تفاوت جنین دختر و پسر در سونوگرافی

منبع: اوما

662

1399/2/11

23:40


تفاوت جنین دختر و پسر در سونوگرافی

اگر شما نیز در حال حاضر باردار هستید و هفته های اول بارداری خود را سپری می کنید، حتما بی صبرانه منتظرید تا بدانید فرزند شما دختر است یا پسر؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید پزشکان بر چه اساسی جنسیت فرزند شما را مشخص می کنند؟ از نظر ظاهری جنین پسر و دختر تفاوت هایی را از خود در سونوگرافی نشان می دهند که با مشاهده این تفاوت ها به راحتی می توان جنسیت جنین را تشخیص داد.

در این مطلب می خواهیم شما را با تفاوت های جنین دختر و پسر در سونوگرافی آشنا کنیم. پس تا پایان این مطلب هیجان انگیز با اوما همراه باشید:

تفاوت سونوگرافی دختر و پسر

سونوگرافی بارداری کاربردهای مختلفی دارد. یکی از کاربردهای آن تعیین جنسیت جنین می باشد. راه های زیادی برای تشخیص جنسیت جنین وجود دارد اما سونوگرافی علمی ترین و مورد اعتمادترین روش است. هرچند در سونوگرافی نیز قبل از تشکیل اندام جنین نمی توان جنسیت را تشخیص داد. در هفته هجدهم بارداری تا هفته بیست و دوم بارداری، از طریق سونوگرافیجنسیت جنین تشخیص داده می شود. 
هر دو جنین دختر و پسر یک حالت برآمدگی در بین پاهایش دارد. در صورتی که این برآمدگی به شکل کیسه بیضه و آلت تناسلی مرد باشد، جنین پسر است و در صورتی که به شکل لبیا باشد جنین دختر است.

سونوگرافی پسر

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر نباید تا زمان تولد نوزاد برای فهمیدن جنسیتش صبر کنیم و با یک سونوگرافی ساده جنسیت نوزادمان در طول بارداری مشخص می شود. جنین پسر برآمدگی کوچکی در بین پاها دارد که به اندازه یک اینچ( تقربا 2.5 سانتیمتر) است. این برآمدگی معمولا با بند ناف اشتباه گرفته می شود زیرا در یک ناحیه قرار دارند. البته بند ناف از آلت تناسلی بلندتر و بزرگ تر است. 

در سه ماهه دوم بارداری، جنسیت جنین توسط مشاهده زاویه برآمدگی بین دو پا تشخیص داده می شود. اگر زاویه بزرگتر از سی درجه باشد، جنین به پهلوی چپ قرار دارد و احتمالا پسر است.

6591-1

سونوگرافی دختر

یکی از نشانه های بارز دختر بودن جنین، نداشتن آلت تناسلی مردانه است. جنین دختر خطوطی موازی بین دو پا دارد که نشانه وجود لبیا است. اگر جنین به پهلوی راست باشد و برآمدگی به صورت موازی با ستون فقرات باشد جنسیت آن دختر است. 

تشخیص جنسیت جنین قبل از هفته سیزدهم بارداری امکان پذیر نیست زیرا حجم مایع آمونیاک تشخیص جنسیت جنین را سخت می کند و  جنین به قدر زیادی تاب خورده است و آلت تناسلی به سختی دیده می شود.

سخن آخر

بنابراین با توجه به توضیحاتی که دادیم، می توانیم تفاوت جنین دخترو پسر را بصورت خلاصه به شکل زیر بیان کنیم:

  • جنین برآمدگی کوچکی بین پاها دارد که برای پسرها، آلت تناسلی مردانه و کیسه بیضه و برای دخترها، لبیا می باشد.
  • برآمدگی پسر زاویه ای بیشتر از سی درجه دارد و برآمدگی دختر به صورت خطوط موازی با بدن است.

منبع: http://bia2safa.net/goto/web/url/1509623

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو