عکس جنین پسر در سونوگرافی

عکس جنین پسر در سونوگرافی


منبع: اوما

841

1399/2/14

17:52


عکس جنین پسر در سونوگرافی

گالری عکس جنین پسر در سونوگرافی به شما اجازه میدهد که ببینید در هفته های مختلف حاملگی، جنین پسر چه شکلی است. با بررسی عکس ها متوجه خواهید شد که  عکس جنین از هر هفته تا هفته بعد تغییراتی داشته است.

این تفاوت ها ناشی از تغییرات وزن مادر، موقعیت قرار گرفتن جنین در شکم مادر و نحوه انجام سونوگرافی است. در عکس جنین پسر در سونوگرافی باید به دنبال بیضه ها و یا آلت تناسلی باشید. در این مقاله سونوگرافی هر هفته جنین نمایش داده شده است.

عکس جنین پسر در هفته های مختلف بارداری

در ادامه تصاویر سونوگرافی جنین پسر در هفته های مختلف حاملگی آورده شده است. با اینکه جنسیت فرزند شما در زمان لقاح شکل گرفته است اما در هفته هفتم بارداری، تولید هورمون تستوسترون در جنین آغاز میشود. تولید این هورمون ها باعث میشود که اندام های جنسی جنین پسر، کم کم شکل بگیرد.

در ادامه عکس سونوگرافی جنین پسر از هفته سیزدهم بارداری تا هفته سی و هفتم بارداری، آورده شده است:

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته سیزدهم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته سیزدهم بارداری

 

همانطور که میبینید تصویر واضح در هفته سیزدهم بارداری مشخص نیست. در هفته سیزدهم جنین شما حدود 7 سانتی متر رشد کرده است! میتوان گفت که جنین حالا اندازه یک هلو است. سر جنین تقریبا نیمی از بدن او را تشکیل داده است. جالب است بدانید که جنین شما به اندازه 23 گرم وزن دارد. 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته چهاردهم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته چهاردهم بارداری

 

در هفته چهاردهم بارداری بسیار سخت است که بگوییم جنین دارای کلیتوریس است یا پنیس؟ البته این موضوع به نحوه قرار گیری جنین هم بستگی دارد. اما همچنان تصاویر نمیتوانند که به شما بگویند پسر باردار هستید یا دختر؟! در هفته چهارده جنین تقریبا 8.7 سانتی است. جنین حالا 43 گرم است. بدن او سریع تر از سرش رشد می کند تا تعادل برقرار شود. جنین شما به اندازه یک لیمو است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته شانزدهم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته شانزدهم بارداری

 

در هفته شانزدهم بارداری نیز تصاویر واضح نمیبینید. فرزند شما حالا اندازه یک آووکادو است و حدود 11.6 سانتی متر طول دارد.  وزن نی نی پسر شما حدود 100 گرم است. با این حال ممکن است زمانی که به سونوگرافی می روید! تصاویر همچنان برای شما نامفهوم باشند ولی نگران نباشید چرا که پزشک به خوبی معنای این تصاویر را میداند.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری

 

عکس جنین در سونوگرافی هفته هفدهم بارداری

 

جنین شما در هفته هفدهم حاملگی، 140 گرمی است و قدی 13 سانتی متری دارد. با اینکه شاید به نظر برسد که جنین خیلی کوچک است اما باید به شما بگوییم که  دستگاه های بدنش به خوبی کار می کند. او اندازه یک پیاز بزرگ است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته هجدهم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته هجدهم بارداری

 

همانطور که در تصویر می بینید تشخیص آلت تناسلی در هفته های ابتدایی بارداری از جمله هفته هجدهم بارداری  مشکل خواهد بود. بیشتر پزشکان توصیه می کنند که برای فهمیدن جنسیت جنین تا هفته 20 بارداری صبر کنید.

جنین شما حالا به اندازه یک فلفل دلمه است و حدود 190 گرم وزن دارد. فرزند کوچولوی شما حالا 14.2 سانتی است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته نوزدهم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته نوزدهم بارداری

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته نوزدهم بارداری

 

همانطور که در شکل با نشانک مشخص شده است، در هفته نوزدهم بارداری آلت تناسلی بین پاها معلوم است. فرزند شما حالا نزدیک به 240 گرم وزن دارد و قدش به 15.3 رسیده است. او حالا اندازه یک انبه است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیستم بارداری

 

هفته بیستم بارداری

عکس جنین پسر در هفته بیست و یکم بارداری

 

در هفته بیستم بارداری همان هفته ای است که از ابتدای حاملگی منتظرش بودید! در این هفته اگر وضعیت قرار گیری جنین مناسب باشد! شما متوجه جنسیت فرزند خود خواهید شد. فرزند شما حالا به اندازه یک موز کوچک است و حدود 16.4 سانتی متر، قد دارد. فرزند شما حالا 300 گرمی است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیستم و یکم بارداری

 

هفته بیست و یکم بارداری

 

هفته بیست و یکم بارداری، اولین هفته از نیمه دوم بارداری است. جنین شما حالا 26.7 سانتی متر قد دارد و به اندازه یک انار بزرگ 360 گرمی است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیستم و سوم بارداری

 

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیست و سوم بارداری

 

آلت تناسلی پسر بطور واضح در بین پاهای او مشخص در هفته بیست و سوم بارداری می باشد. در هفته بیست و سوم شما 5 ماهه باردار هستید. جنین شما حدود 501 گرم وزن دارد و قدش 28.9 سانتی متر است. او حالا به اندازه یک گریپ فروت است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی سه بعدی هفته بیستم و هشتم بارداری

 

هفته بیست و هشتم بارداری

در سونوگرافی سه بعدی آلت تناسلی در بین پاها معلوم میشود. بهترین زمان انجام سونوگرافی سه بعدی میتواند هفته بیست و هشتم بارداری باشد.

در سونو سه بعدی شما میتوانید جنین خود را واضح تر و دقیق تر از سونوگرافی معمولی مشاهده کنید. این سونوگرافی اجباری نیست اما انجام دادنش هیجان خاصی دارد چرا که جنین پسر خود را واضح تر از همیشه می بینید.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیستم و هشتم بارداری

 

هفته بیست و هشتم بارداری سونوگرافی سه بعدی

 

در این عکس در هفته بیست و هشتم بارداری ک سونوگرافی معمولی نیز دستگاه تناسلی جنین معلوم است. جنین شما به اندازه یک بادمجان است و 37.6 سانتی متر قد دارد. وزن نی نی شما حالا 1005 گرم است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته بیست و نهم بارداری

 

هفته بیست و نهم بارداری

 

هفته بیست و نهم بارداری، هفته ای است که حالا متوجه جنسیت جنین خود شده اید و می دانید که فرزند شما یک پسر است. او قدی 38.6 سانتی متری دارد و  وزنش حالا به 1153 گرم رسیده است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته سی و سوم بارداری

 

هفته سی و سوم بارداری

 

آلت تناسلی پسر بطور واضح در بین پاهای او مشخص می باشد. نی نی شما در حال رشد و تکامل است و حدود 43.7 سانتی متر قد دارد و وزنش حدود 1918 گرم است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری

 

عکس جنین در سونوگرافی هفته سی و چهارم بارداری

 

در هفته سی و چهارم بارداری، عکس سونوگرافی بطور واضح تری مشخص است. جنین شما در این هفته های آخر در حال وزن گیری است. او حدود 45 سانتی متر قد دارد و وزنش حدود 2146 گرم است. او اندازه یک کدو حلوایی است.

عکس جنین پسر در سونوگرافی هفته سی و هفتم بارداری

 

عکس جنین در سونوگرافی هفته سی  هفتم بارداری

همانطور که میبینید عکس جنین در هفته سی و هفتم و در اواخر بارداری سخت تر دیده میشود و شما در حال نزدیک تر شدن به زایمان خود هستید. جنین شما حالا به اندازه یک خربزه است و قدی حدود 48.6 سانتی متر دارد.

سخن آخر!!!

این که بتوانید عکس جنین پسر خود را در هفته های مختلف بارداری مشاهده کنید! خیلی جذاب و هیجان انگیز است. جنین شما هفته به هفته در حال تکامل است و اینکه بتوانید مراحل رشد جنین خود را ببینید! بسیار جالب است.

ممکن است در ابتدای حاملگی متوجه جنسیت جنین خود نشوید اما حتما در هفته بیستم حاملگی! متوجه این موضوع خواهید شد که شما یک پسر باردار هستید. البته این موضوع بستگی به آن دارد که جنین شما در وضعیت خوبی قرار بگیرد. 

گروه سلامت اوما به شما خانم های باردار پیشنهاد می کند که وضعیت هفته به هفته جنین خود را از طریق همین سایت بررسی کنید. از همراهی شما متشکریم.

Andrea Chisholm, MD. What to Look For in Ultrasound Images of Your Growing Baby Boy.Updated on January 21, 2020

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو