بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برای ماسک های مختلف

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برای ماسک های مختلف


منبع: آرگا

5

1402/1/27

00:46


اگر مدتی است از ماسک صورت استفاده می کنید ولی تاثیر خاصی روی پوست مشاهده نمی کنید احتمالا زمان استفاده از ماسک صورت را رعایت نکرده اید. با این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه کسب نمایید.

گاهی اوقات ممکن است دفعات بسیاری از ماسک صورت استفاده نموده ولی متوجه تاثیر آن روی پوست صورت نمی شوید. علت این موضوع می تواند به عدم استفاده درست ماسک در تایم مناسب آن باشد. در این مطلب در مورد زمان استفاده از ماسک صورت و این که چه مدت روی پوست قرار داشته باشد، صحبت می کنیم.

مدت زمان استفاده از ماسک صورت

برای داشتن پوست صورت جوان، شاداب و زیبا استفاده از انواع ماسک یک راهکار موثر در روتین پوستی خواهد بود. بیشتر ماسک های صورت می توانند همزمان سبب آبرسانی، جوان سازی، بهبود تیرگی، لطافت و درمان خشکی و آکنه شوند. حال ممکن است بهترین و مناسب ترین ماسک صورت را انتخاب ولی در تایم درستی آن را استفاده نکنید.

از این رو ممکن است بعد از چند بار استفاده از ماسک صورت احساس کنید تاثیر خاصی در پوست ایجاد نشده است. از این رو دانستن تایم استفاده از ماسک صورت و مدت زمانی که باید روی صورت باقی بماند اهمیت زیادی دارد. با ادامه مطلب همراه ما باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی کسب نمایید.

ماسک صورت چه فوایدی دارد؟

امروزه بیشتر برندهای آرایشی و بهداشتی ماسک های صورت متعددی ارائه داده اند که می توانید با توجه به نیاز پوست صورت خود دست به انتخاب بزنید. قبل از پرداختن به تایم مناسب استفاده از ماسک صورت خوب است که با فواید آن بیشتر آشنا شوید. ماسک صورت مانند سرم و کرم مرطوب کننده نقش شایانی در روتین پوستی دارد.

معمولا ماسک های صورت دارای ویتامین و مواد مغذی بوده که به سلامت پوست کمک می کنند. یکی از فواید مهم ماسک صورت این است که سرعت بالایی در ترمیم و رطوبت پوست داشته و می توان با توجه به نیاز پوست خود ماسک صورت مدنظر را انتخاب نمایید. از دیگر فواید ماسک صورت عبارت است از:

  • ترمیم منافذ پوست
  • مرطوب سازی پوست خشک
  • آبرسانی پوست
  • برطرف کردن چین و چروک پوست صورت
  • بهبود لک پوستی
  • لایه برداری پوست صورت
  • پاکسازی پوست صورت
  • افزایش انعطاف پذیری پوست صورت
  • رفع چربی اضافه و میکروب ها
  • بهبود بافت پوست صورت
  • بهبود تیرگی پوست صورت

تایم مناسب استفاده از انواع ماسک صورت

ماسک صورت دارای انواع مختلفی است که هر یک دارای مدت معین استفاده مخصوص به خود است. در ادامه فهرستی از انواع ماسک صورت به همراه مدت زمان استفاده از آن ارائه می شود.

۱. ماسک صورت ورقه ای

ماسک صورت ورقه ای به علت استفاده آسان دارای محبوبیت بسیاری است. این ماسک ها سبب آبرسانی، شادابی و درخشندگی پوست می شوند. مدت زمان استفاده از ماسک ورقه ای با توجه به آنچه در بسته بندی ماسک درج شده است بین ۱۵- ۲۵ دقیقه می باشد.

افراد زیادی عقیده دارند برای نتیجه بهتر و داشتن پوستی شاداب تر بایستی ماسک ورقه ای را به طور مداوم استفاده کرد. این ماسک انواع مختلفی داشته و برای همه پوست ها مناسب می باشد. ماسک ورقه ای دارای رطوبت بالایی است و سبب آبرسانی پوست می شود به ای ترتیب موجب درخشش و طراوت پوست می گردد.

البته اکثر ماسک های ورقه ای خاصیت تغذیه و آبرسانی پوست را داشته و به لایه برداری و پاک سازی پوست نمی پردازند. می توانید این ماسک را به شکل روزانه استفاده و بهتر است مطابق راهنمای روی بسته بندی آن عمل کنید.

۲. ماسک صورت ژله ای

ماسک ژله ای همانطور که از اسمش پیداست دارای بافت شفاف و ژله ای است. این نوع ماسک انواع مختلفی داشته و برخی حاوی تکه های شن و برخی دارای شن است. برای ماسک های ژله ای حاوی تکه های میوه یا گیاه، مدت زمان ۱۵-۲۵ دقیقه باقی ماندن روی صورت کافی است.

ماسک ژله ای حاوی شن دارای خاصیت لایه برداری بوده و باید فقط ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه روی پوست باقی بماند. ضمنا ماسک های صورت دارای خاصیت لایه برداری را باید به شکل دورانی روی پوست حرکت بدهید. ماسک ژله ای انتخاب خیلی مناسبی برای پوست صورت معمولی و چرب است. اگر ماسک ژله ای دارای گیاه و عسل باشد برای آبرسانی پوست مناسب بوده و سبب نرم و لطیف شدن پوست خشک می شود.

۳. ماسک صورت کرمی

اگر دوست دارید پوست صورت نرم و لطیفی داشته باشید ماسک کرمی انتخاب مناسبی است. این نوع ماسک ها برای پوست های خشک و حساس موثر هستند. ماسک کرمی باید دقایقی روی پوست قرار گرفته تا جذب پوست شده و تاثیر بهتری داشته باشد. معمولا ماسک کرمی حدود ۱۰-۳۰ دقیقه روی پوست باقی و بعد با آب سرد یا ولرم شسته شود.

اشاره شده برخی ماسک های کرمی صورت سبب از بین رفتن چروک پوستی هم می شوند زیرا در تایمی که روی صورت باقی می مانند، جذب پوست شده و سبب آبرسانی پوست می شوند. از این رو میزان چروک و خطوط پوست صورت کاهش پیدا می کند.

بعضی ماسک های کرمی صورت دارای خاصیت کاهش منافذ پوست بوده و سبب بهبود بافت پوست می گردند. در حقیقت این نوع ماسک ها سبب از بین رفتن بافت یا سلول های مرده شده و کلاژن سازی پوست را تقویت می کنند. همچنین به جوانسازی آن کمک می کنند. به این ترتیب ماسک های کرمی صورت با خواص آبرسانی و جوان سازی پوست، کاهش منافذ باز صورت و کلاژن سازی تاثیر شگفت انگیزی روی پوست دارند.

۴. ماسک صورت گل

اگر پوست شما مستعد آکنه یا التهاب است یا چربی بالایی دارد ماسک صورت گل انتخاب خوبی خواهد بود. این نوع ماسک از چندین نوع خاک تهیه شده که سبب از بین رفتن باکتری و میکروب روی پوست می شود و سبب پاکسازی عمیق پوست خواهد شد.

معمولا ماسک گل دارای ترکیباتی است که پی اچ منفی داشته در حالی که پی اچ پوست صورت به طور معمول مثبت است. از این رو چربی اضافه صورت به شکل قابل توجهی توسط این ماسک از بین می رود و باید حتما بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه از استفاده ماسک گل، صورت را به خوبی با آب سرد یا ولرم مورد شستشو قرار دهید.

ماسک گل در حالت کلی برای پوست چرب استفاده می شود زیرا این نوع ماسک با از بین بردن چربی اضافه سبب تعادل پوست می شود. علت آن نیز همانطور که اشاره شد متعادل سازی بافت پوست با ترکیب پی اچ منفی در گل و پی اچ مثبت پوست می باشد.

۵. ماسک صورت لایه بردار

ماسک لایه بردار طوری عمل می کند که بافت یا لایه مرده پوست از بین رفته و پوستی جوان و روشن تر جایگزین می گردد. این نوع ماسک دارای ترکیباتی است که حتی سبب از بین رفتن لک پوستی نیز می شود از این رو در روتین پوستی برخی افراد می تواند قرار بگیرد.

توصیه شده افراد با پوست حساس حتما قبل از استفاده از ماسک لایه بردار تحقیق کافی داشته باشند زیرا ممکن است نتیجه عکس داشته باشد. بهترین زمان برای استفاده از این نوع ماسک قبل از خواب یعنی هنگامی که پوست صورت را از آرایش پاک کرده باشید، است.

ضمنا توصیه می شود از ماسک لایه بردار در هفته یک الی دو مرتبه استفاده شود. و اگر روی صورت جوش یا زخم بازی دارید نباید از این ماسک استفاده زیرا سبب آسیب دیدن پوست می شود. ماسک های لایه بردار همانطور که از نامشان پیداست سبب از بین رفتن لایه ها و سلول های مرده پوست می شوند.

این ماسک ها لک و تیرگی پوست را بهبود بخشیده و استفاده زیاد از آن ها می تواند سبب ضعیف و نازک شدن پوست گردد. بهتر است ماسک لایه بردار ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه روی پوست باقی بماند. به همراه ماسک های لایه بردار کرم های لایه بردار نیز وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید و سلول های مرده پوست صورت را پاکسازی کنید.

میزان استفاده از ماسک صورت

حال که با انواع ماسک صورت آشنا شدید بهتر است بدانید علیرغم این که بایستی ماسک صورت با توجه به نوع پوست تهیه شود باید به مقدار استفاده از آن نیز در روتین پوستی دقت کرده تا نتیجه مطلوب حاصل شود. به طور معمول باید یک یا دو بار در هفته از ماسک صورت استفاده شود.

این بخش از روتین پوست کمک کرده تا پوستی تمیز، روشن، شفاف داشته باشید. در ضمن این کار کمک کرده چربی اضافه و میکروب های روی پوست پاکسازی شوند و پوست جوان جایگزین گردد. دقت کنید بعضی ماسک های صورت ضد پیری یا ضد چروک باید چند مرتبه در هفته استفاده شوند.

ماسک های مناسب پوست صورت چرب در هفته دو تا سه مرتبه باید استفاده شوند و ماسک صورت آبرسان به طور روزمره باید مورد استفاده قرار گیرد ولی اگر پوست شما حساس است بهتر است فقط یک مرتبه در هفته استفاده کنید. در نهایت بهتر است برای هر ماسک صورت با توجه به دستورالعمل درج شده روی بسته بندی آن عمل کرد.

بهترین تایم استفاده از ماسک صورت

بهترین تایم استفاده از ماسک های صورت فقط به استفاده از ماسک در صبح یا شب خلاصه نشده و می توانید در تایم های مختلف و متعددی از ماسک صورت استفاده نموده تا شادابی و جوان سازی پوست کمک کنید. بعضی ماسک ها مخصوص استفاده در شب بوده و معمولا این نوع ماسک ها با هدف رفع چین و چروک پوست استفاده می شوند و دارای خواص جوانسازی پوست می باشند.

بعضی ماسک های صورت هم برای پاکسازی صورت مفید بوده و بهتر است آن را در شب و بعد از شستن صورت و پاک نمودن آرایش استفاده تا پوست شما تمیز و لطیف باقی بماند. ماسک های ژله ای، کرمی و ورقه ای به آرامش صورت کمک کرده و فرقی ندارد در چه تایمی از روز استفاده شوند.

با این حال بهتر است تایمی در روز که آرامش بیشتری دارید از این ماسک ها استفاده تا پوست دچار استرس و چروک نشود و به شادابی و جوانسازی آن کمک کنید. در این حالت تایم بهره گیری از ماسک صورت بایستی تایم آرامش و استراحت فرد باشد. به این ترتیب با انواع ماسک و تایمی که هر یک باید روی صورت باقی بمانند آشنا شدید.

اکنون نوبت آن است که با زمان استفاده از این ماسک ها نیز آشنا شوید. در این راستا موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. ماسک هایی که دارای خاصیت جوانسازی و پاکسازی هستند و مانع از بروز چین و چروک می شوند بهتر است شب ها و پس از شستن آرایش صورت استفاده شوند.

۲. ماسک های ورقه ای، ژله ای و کرمی باید در حالت سکون و آرامش استفاده شود از این رو روز و شب مهم نبوده و مهم حرکت نکردن اجزای صورت است.

۳. در مورد استفاده از ماسک صورت بعد یا قبل از حمام باید گفت مهم نیست که چه تایمی قصد استفاده دارید مهم این است که صورت کاملا تمیز و بدون آلودگی باشد. به این ترتیب اگر می خواهید از ماسک صورت قبل از حمام استفاده کنید حتما باید صورت را با شوینده مناسب خوب بشویید. وگرنه آلودگی و آرایش صورت اجازه نمی دهد ماسک به خوبی جذب صورت شود.

۴. در صورتی که طرفدار استفاده از ماسک صورت خانگی هستید و ترجیح می دهید ماسک های طبیعی استفاده نمایید مدت ماندن این ماسک ها روی پوست صورت بهتر است بین ۱۵-۲۰ دقیقه باشد تا به خوبی جذب پوست شده و تاثیر مطلوبی داشته باشد.

شیوه استفاده از ماسک صورت

قبل از هر چیز باید با توجه به نوع و نیاز پوست صورت نسبت به خرید ماسک صورت اقدام نمایید. بعضی ماسک ها دارای چربی بوده و موجب نرمی پوست می شوند و برخی چربی اضافه پوستی را رفع می کنند و سبب پاکسازی آن می گردند. با این وجود وقتی از نوع پوست و ماسک صورت اطمینان پیدا کردید شیوه استفاده از ماسک صورت هم اهمیت پیدا می کند.

  • برای شروع ابتدا پوست صورت را با پاک کننده مناسب پوست تمیز کنید.
  • بعد ماسک مورد نظر را به همه صورت و گردن به جز لب و دور چشم اعمال کنید.
  • اگر ماسک ورقه ای استفاده می کنید فقط ورق ماسک را روی پوست قرار دهید. در مورد ماسک لایه بردار باید ماسک را حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه روی پوست ماساژ دهید.
  • برخی ماسک ها باید روی پوست ماساژ داده شده از این رو طبق بسته بندی روی ماسک ها عمل کنید.
  • مدت زمان اثر بخشی هر ماسکی مختلف است و بهتر است زمان دقیق مصرف را طبق راهنمای بسته بندی ماسک در نظر بگیرید. در حالت کلی ماسک صورت ۵-۲۰ دقیقه روی پوست قرار می دهند.
  • بعد از این مدت حتما پوست صورت را با آب سرد یا ولرم مورد شستشو قرار دهید. دقت کنید آب داغ نباشد زیرا سبب از بین رفتن رطوبت پوست می شود.
  • بعد از شستن ماسک صورت از کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب یا سرم پوست استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو