ماسک لایه بردار پا خانگی

منبع: زیبامون

4

1401/10/17

17:49


استفاده از ماسک ها و اسکراب های یکی از راهکارهای نسبتا جدید در چند سال اخیر نسبت به گذشته است که به دلیل موثر بودن و سرعت نسبتا بالای نتیجه دهی به یکی از محبوب ترین روش های درمانی تبدیل شده است.

ماسک لایه بردار پا خانگی

استفاده از ماسک ها و اسکراب های یکی از راهکارهای نسبتا جدید در چند سال اخیر نسبت به گذشته است که به دلیل موثر بودن و سرعت نسبتا بالای نتیجه دهی به یکی از محبوب ترین روش های درمانی تبدیل شده است. این روزها برخی از افراد به ویژه خانم ها، با اختصاص دادن زمانی مشخص برای انجام این کار در آخر هفته نسبت به خود حس خوبی داشته و این مورد میتواند به یکی از بهترین زمان ها برای گذراندن وقت با خود و ریلکس کردن به شمار برود.

اگر به استفاده از مواد و محصولات شیمیایی علاقه ندارید و معتقدید استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک میتواند اثربخشی بالاتری داشته باشد، شما میتوانید با استفاده از در دسترس ترین منابع و محصولاتی که در اختیار دارید نسبت به درست کردن و استفاده از ماسک های خانگی بپردازید. این روزها استفاده از ماسک های صورت و پا از جمله مهمترین آنها هستند، به همین دلیل در ادامه به بررسی و معرفی دو مدل از ساده ترین و کارآمدترین ماسک های لایه بردار پا که میتوانید در خانه تهیه کنید، پرداخته شده است، همچنین اگر قصد خرید ماسک لایه بردار پا را دارید، نا امید نخواهید شد.

ماسک پا

اگر به سلامت پوست خود اهمیت میدهید و در این میان از روتین های پوستی استفاده میکنید باید بدانید که رعایت این روتین های پوستی و رسیدگی تنها برای پوست صورت کافی نیست و بهتر است به پوست دست و پا نیز رسیدگی شود. در همین راستا دکترهای متخصص در زمینه پوست توصیه میکنند در صورت استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب، کرم زدن دست ها را نیز فراموش نکنید. با این حال بسیاری از افراد تنها استفاده از سنگ پا و برس های شستشوی پا را در روتین پوستی خود قرار میدهند و این عضو مهم و کاربردی جزو مواردیست که هرروزه فراموش میشود.

این موضوع زمانی اهمیت پیدا میکند که در یک روز گرم تابستانی تصمیم گرفته اید صندل بپوشید و یا در یک میهمانی خیلی مهم میخواهید از کفش های مجلسی استفاده کنید و ناگاه متوجه میشوید اخیرا هیچ رسیدگی به پاهای خود نکرده اید.

این روزها از ماسک های متنوعی به جهت آبرسانی و تامین رطوبت پوست، لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست و همچنین به منظور رسیدن به پوستی نرم و لطیف، استفاده میشود. ماسک های پا نیز با تمرکز بر همین موضوع مورد استفاده قرار میگیرند.

مزایای استفاده از ماسک لایه بردار پا

 

 

مانند سایر لایه بردارهای شیمیایی مخصوص پوست، در ترکیبات ماسک های لایه بردار پا نیز از موادی مانند اسید سالیتیک و آلفا هیدروکسی اسید استفاده میشود. این مواد میتواند به لایه برداری صحیح پوست های مرده کمک کند و در این میان به نرم شدن نواحی مختلف پا از جمله پاشنه و قوزک پا به کار رود. اما اگر بخواهیم به صورت لیست وار مزیت های استفاده از این ماسک ها را نام ببریم باید به مواردی همچون سالم ماندن پاها و جلوگیری از ایجاد ابتلا به بیماری عفونتی و قارچی، درمان عمیق پینه ها و خشکی بیش از حد پاشنه پا و سالم ماندن و داشتن پوستی لطیف و زیبا مهمترین این موارد به شمار میروند.

طرز تهیه ماسک لایه بردار پا خانگی

همانطور که اشاره شد این روزها ماسک های مختلفی تهیه و در بازار عرضه میشوند، استفاده از ماسک های تهیه شده با مواد شیمیایی میتواند به دلیل ترکیبات مورد استفاده برای همه افراد مناسب نباشد و در این میان برای برخی افراد همراه با واکنش های آلرژیک باشد. اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که با مواد طبیعی و در خانه نیز میتوان به تهیه این ماسک ها پرداخت.

 

 

  • ماسک لایه بردار عسل و دارچین

یکی از محبوب ترین ماسک های خانگی که میتواند برای لایه برداری نواحی مختلف بدن از جمله دست، صورت و پا به کار برود، ترکیب معجزه آسای عسل و دارچین است که میتواند به عنوان یک لایه بردار و اسکراب با ماساژ بر روی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود اینکه استفاده از این ترکیب میتواند تاثیر قابل توجهی در لطیف تر شدن پوست داشته باشد اما مانند هر محصول دیگری نباید در استفاده از آن افراط کرد.

این ماسک از ترکیب یک قاشق چای خوری دارچین و یک قاشق چایخوری عسل به نسبت مساوی و مخلوط آنها با یکدیگر تهیه میشود.

  • ماسک لایه بردار نمک دریا

یکی دیگر از ماسک های لایه بردار که نمونه صنعتی آن نیز طرفداران زیادی دارد؛ ماسک لایه بردار نمک دریاست که از ترکیب نصف فنجان روغن زیتون و یک فنجان نمک دریا تشکیل میشود. در استفاده از این ماسک نیز مانند سایر ماسک ها و کرم های مراقبت پوستی نباید افراط شود.

اگر از اهمیت رسیدگی به پوست با خبرید و میدانید که رسیدگی به پوست پا و بازیابی به لطافت پوست پا نیز نباید فراموش شود؛ توصیه میشود در برنامه هفتگی خود استفاده از ماسک های لایه بردار پا را فراموش نکنید. اگر توانایی تهیه این دسته از ماسک ها را در خانه ندارید میتوانید از ماسک های لایه بردار صنعتی استفاده کنید که تنوع گسترده ای نیز دارند. مجموعه مهرشاپ پا یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه فروش انواع محصولات آرایشی و مراقبت پوستی به شمار میرود که شما میتوانید انواع ماسک لایه بردار را از آن تهیه کنید، همچنین میتوانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره رایگان از وبسایت این مجموعه دیدن فرمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو