آشنایی با کشور ایتالیا

آشنایی با کشور ایتالیا


منبع: آرگا

200

1398/12/14

15:32


کشور ایتالیا دارای تاریخ و پیشینه ای کهن می باشد که ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با این کشور زیبا و پر جاذبه آشنا کنیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید کشور ایتالیا کشوری در جنوب اروپا محسوب می شود که به دلیل شباهت فراوانی که به چکمه دارد با این نام نیز شناخته خواهد شد. توجه داشته باشید که شهر رم پایتخت این کشور محسوب می شود و شبه جزیره های ایتالیا،سیسیل و ساردنی واقع در دریای مدیترانه کشور ایتالیای امروزی را شکل داده اند.

آشنایی با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا که آن را با نام جمهوری ایتالیا می شناسند از دسته کشور های پهناور محسوب می شود که در جنوب قارره اروپا واقع شده است. از انجایی که این کشور از دسته پایه گذاران تمدن غرب شناخته می شوند بیشترین تعداد آثار ثبت شده در سازمان یونسکو را به خود اختصاص داده است. بهتر است بدانید که ایتالیا دو کشور کوچک سان مارینو و واتیکان را در داخل مرز های خود جای داده است هر چند که این دو کشور از دسته کشور های عضو سازمان اروپا نیز نمی باشند.

آشنایی با کشور ایتالیا

تاریخچه:

جالب است بدایند که قوم هایی مختلف اتروسکها،یونانی ها و در آخر رومی ها در دوران باستان بر این کشور حکومت کرده اند و در قرون وسطی نیز حکومت بر این سرزمین به دست پاپ ها،فرانک ها،بیزانسی ها و سپس اعراب افتاد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این گذر زمان بایستی ایتالیا تمام وقت خود را صرف آن می کرد ایجاد وحدت و اتحاد میان مردمی بود که از نظر سیاسی و اقتصادی تفاوت زیادی با سایر کشور ها داشت.

جغرافیا:

همانطور که متوجه شدید کشور ایتالیا در میان مرزهای مدیترانه واقع شده و مرز های بدون محدودیتی را با کشورهای فرانسه،سوئیس،اتریش و اسلوونی دارد و همچنین دارای مرز آبی با کشور کرواسی می باشد. جالب است بدانید که مساحت این کشور بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر می باشد و این سرزمین به دلیل جمعیت ۶۱ میلیون نفری خود در رتبه چهارم پرجمعیت ترین کشور قاره اروپا و رتبه اول در جنوب اروپا قرار می گیرد.

آشنایی با جغرافیای کشور ایتالیا

آب و هوا:

بهتر است بدانید که هوای این کشور مانند سایر کشور های اروپایی سرد نیست البته لازم به ذکر است بگوییم که شمال این کشور به دلیل وجود رشته کوه آلپ کمی خنک تر می باشد و هر چه به سمت جنوب پیش می رویم از سرما خبری نیست و به تدریج هوا گرم تر خواهد شد. به همین منظور اغلب تفریحات مردم در بخش جنوبی ایتالیا انجام می شود.

آداب و رسوم:

توجه داشته باشید که خصوصیات اخلاقی مردم این کشور تعجب اغلب افراد را بر می انگیزد برای مثال دشنام دادن با فرهنگ کشور ایتالیا آمیخته شده و نه تنها یک حرف بد محسوب می شود بلکه باعث خنده و نوعی تفریح برای مردم شناخته می شود. ارتباط برقرار کردن با مردم این کشور چندان کار سختی به نظر نمی رسد و تنها لازم است که با آن ها مخالفت نکنید تا بتوانید با آن ها رابطه خوبی داشته باشید.

آداب و رسوم مردم ایتالیا

فرهنگ مردم:

فرهنگ مردم ایتالیا نیز مانند آب و هوا با سایر کشور های اروپایی متفاوت می باشد. مردم این کشور از دوستان و گردشگران خود بسیار تعریف و تمجید خواهند کرد ولی بهتر است بدایند که این تعریف ها نوعی تعاذف در این کشور محسوب می شوند. مردم ایتالیا در حالت عادی کمی خشن تر از سایر مردم اروپا می باشند و می توان از این لحاظ آن ها را با مردم آمریکا شبیه دانست.

زبان و مذهب مردم:

جالب است بدانید که مذهب و دین مردم کشور ایتالیا کاتولیک رومی می باشد که منشا آن در شهر واتیکان می باشد و در پایتخت ایتالیا واقع شده است. همچنین افراد زیادی نیز در این شکور زندگی می کنند که دین های مختلفی مثل یهودی،مسلمان و پروتستان ها نام دارند. بهتر است بدایند که حدود ۹۳ درصد مردم این کشور زیبان ایتالیایی دارند که از ریشه  رومی تبار نیز محسوب می شود. البته شهرهایی مثل ونیز،سیسیل و میلان به گویش های مختلف صحبت می کنند.

دین مردم کشور ایتالیا

غذاهای محبوب ایتالیا:

توجه داشته باشید که غذاها و دسر های مختلف در این کشور می تواند سفر به این کشور را دلپذیرتر نماید.  اگر بخواهیم غذاهای برتر و محبوب این کشور را نام ببریم می توانیم به ترتیب به پیتزا،مارگاریتا،چیتی،ریزیتو اسکامپی با لیمو،بیستکا الا فیورنتینا،پارمیگینا ملانزین،اسپاگتی و پاستا اشاره کنیم.

غذاهای محبوب مردم ایتالیا

جاذبه هایی گردشگری ایتالیا:

توجه داشته باشید که ایتالیا بی هیچ تردیدی بهشت رویایی عاشقان سیر و سیاحت و دوستداران هنر می باشد و از دسته کشور هایی است که با پیشینه و تاریخچه بسیار زیبای خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

شهر رم پایتخت ایتالیا:

همانطور که متوجه شدید شهر رم پایتخت کشور ایتالیا محسوب می شود و با گذر زمان همچنان توانسته تا سنت و فرهنگ خود را حفظ نماید و به طور کلی حدود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. توجه داشته باشید که وجود بناهای زیبا و متعدد در این شهر می تواند چند روز از مسافرت شما را به خود اختصاص دهند. همچنین این شهر انواع مجسمه های فوق العاده و زیبا که به دست مجسمه سازان نابغه و مشهوری مثل داوینچی و آنژ ساخته شده را در خود جای داده است. توجه داشته باشید که اغلب آثار موجود در این شهر جز میراث جهانی محسوب می شوند و در سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده اند و همچنین از بزرگ ترین افتخارات این کشور نیز محسوب می شود.

آشنایی با شهر رم در ایتالیا

بنای کولوسئوم:

بهتر است بدانید که بنای کولوسئوم پسس از برج ایفل از یک شهرت جهانی برخوردار است و قدمت ساخت آن به دوران رم باستان باز می گردد که به دلایل مختلفی تخریب شده و در نهایت از دهه هشتاد میلادی دست نخورده باقی مانده است. اگر به نبال بازدید از هنر و معماری های باشکوه این کشور هستید توصیه می کنیم که بازدید از این منطقه را از یاد نبرید زیرا تمامی یادبود های دوران گلادیاتور ها در این بنا قرار گرفته اند.

وجود نماهای مختلف در کشور ایتالیا

کلیسای سنت پیتر:

بهتر است بدانید که کلسیای سنت پیتر نیز از دسته دیگر جاذبه های این کشور محسوب می شود و همچنین بزرگ ترین کلیسای دمیا نیز شناخته می شود. این کلیسا از شاهکارهای جذاب و درخشانی است که توسط میکائییل آنژ ساخته شده است و امروزه به دلیل وجود مجسمه ها و نقاشی های موجود این کلیسا به یک گالری بزرگ و باشکوه تبدیل شده است.

بازدید از کلیسای سنت پیتر در ایتالیا

شهر ونیز:

یکی دیگر از جاذبه های کشور ایتالیا شهر ونیز می باشد که بر روی یک تالاب که توسط دریای آدریاتیک ساخته شده قرار گرفته است. به طور کلی این شهر در شمال شرقی ایتالیا قرار گرفته و دارای ۱۱۸ جزیره می باشد و به صدها پل و کانال زیبا متصل شده اند. توجه داشته باشید که وجود آبشار های جذاب و معماری تاریخی این کشور را در گروه عجیب ترین کشور های جهان قرار می دهد.

واقع شدن شهر ونیز بر روی تالاب

برج پیزا:

یکی از پرطرفدار ترین برج های دنیا که نماد کشور ایتالیا نیز محسوب می شود برج پیزا است که به صورت کج نیز ساخته شده است و نگاه های اغلب افراد را به خود جذب می کند. توجه داشته باشید که آخرین بازسازی این بنا مربوط به قرن دوازدهم است که زیر نظر معماران مختلفی مورد ساخت قرار گرفته است. نکته ای که این برج را برای مردم جالب کرده اسحکام و مقاومت آن با وجود مورب بودن است.

بازدید از برج بسیار زیبای پیزا

ساحل آمالفی:

ساحل آمالفی که در ساحل جنوبی شبه جزیره سورنتین در استان سالرنو قرار گرفته و از دسته آثار میراث جهانی سازمان یونسکو محسوب می شود. این منطقه از دسته فضاهای زیبا برای تور گردشگران محسوب می شود و معمولا مورد علاقه اغلب افراد نیز می باشد.

بازدید از ساحل آمالفی

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا:

پارک ملی ایتالیا با قرار گرفتن در فضای زیبا و به یاد ماندنی آلپ از دسته مقاصد گردشگری خیره کننده و بی نظیر محسوب می شود. این پارک در ابتدا با هدف نگهداری و حفاظت از بز های کوهی ساخته ششد ولی با گذشت زمان و در سال های اخیر انواع حیوانات مثل گرگ ها،گورکن ها و سیاهگوش ها در آن مراقبت می شوند. از جمله فعالیت های فصلی که می توانید در این پارک انجام کوهپیمایی در تابستان،عکاسی از گل ها در بهار و اسکی در زمستان می باشد.

پارک ملی کشور ایتالیا

قصر داسال:

قصر داسال از دسته بناهای دوران رنسانس می باشد که در شهر اربینو ایتالیا قرار گرفته و در قرن ۱۵ نیز شاخته شده است. به طور کلی تعداد افرادی که تا کنون در این قصر زندگی می کردند به ۶۰۰ نفر می رسد. قصر داسال در حال حاضر برای تمامی عموم آزاد می باشد و اغلب اتاق های این قصر مجدد بازسازی شده اند تا به شکل قبل در آیند. همچنین در این قصر گالری ملی مارکه قرار دارد که مجموعه بی شماری از نقاشی های دوره رنسانس نیز می باشد.

آشنایی با قصر داسال

آبنمای تروی:

آبنمای تروی از دیگر جاذبه  های کشور ایتالیا محسوب می شود که بازدید کنندگان حتما از این منطقه دیدن نمایند. این آبنما در سال ۱۷۶۲ توسط نیکولای سالوی ساخته شده است. در طول شب این آبنما روشن خواهد شد و فضایی عاشقانه رمانتیک برای مردم ایجاد خواهد کرد. همچنین افرادی که به سلامت از شهر رم باز می گردند یک سکه درون آن خواهند انداخت و همچنین انداختن دو سکه داخل باعث حفظ رابطه عاشقانه بین دو نفر خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو