زمان پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

منبع: اوما

403

1399/1/26

22:09


زمان پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

زمان پریود بعد از مصرف قرص اورژانسی

اغلب دو تا سه هفته بعد از مصرف قرص های اورژانسی ضد بارداری پریودی دارید البته بسته به این هم دارد که چه زمانی از سیکل قرص را مصرف کرده اید. بعضی اوقات، قرص های اورژانسی ضد بارداری می تواند طول سیکل قاعدگی ماهانه شما را تغییر دهد و باعث می شود پریودی بعدی شما یک هفته زودتر یا یک هفته دیرتر از حد معمول اتفاق بیفتد. در برخی از خانمها هورمونهای موجود در قرص سبب خونریزی غیرطبیعی می شود، اما این یک عارضه جانبی جدی نیست. اگر پریودی بعدی شما دیر اتفاق افتاد، بهتر است آزمایش بارداری انجام دهید.

زمان پریود شدن در روزهای مختلف سیکل

محققان سه مطالعه انجام داده اند تا دریابند قرص های ضد بارداری اورژانسی حاوی پروژستین چه تاثیری بر الگوی خونریزی زنان دارند. اگرچه نتایج تا حدودی متفاوت بود ، اما هر کدام از آنها اغلب در چرخه قاعدگی ماهانه تغییر ایجاد می کند.

مطالعه اول

در مطالعه اول، خانمهایی که دوز کامل (1.5 میلی گرم لونژیل) از این قرص ضد بارداری اورژانسی را در یک زمان در سه هفته اول از سیکل های قاعدگی ماهانه دریافت کرده اند، خیلی زودتر از حد انتظار و زودتر از زنانی که مصرف نکرده اند ، پریود شده اند. این مطالعه همچنین نشان داد زنانی که زودتر در سیکل خود قرص را مصرف می کنند، زودتر پریود می شوند. زنانی که در هفته چهارم چرخه خود قرص ضد بارداری اورژانسی مصرف می کنند، در زمان معمول پریود می شوند اما این روند بیشتر از حد معمول ادامه دارد. 

مطالعه دوم

مطالعه دوم نشان داد زنانی که دوز کامل (1.5 میلی گرم لونژیل) از این قرص ضد بارداری اورژانسی را هم زمان طی دو روز قبل یا بعد از تخمک گذاری (هنگام آزاد شدن تخمک) مصرف کرده اند، در زمان مورد انتظار پریود می شوند.

اما به طور متوسط، هنگامی که قرص های ضدبارداری را بیش از دو روز قبل از تخمک گذاری مصرف کنید یک روز زودتر پریود می شوید و اگر قرص ها را بیش از دو روز پس از تخمک گذاری مصرف کنید، دو روز بعد دیرتر پریود می شوید. در صورتی که قرص های ضدبارداری اورژانسی سه روز قبل از تخمک گذاری مصرف شود، مدت زمان قاعدگی به طور قابل توجهی افزایش می یابد. هنگامی که قرص های ضدبارداری اورژانسی بیش از دو روز پس از تخمک گذاری مصرف شود، مدت زمان چرخه قاعدگی بعد از درمان بطور معنی داری طولانی تر می شود. در طول چرخه درمان ، 15٪ از زنان خونریزی بین قاعدگی را تجربه کردند. 

مطالعه سوم

مطالعه سوم ، تأثیر دو قرص لونژیل 0.75 میلی گرم را که با فاصله 12 ساعت مصرف شد، بررسی کرد. در مرحله فولیکولار ، با کاهش طول چرخه همراه بود. وقتی این قرص ها در مرحله لوتئال مصرف شدند ، هیچ تاثیری روی طول چرخه مشاهده نشد. طول چرخه پس از درمان همان طول دوره معمول بود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو