باردار هستم، باید چه کارهایی انجام بدهم؟

منبع: نی نی بان

133

1398/12/28

14:22


گروه ترجمه نی‌نی‌بان: باردار هستم، باید چه کارهایی انجام بدهم؟


باردار هستم، باید چه کارهایی انجام بدهم؟


1. از دکتر زنان خود وقت بگیرید. دکتر ضمن تایید باردار بودن شما اطلاعات لازم در مورد مراجعه‌های بعدی را به شما می‌دهد و هرزمان که لازم باشد در مورد سوالات پزشکی شما پاسخگو خواهد بود.

2. داروهای خود را کنترل کنید. اگر تا قبل از بارداری داروی خاصی مصرف می‌کردید، حتما با پزشک خود در مورد ادامه مصرف آنها مشورت کنید تا مطمئن شوید به بارداری شما لطمه‌ای وارد نمی‌شود.

3. سیگار کشیدن را ترک کنید. صرفنظر از ضرر طبیعی سیگار برای سلامتی بدن، سیگار کشیدن در زمان بارداری خطر سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم را افزایش می‌دهد. سیگار روی رشد فرزند به دنیا نیامده شما تاثیر می‌گذارد و ممکن است منجر به کاهش وزن او شود.

4. بر اساس دیدن و آیین نوشیدن مشروبات الکلی را باید کلا کنار گذاشت اگرچه بعضی متاسفانه در جوامع مختلف از این مشکل رنج می برند. هنوز هیچ تحقیقی در مورد اینکه مصرف چه میزان نوشیدنی الکلی در زمان بارداری خطرناک نیست صورت نگرفته ولی همه پزشکان می گویند قطعا باید در این دوره از نوشیدن مشروبات الکلی خودداریکرد.

5. معاشرت با دیگر خانم‌های باردار. برخورداری از حمایت احساسی افرادی که شرایط مشابه شما را دارند، به خصوص در زمان اولین بارداری، تسکین بخش خواهد بود.

6. پیدا کردن راهکاری برای مقابله با حالت تهوع صبحگاهی. در سه ماه اول بارداری، ممکن است در هر ساعتی از روز حالت تهوع داشته باشید. این حالت تهوع بین هفته دوازدهم تا چهاردهم باید کاهش یابد. برای از بین بردن این حالت یا کاهش آن، سعی کنید به مقدار کم و به دفعات در طول روز غذا بخورید. البته شرایط برای اشخاص متفاوت بوده و سعی کنید بفهمید هضم چه غذایی برای معده شما راحت‌تر است. زنجبیل معمولا تاثیرگذار است.

7. استراحت کردن. مسلما از اینکه خیلی زود در سه ماه نخست بارداری خسته می‌شوید، تعجب می‌کنید. این اتفاق به این دلیل روی می‌دهد که بدن شما درحال عادت کردن به تغییرات هورمونی است. خیلی خودتان را در طول روز خسته نکنید و تا جای ممکن استراحت داشته باشید.

8. ورزش کردن. انجام تمرینات جداگانه ورزشی به بدن شما کمک می‌کند تا با تغییراتی که در آن رخ داده، کنار بیاید. این تمرینات ورزشی درعین حال شما را قوی نگه داشته و مانع از درد کمر و افزایش وزن می‌شوند.

9. سینه بند بارداری بخرید. یکی از اولین نشانه‌های بارداری این است که سینه‌های شما به سرعت رشد می‌کنند و خیلی شل می‌شوند. سینه‌های شما در هفته‌های هشتم تا دهم ممکن است بیش از اندازه بزرگ شوند و بهتر است سینه بندهای مخصوص بارداری تهیه کنید تا در آن زمان استفاده کنید.

10. از بارداری خود لذت ببرید. در زمان بارداری باید و نباید‌های زیادی برای شما وجود دارند ولی نگران نباشید و از بارداری خود لذت ببرید. این زمان خاصی برای شما و همسرتان است و باید از هر لحظه این 9 ماه که خیلی سریع سپری می‌شود، استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو