منبع: اوما

723

1399/3/17

20:44


عکس جنین در هفته های مختلف

اگر شما مخاطب اومایی عزیز هم اکنون باردار هستید و یا قصد بارداری را دارید حتما برایتان جذاب است که بدانید جنین شما در هر هفته چه شکلی است؟ و چقدر رشد کرده است؟ در این مطلب گروه سلامت اوما قصد دارد با عکس های دقیق که بسیار جالب و باور نکردنی هستند به شما نشان دهد که چگونه جنین بعد از لقاح یک اسپرم و یک تخمک بسیار ریز در وجود شما به یک نوزاد بسیار زیبا تبدیل می شود! پس حتما تا پایان این مطلب با ما باشید تا این آلبوم معجزه الهی را با هم تماشا کنیم.

هفته یکم باردری:

حتما برایتان جالب است که ببینید جنین شما در هفته اول بارداری  چه شکلی است. در هفته اول که از روز اول اخرین پریودی شما در نظر گرفته می شود عملا اتفاق خاصی نمی افتد و بدن در حال آماده سازی مجدد رحم برای لانه گزینی و تخمک گذاری است.


هفته دوم بارداری: بارور شدن

 در آغاز این هفته شما تازه در حال تخمک گذاری هستید. در این هفته سلول تخم بارور می شود و در صورتیکه فقط یک اسپرم از بین میلیون ها اسپرم سرازیر شده به طرف تخمک بتواند بعد از 12 الی  24 ساعت از برخورد با تخمک دیواره آن را سوراخ کرده و در آن نفوذ کند اولین اقدام برای شکل گرفتن یک نوزاد انجام شده است.

اگر همه چیز خوب پیش رود و سلول تخم شکل بگیرد کم کم در روزهای آتی این سلول تخم تقسیم شده و به چندین سلول دیگر تبدیل می شود. سپس به تدریج وارد لوله فالوپ شده و خود را به رحم می رساند تا با چسبیدن در دیواره رحم لانه گزینی کرده و رشد خود را شروع کند. 

درباره بارور شدن سلول تخم بیشتر بخوانید.

عمل لقاح


هفته سوم بارداری: لانه گزینی

هم اکنون بعد از انجام لقاح نطفه اولیه که به شکل یک توپ میکروسکوپی غنی از صدها سلول است وارد رحم شده و در دیواره رحم که پوششی از مواد مغذی مختلف دارد، در حال توسعه یافتن و پخش شدن است که به این مرحله لانه گزینی می گویند. این توپ که بلاستوسیت نامیده می شود، باعث آزاد شدن هورمون HCG بارداری شده و پیام را به تخمدان ها می رساند که دیگر تخمک آزاد نکنند. 

 

عکس جنین در هفته سوم بارداری


هفته چهارم بارداری:

در این هفته مانند تصویر زیر توپ کوچکی حاوی صدها سلول تشکیل می شود که رویان یا جنین نامیده می شود. تا کنون 4 هفته از آخرین پریود شما گذشته است. تقریبا در این زمان شما منتظر پریود بعدی خود هستید. در این هفته اگر از  تست بی بی چک استفاده کنید، جواب مثبت خواهد بود.

در این هفته جنین شما شبیه یک دانه خشخاش است.

 کارهایی که در هفته چهارم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 4بارداری


هفته پنجم بارداری:

در این هفته رویان بیشتر شبیه یک بچه قورباغه کوچک است تا انسان! اما بسرعت رشد می کند. در این روزها سیستم گردش خون او درحال شکل گیری است و قلب کوچکش در این هفته شروع به زدن می کند که می توانید از پزشکتان خواهش کنید با گوشی صدای قلبش را بشنوید و از شنیدنش لذت ببرید.

اندازه جنین شما در این هفته شبیه یک دانه کنجد است.

 کارهایی که در هفته پنجم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 5 بارداری


هفته ششم بارداری:

در این هفته همان طور که مشاهده می کنید بینی، دهان و گوش جنین در حال شکل گیری است. مغز و روده جنین نیز شروع به تکامل می کند.

اندازه جنین شما شبیه یک عدس است.

 کارهایی که در هفته ششم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 6 بارداری


هفته هفتم بارداری:

در هفته هفتم اندازه جنین نسبت به هفته ششم تقریبا دوبرابر شده است اما هنوز چیزی شبیه به یک دم دارد که بزودی ناپدید خواهد شد. دستان و پاهای او نیز بتدریج از بازو و ران پا نمایان می شود.

اندازه جنین شما شبیه یک زغال اخته است.

 کارهایی که در هفته هفتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 7 بارداری


هفته هشتم بارداری:

از این هفته به بعد جنین در حال حرکت کردن است اما به دلیل کوچک بودنش شما هنوز این حرکات را حس نمی کنید. سلول های عصبی در حال شاخه زدن و رشد کردن هستند و لوله تنفسی نیز از گلوی جنین گذشته تا ریه ها را تشکیل دهد.

اندازه جنین شما شبیه یک دانه لوبیا است.

 کارهایی که در هفته هشتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 8 بارداری


هفته نهم بارداری:

در این مرحله تقریبا تمام ارگان های اصلی جنین در سر جای خود مستقر شده اند تا شروع به تکامل نمایند. دم رویانی کم کم ناپدید شده و جنین بسرعت شروع به وزن گیری می کند.

اندازه جنین شما شبیه یک حبه انگور است.

 کارهایی که در هفته نهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 9 بارداری


هفته دهم بارداری:

در هفته دهم با رشد سریع جنین اعضای خارجی بدن نوزاد شما تا جایی رشد کرده اند که دیگر از آن حالت نامشخص و قورباغه مانند خارج شده و شما کاملا بدن یک انسان کوچک را خواهید دید. پوست او هنوز نیمه شفاف است. انگشتان کوچکش قابل خم شدن است و ناخن های او نیز در حال رشد و تکامل هستند.

اندازه جنین شما شبیه یک پرتقال کوچک است.

 کارهایی که در هفته دهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 10 بارداری


هفته یازدهم بارداری:

تقریبا رشد و تکامل بدن جنین در این هفته کامل شده است. تا جایی که جنین می تواند خود را خم و راست کرده و حتی از طریق دیافراگم سکسکه می کند. اما هنوز شما هیچ کدام از این حرکات را حس نمی کنید. می دانیم بی صبرانه منتظر لگد زدن نوزادتان هستید اما لطفا کمی صبور باشید.

اندازه جنین شما شبیه یک انجیر است.

 کارهایی که در هفته یازدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 11 بارداری


هفته دوازدهم بارداری:

در این هفته جنین شما کاملا انعطاف پذیر خواهد بود. انگشتان خود را خم و راست می کند. انگشتان پا ظاهر شده و می توان مکیدن دست هایش را تشخیص داد. شاید اگر به آرامی شکم خود را بمالید این مکیدن را حس کنید. اما در واقع در این هفته نیز انتظاری برای حس کردن حرکات وجود ندارد.

اندازه جنین شما شبیه یک لیمو ترش سبز است.

 کارهایی که در هفته دوازدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 12 بارداری


هفته سیزدهم بارداری:

شما در حال حاضر آخرین هفته از سه ماهه اول بارداری خود را سپری می کنید. اثر انگشت جنین شما در این هفته شکل گرفته است و رگ ها و مویرگ ها از زیر پوست جنین شما قابل رویت است.

اندازه جنین شما شبیه یک انجیر است.

 کارهایی که در هفته سیزدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 13 بارداری

سه ماهه دوم بارداری

گروه اوما به شما تبریک می گوید که با موفقیت وارد سه ماهه دوم بارداری شده اید. اما ممکن است هنوز شکم شما به قدری بزرگ نشده باشد که بارداریتان مشخص شود.

اگر به سه ماهه دوم بارداری رسیده اید خطر سقط جنین بسیار کم شده است و خوشبختانه با شروع سه ماهه دوم بسیاری از خانم ها دیگر علائم اولیه بارداری  مانند حالت تهوع و خستگی را ندارند. در این دوره شما انرژی بیشتری خواهید داشت و باید یک برنامه ورزشی منظم و رژیم غذایی مناسب و مقوی برای خود داشته باشید. این کار نه تنها باعث کنترل افزایش وزن شما می شود، بلکه شرایط سه ماهه آخر را نیز برایتان راحت تر می کند.


هفته چهاردهم بارداری:

در هفته چهاردهم ایمپالس های مغزی جنین فعال شده و عضلات صورت و مغز در ارتباط با هم هستند. کلیه های جنین نیز در حال حاضر مشغول به کار هستند. جالب است که بدانید با فعال شدن کلیه ها جنین مایع داخل کیسه را خورده و داخل کیسه ادرار می کند که ادرارش همان مایع آمنیوتیک دور جنین است که از او محافظت می کند. اگر در این هفته سونوگرافی انجام دهید ممکن است بتوانید مکیدن جنین را ببینید.

اندازه جنین شما شبیه یک لیمو بزرگ است.

 کارهایی که در هفته چهاردهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 14 بارداری


هفته پانزدهم بارداری:

در این هفته اگرچه جنین چشم هایش را بسته اما نور را حس می کند. به همین دلیل اگر شما یک فلش نور قوی به شکم خود بتابانید او سریع در داخل شکم جابجا می شود. در این هفته احتمالا پزشک می تواند با انجام سونوگرافی جنسیت جنین شما را تشخیص دهد.

اندازه جنین شما شبیه یک سیب است.

 کارهایی که در هفته پانزدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 15 بارداری


هفته شانزدهم بارداری:

در تمام هفته های گذشته و بخصوص هفته شانزدهم سر کودک شما در حال شکل گیری است اما موی سر او هنوز ظاهر نشده است. پاهای او بیشتر تکامل یافته و ممکن است در این هفته ها این قدرت را داشته باشد که به رحم ضربه بزند. سر او بیشتر راست شده و گوش هایش رشد نهایی خود را دارند. معمولا مادرانی که تجربه اول بارداریشان است هنوز حرکت جنین را تشخیص نمی دهند اما مادرانی که بارداری چندمشان است از این هفته می توانند این حرکات را حس کنند.

اندازه جنین شما شبیه یک آواکادو است.

 کارهایی که در هفته شانزدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 16 بارداری


هفته هفدهم بارداری:

در هفته هفدهم جنین می تواند مفاصل و استخوان های خود را تکان دهد. غضروف ها در حال تبدیل به استخوان ها هستند. طناب های عصبی جنین نیز در حال محکم تر شدن و نازک تر شدن هستند.

اندازه جنین شما شبیه یک شلغم است.

 کارهایی که در هفته هفدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 17 بارداری


هفته هجدهم بارداری:

در این هفته کودک شما دست و پاهایش را به راحتی خم و راست می کند و احتمالا شما این حرکات را حس می کنید. پوشش میلین اطراف سلول های عصبی را فرا می گیرد و بدن جنین تکامل بیشتری پیدا خواهد کرد.

اندازه جنین شما شبیه یک فلفل دلمه ای سبز است.

 کارهایی که در هفته هجدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 18 بارداری


هفته نوزدهم بارداری:

کودک شما در این هفته کاملا صداها را می شنود و حس شش گانه او مانند بوئیدن، چشایی و ... تکامل یافته است. در این هفته با کودک خود حرف بزنید او صدای شما را می شنود. از همسرتان نیز بخواهید برایش قصه بخواند. این کار در ارتباط بهتر فرزندتان با پدرش بعد از تولد تاثیر زیادی دارد.

اندازه جنین شما شبیه یک گوجه فرنگی است.

 کارهایی که در هفته نوزدهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 19 بارداری


هفته بیستم بارداری:

در هفته بیستم جنین شما قدرت بلعیدن را پیدا کرده است و سیستم گوارشی شما مکونیوم ترشح می کند. این ماده چسبنده و لزج مانند است و در هنگام زایمان و یا در اولین مدفوع نوزاد در پوشک کودک قابل مشاهده است.

اندازه جنین شما شبیه یک موز است.

 کارهایی که در هفته بیستم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 20 بارداری


هفته بیست و یکم بارداری:

در این هفته جنین قدرت زیادی پیدا می کند و قادر است ضربات سنگین تری به شکم شما وارد کند. اگر با فعالیت های او آشنا شوید و تعداد حرکات جنین را برای چند روز در یک زمان یکسان یاد داشت کنید میبینید در طول روز یک الگوی ضربه زدن مشخص را دنبال می کند. این کار علاوه بر سرگرمی به شما کمک می کند تا در صورت کم شدن ضربه ها به پزشک اطلاع دهید زیرا می تواند خطرناک باشد.

اندازه جنین شما شبیه یک هویج است.

 کارهایی که در هفته بیست و یکم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 21 بارداری


هفته بیست و دوم بارداری:

کم کم جنین شبیه یک آدم کامل می شود. لب و ابروهای او شکل گرفته است و مشخص است اما هنوز پیگمانت های رنگی چشم او تشکیل نشده که بدانید جنین چه رنگ چشمی دارد.

اندازه جنین شما شبیه یک اسکواش است.

 کارهایی که در هفته بیست و دوم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 22 بارداری


هفته بیست و سوم بارداری:

گوش جنین در این هفته بخوبی صداها را منعکس می کند. او می تواند صداها را تشخیص دهد و حتی بلافاصله بعد از زایمان نیز ممکن است صدای مادر خود را تشخیص دهد.

اندازه جنین شما شبیه یک انبه بزرگ است.

 کارهایی که در هفته بیست و سوم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 23 بارداری


هفته بیست و چهارم بارداری:

در این هفته پوست جنین هنوز نیمه شفاف است اما بزوری تکامل می یابد. جنین هم اکنون راست قامت شده است و تمام اجزای بدن به خوبی رشد کرده اند.

اندازه جنین شما شبیه یک کاکل ذرت است.

 کارهایی که در هفته بیست و چهارم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 24 بارداری


هفته بیست و پنجم بارداری:

از این هفته به بعد چین و چروک پوست جنین کم کم با چربی بدن پوشش داده می شود و او بیشتر شبیه انسان خواهد شد. سرش مو درآورده است و رنگ و بافتی شبیه بدن انسان دارد.

اندازه جنین شما شبیه یک نوعی کلم است.

 کارهایی که در هفته بیست وپنجم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 25 بارداری


هفته بیست و ششم بارداری:

در این هفته جنین قادر به انجام عمل دم و بازدم است که مایع آمنیوتیک را به داخل ریه ها می کشاند. این عمل تمرینی برای جنین است تا یاد بگیرد هنگام تولد چگونه نفس بکشد.

اندازه جنین شما شبیه یک  پیازچه است.

 کارهایی که در هفته بیست و ششم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 26 بارداری


هفته بیست و هفتم بارداری:

این هفته آخرین هفته از سه ماه دوم بارداری است. کودک شما طبق جدول زمانی مشخصی می خوابد و بیدار می شود. مغز او بسیار فعال بوده و ریه ها بطور کامل شکل گرفته اند اما هنوز قادر نیستند خارج از رحم عمل دم و بازدم انجام دهند. در این هفته او چشم هایش را باز می کند.

اندازه جنین شما شبیه یک گل کلم است.

 کارهایی که در هفته بیست و هفتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 27 بارداری

سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهه سوم بارداری با توجه به تصویر شما متوجه می شوید که جنین شما بخوبی رشد کرده است. الان شکم شما هم بزرگ شده و کاملا بارداریتان مشخص است. در این دوران شما تکرر ادرار دارید و دچار گرفتگی عضلات در ناحیه باسن و پشت ران می شوید.

در واقع این دوران ماه عسل بارداری است و شما و همسرتان، پدر و مادر شدن را حس می کنید. در این جاست که باید بیمارستان مورد نظر برای زایمان، پزشک مورد نظر و وسایل کودک را انتخاب و جمع آوری کنید.


هفته بیست و هشتم بارداری:

 در این هفته چشم جنین به تکامل رسیده و حتی او می تواند چشمک بزند. مژه های او نیز در حال شکل گیری است و او عبور نور را از چشم ها حس می کند.

اندازه جنین شما شبیه یک بادمجان است.

 کارهایی که در هفته بیست و هشتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 28 بارداری


هفته بیست و نهم بارداری:

در هفته بیست و نهم سر جنین بطور کامل شکل گرفته و عضلات و ریه های او آماده داشتن عملکرد در خارج از رحم می شوند.

اندازه جنین شما شبیه نوعی خربزه است.

 کارهایی که در هفته بیست و نهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 29 بارداری


هفته سی ام بارداری:

در این هفته مایع آمنیوتیک اطراف جنین را فرا گرفته و به دلیل رشدی که داشته است او احساس می کند که به فضای بیشتری نیاز دارد.

اندازه جنین شما شبیه کاهو است.

 کارهایی که در هفته سی ام بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 30 بارداری


هفته سی و یکم بارداری:

جنین در این هفته می تواند سر خود را جابجا کند. لایه چربی زیر پوست او را فرا گرفته و دست و پاهای اورا پر کرده است.

اندازه جنین شما شبیه یک نارگیل است.

 کارهایی که در هفته سی و یکم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 30 بارداری


هفته سی و دوم بارداری:

از این به بعد هر هفته نیم کیلو وزن اضافه می کنید. که نصف آن مستقیم روی وزن بدن شما اثرگذار خواهد بود و نیمی از آن یک سوم وزن هنگام تولد کودک را شامل می شود. بنابراین باید بیشتر مراقب رژیم غذایی خود باشید. سعی کنید کمتر از قند و شکر مصنوعی استفاده کنید و بیشتر سبزیجات و میوه های تازه و لبنیات میل کنید. البته همه مواد غذایی در حد تعادلش به ما کمک می کند و بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

اندازه جنین شما شبیه یک گل کلم است.

 کارهایی که در هفته سی و دوم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 32 بارداری


هفته سی و سوم بارداری:

در این هفته استخوان های جنین هنوز سفت نشده زیرا برای عبور از کانال زایمان باید انعطاف پذیر باشد.

اندازه جنین شما شبیه یک آناناس است.

 کارهایی که در هفته سی و سوم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 33 بارداری


هفته سی و چهارم بارداری:

سیستم عصبی جنین در این هفته بالغ شده است. به دلایل مختلف و شرایط خاص هر بارداری ممکن است برخی از کودکان در هفته 34 تا 37 بارداری یعنی زودتر از موعد زایمان به دنیا بیایند. در این صورت نگران نباشید زیرا معمولا مشکل خاصی ایجاد نمی شود و بعد از یک مدت مراقبت به حالت اولیه بر می گردند و ممکن است نیاز باشد برای تکامل اندام درونی مدتی در دستگاه بمانند.

اندازه جنین شما شبیه یک گل کلم است.

 کارهایی که در هفته سی و چهارم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 34 بارداری


هفته سی و پنجم بارداری:

در این هفته به دلیل تکامل کامل کلیه ها شکم شما کاملا بزرگ شده است. حتی کبد جنین می تواند برخی مواد را تصفیه کند.

اندازه جنین شما شبیه یک طالبی است.

 کارهایی که در هفته سی و پنجم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 35 بارداری


هفته سی و ششم بارداری:

در این هفته جنین شما هر روز یک اونس یعنی حدود 20 گرم وزن می گیرد. در این هفته ماده ای بنام ورنیکس که وظیفه محافظت از پوست جنین را به عهده داشته است از بین می رود.

اندازه جنین شما شبیه نوعی کاهو است.

 کارهایی که در هفته سی و ششم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 36 بارداری


هفته سی و هفتم بارداری:

خوشبختانه انتظار شما برای دیدن فرزندتان رو به پایان است و شما به زمان زایمان نزدیک می شوید. جنین شما تقریبا شبیه یک انسان کوچک شده است. اما هنوز دو هفته فرصت دارد تا مغز و ریه های خود را کامل کند.

اندازه جنین شما شبیه یک گل کلم است.

 کارهایی که در هفته سی و هفتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 37 بارداری


هفته سی و هشتم بارداری:

آیا نگران رنگ چشم کودک خود هستید؟ باید بدانید هنوز پیگمانت های او کامل نشده است و حتی اگر در بدو تولد شما کودکی با چشمان آبی داشته باشید ممکن است تا یک سالگی رنگ چشم او تیره تر شود.

اندازه جنین شما شبیه یک پیازچه است.

 کارهایی که در هفته سی و هشتم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 38 بارداری


تولد کودک ترم

در هفته 39 بارداری کودک شما کودک ترم است و شما می توانید پلاگین مخاطی که از دیواره رحمتان ترشح می شود را حس کنید.

هفته سی و نهم بارداری:

در این هفته جنین حرکات فیزیکی خود را کامل می کند. چربی زیر پوست او بیشتر تکامل یافته تا دمای بدنش را تنظیم کند و کم کم برای ورود به یک دنیای جدید آماده می شود. 

اندازه جنین شما شبیه یک هندوانه کوچک است.

 کارهایی که در هفته سی و نهم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 39 بارداری


هفته چهلم بارداری:

در این هفته ممکن است از تاریخ احتمالی زمان زایمان شما گذشته باشد. نگران نباشید گاهی اوقات تخمک گذاری ممکن است دیر تر اتفاق افتاده باشد. اما اگر شما اصلا احساس زایمان نداشتید پزشک سونوگرافی را تجویز میکند تا ببینید شما وقت انجام زایمان طبیعی را دارید و یا اینکه مجبورید سزارین انجام دهید.

اندازه جنین شما شبیه یک کدوتنبل است.

 کارهایی که در هفته چهلم بارداری باید انجام دهید.

 

عکس جنین در هفته 40 بارداری


هفته چهل و یکم بارداری:

اگر از تاریخ احتمالی زایمان شما دو هفته گذشته باشد باید سریع پزشک را باخبر کنید. زایمان دیرتر از موعد ممکن است برای نوزادتان عارضه هایی بدنبال داشته باشد.

 

عکس جنین در هفته 41 بارداری

و بالاخره وقت زایمان می رسد...

اولین لحظه دیدار با نوزاد خود بعد از گذشت 9 ماه انتظار بسیار مهیج خواهد بود. برای اینکه این احساس مهیج بعدا برای شما به احساس سختی تبدیل نشود، درباره نحوه زایمان، اقدامات بعد از زایمان، علامت سلامت روزانه نوزاد خود، نحوه شیردهی، گریه کودک و خواب او، انواع مدفوع نوزاد بهتر است قبل از تولد اطلاعاتی داشته باشید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه  بارداری هفته به هفته مجله اوما نیز استفاده کنید.

babycenter team. Pregnancy Week by Week. 2019

بارداری انجام کارهایی اندازه باید انجام انجام دهید اندازه جنین هفته بیست باید انجام دهید رشد جنین هفته های بارداری لقاح یک اسپرم و یک تخمک بسیار ریز  هفته اول بارداری لانه گزینی تخمک گذاری درباره بارور شدن سلول تخم بیشتر بخوانید. هورمون HCG بارداری تست بی بی چک دانه خشخاش هفته چهارم بارداری دانه کنجد هفته پنجم بارداری عدس هفته ششم بارداری زغال اخته هفته هفتم بارداری دانه لوبیا هفته هشتم بارداری حبه انگور هفته نهم بارداری پرتقال کوچک هفته دهم بارداری لگد زدن نوزادتان انجیر هفته یازدهم بارداری لیمو ترش سبز هفته دوازدهم بارداری سه ماهه اول بارداری هفته سیزدهم بارداری سه ماهه دوم بارداری سقط جنین مایع آمنیوتیک لیمو بزرگ هفته چهاردهم بارداری یک سیب هفته پانزدهم بارداری یک آواکادو هفته شانزدهم بارداری شبیه یک شلغم هفته هفدهم بارداری فلفل دلمه ای سبز هفته هجدهم بارداری شبیه یک گوجه فرنگی هفته نوزدهم بارداری مدفوع نوزاد شبیه یک موز هفته بیستم بارداری شبیه یک هویج هفته بیست و یکم بارداری یک اسکواش هفته بیست و دوم بارداری انبه بزرگ هفته بیست و سوم بارداری کاکل ذرت هفته بیست و چهارم بارداری نوعی کلم هفته بیست وپنجم بارداری پیازچه هفته بیست و ششم بارداری شبیه یک گل کلم هفته بیست و هفتم بارداری سه ماهه سوم بارداری تکرر ادرار یک بادمجان هفته بیست و هشتم بارداری خربزه هفته بیست و نهم بارداری شبیه کاهو هفته سی ام بارداری شبیه یک نارگیل هفته سی و یکم بارداری هفته سی و دوم بارداری شبیه یک آناناس هفته سی و سوم بارداری هفته سی و چهارم بارداری شبیه یک طالبی هفته سی و پنجم بارداری شبیه نوعی کاهو هفته سی و ششم بارداری هفته سی و هفتم بارداری شبیه یک پیازچه هفته سی و هشتم بارداری یک هندوانه کوچک هفته سی و نهم بارداری زایمان طبیعی شبیه یک کدوتنبل هفته چهلم بارداری بارداری هفته به هفته یک منبع Pregnancy Week by Week

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو