طرز تهیه دسر سوپانگل یک دسر خوشمزه و مجلسی ترکیه ای

طرز تهیه دسر سوپانگل یک دسر خوشمزه و مجلسی ترکیه ای


منبع: آرگا

289

1398/12/17

20:37


در این مقاله سایت آرگا طرز تهیه دسر سوپانگل یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین دسرها را با بیانی ساده و همچنین ذکر نکاتی کاربردی ارائه داده است، که امیدواریم آن را فراهم کرده و از طعم جادویی آن نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه دسر سوپانگل یک دسر خوشمزه و مجلسی ترکیه ای

دسرها که به آن پس غذا هم گفته می شود دارای تنوع بالایی می باشند که اغلب بعد از اتمام یک وعده غذایی میل می شود، ژله ها؛ پودینگ ها، پای ها؛ کیک ها و شیرینی ها همه از جمله دسرها محسوب می شوند، که هر کشور بسته به آب و هوای جغرافیایی مختص خودش دارای فرهنگ غذایی متفاوتی است، دسر سوپانگل همانند دسر محلبی و دسر کادایف یکی از دسرهای خوشمزه ی ترکیه می باشد.

دسر سوپانگل یک دسر متفاوت با طعمی استثنایی و ایده آل است که متعلق به کشور ترکیه می گردد، این دسر علاوه بر طعم بینظیرش دارای ارزش غذایی بالایی می باشد که به ترکیبات مغذی آن بر می گردد، شما کدبانوهای فوق العاده ایرانی برای انواع مهمانی ها و دورهمی های دوستانه و خانوادگی می توانید از این دسر بهره ببرید که به راحتی تهیه گشته و ظاهرش دلفریب می باشد.

 

 

طرز آماده سازی دسر سوپانگل لذیذ و خوش طعم

دسرها وعده ای می باشند که در پایان هر غذا میل می گردد، و به طور معمول دارای طعمی شیرین هستند، دسرها هضم آسانی دارند که با میل کردن پس از غذا، موجب هضم بهتر غذا می شوند، در مورد دسرهای خانگی و دسرهای آماده در بازار باید گفته شود که دسرهای خانگی بهتر می باشند زیرا میزان نمک و قند و روغن افزوده شده قابل کنترل شما خواهد بود.

مواد مورد نیاز

  • آرد ۳ قاشق غذاخوری
  • موز ۲ عدد
  • شیر ۱ لیتر
  • کره مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر ۷ قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل به میزان مورد نیاز

طرز تهیه دسر سوپانگل خوشمزه و خوش طعم

در اولین مرحله پودر کاکائو، شکر؛ زرده تخم مرغ، و شیر را درون ظرفی به آرد اضافه می کنیم، همه ی ترکیبات مخلوط شده به خوبی هم زده با هم ترکیب می نماییم، سپس درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت قرار می دهیم و به عمل هم زدن بر روی حرارت ادامه می دهیم، تا دسر سفت شود.

طرز پخت دسر سوپانگل با طعمی عالی و ظاهری زیبا

پس از قوام یافتن دسر (مانند فرنی) موز را له نموده و همراه وانیل به آن بیافزایید، در این مدت باید مرتب و به طور پیوسته دسر را هم بزنید، پس از ۲ جوش زدن حرارت زیر دسر را قطع کرده و کره را هم به آن افزوده و مجددا بهم بزنید.

حالا باید زمان دهید تا حرارتش را از دست بدهد و ولرم شود، اما باید در این مدت هم مرتب هم بزنید، پس از مشاهده ولرم بودن آن به درون ظرف های مناسب و انتخابی خود برای میل کردن بکشید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

پس از ۴ ساعت دسر سوپانگل خوشمزه را از یخچال بیرون بیاورید، و آن را با تنوع فراوان مغزهای آجیل به سلیقه خود تزئین کنید، این دسر فوق العاده آماده ی میل کردن است.

طرز تهیه دسر سوپانگل ایده آل و دوست داشتنی

چند نکته طلایی

  • شما می توانید در میان این دسر از موز اسلایس شده، بیسکوییت ریز شده و یا کیک براونی قرار دهید.
  • همچنین در صورت تمایل با مقدارکمی شیر کف ظرف مورد نظر را مرطوب نموده و قطعه ای کیک را در آن قرار داده و سپس دسر را بر روی کیک ها ریخته شود.
  • از انواع بیسکوبیت؛ شکلات ها، خامه و مغزهای آجیل می توانید برای تزئین این دسر بهره ببرید.

 

 

طرز تهیه دسر سوپانگل بسیار آسان می باشد که در مدت زمان کمی آن را با بهترین طعم تهیه می نمایید، این دسر به دلیل داشتن ترکیبات ارزشمند و مغذی برای سلامتی نیز مفید می باشد، فقط یکبار آن را برای خانواده عزیزتان تهیه نمایید، انتخاب همیشگی آنها می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو