید به حدی که حالت فرمی به خود بگیرد بعد آبلیمو را به آن بیفزایید و روی پوست صورت قرار دهید و به شکل دورانی روی پوست ماساژ دهید، پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

معرفی انواع ماسک لیمو ترش

ماسک لیمو و جوش شیرین

این ماسک به دلیل استفاده همزمان از لیمو و جوش شیرین انتخاب مناسبی برای رفع مشکلات پوستی همچون جوش و لک های پوست می باشد. برای این منظور می توانید یک قاشق چایخوری از آبلیموی تازه را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط نمایید و روی پوست صورت و گردن قرار دهید، پس از گذشت یک ربع می توانید با استفاده از دستمالی مرطوب، صورت را پاک کنید و بعد با آب سرد شستشو دهید. این ماسک در بسته شدن منافذ باز پوستی بسیار مفید می باشد.

ماسک لیمو و جوش شیرین

ماسک لیمو و ماست

وجود پروبیوتیک در ماست موجب می شود که پوستی سالم تر داشته باشید و استفاده از این ماسک می تواند به جوان سازی، ترمیم مشکلات پوستی و بهبود آفتاب سوختگی کمک نمایید. برای تهیه این ماسک باید مقداری ماست به میزان یک قاشق غذاخوری همراه با آبلیمو به مقدار یک قاشق چایخوری و کمی زردچوبه مخلوط نمایید و بر روی پوست صورت و گردن با کمک براش آرایش قرار دهید. آنگاه پس از خشک شدن و گذشت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باید پوست را با آب گرم بشویید. استفاده از این ماسک سه مرتبه در طول هفته نتیجه بخش خواهد بود.

ماسک لیمو و ماست

در این مطلب با انواع ماسک لیمو ترش برای رفع و درمان مشکلات پوست صورت آشنا شدید. اگر از این ماسک های طبیعی به صورت منظم استفاده کنید زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسید, برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو