بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb

بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb


229

1399/2/18

16:20


معرفی ۱۰ سریال جدیدی که در سال ۲۰۱۹، وارد شبکه‌ی پخش شدند و در زمره‌ی برترین‌ها و محبوب‌ترین‌های سریال خارجی قرار گرفتند

بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb

۲ روز پیش
معرفی ۱۰ سریال جدیدی که در سال ۲۰۱۹، وارد شبکه‌ی پخش شدند و در زمره‌ی برترین‌ها و محبوب‌ترین‌های سریال خارجی قرار گرفتند

بهترین و جدیدترین سریال های سال ۲۰۱۹ براساس امتیاز IMDb

اختصاصی سلام سینما- با گذشت زمان و تغییر سبک زندگی مردم دنیا، صنعت سریال سازی، در اغلب کشورها، به ویژه آمریکا پیشرفت بیشتری کرده و بینندگان بیشتری را به حوزه‌ی وسیع و متنوع خود جلب می کند. به همین دلیل، نویسندگان و سازندگان سریال‌ها نیز با نگاهی تازه، تلاش می کنند موضوعات باب روز، جذاب و مطابق سلایق بینندگان بسازند و سرمایه‌گذاری نیز در این موضوع باعث شده، سریال‌ها از جهات مختلف، پیشرفت و تفاوت چشمگیری داشته باشند.

سال ۲۰۱۹، سالی پربار برای شبکه‌هایی همچون نتفلیکس، اچ.بی.او (HBO) و... بوده و چندین سریال جدید وارد شبکه‌ی پخش آنلاین شده است.

در ادامه به ۱۰ سریال برتر بر اساس امتیاز و تعداد آراء کاربران سایت IMdb، که پخش آن‌ها در سال ۲۰۱۹ آغاز شده، می‌پردازیم.

 

سریال چرنوبیل- بهترین و جدیدترین سریالهای ۲۰۱۹

۱- «چرنوبیل» (Chernobyl):

ژانر: درام، تاریخی، هیجانی //  امتیاز ۹.۴  // تعداد رای: 455٫734

این سریال به روایت فاجعه‌ی اتمی چرنوبیل در شوروی سابق و شجاعت سه داوطلب برای پاکسازی نیروگاه، می‌پردازد. ماجراهای این سریال، در ۵ قسمت به نمایش درآمده است و به همین دلیل، در دسته‌ی مینی سریال قرار می‌گیرد. سریال «چرنوبیل» (Chernobyl)، در هفتاد و یکمین دوره‌ي جوایز امی، ۱۰ جایزه در بخشهایی مختلف برنده شده است؛ ازجمله جوایز بهترین کارگردانی، بهترین مینی سریال و بهترین فیلمنامه. از دیگر جوایز آن ۲ جایزه‌ی گلدن گلوب بوده و همچنین نام این سریال، در سایت IMdb در میان ۵ سریال برتر تاریخ قرار دارد.

همزمان با ارائه‌ی هر قسمت، اچ.بی.او (HBO) پادکستی به نام «پادکست چرنوبیل» (The Chernobyl Podcast)، درباره‌ی همان قسمت منتشر می کرد. در این پادکستها، کریگ مازن، نویسنده‌ی این سریال، با پتر سگال، کارگردان مطرح آمریکایی، درباره‌ی جزئیاتی از پشت صحنه‌ی تولید سریال، نگارش فیلمنامه و اتفاقات واقعی‌ای که ماجراها و شخصیتها بر اساس آنها شکل گرفته‌اند، گفتگو می‌کند.

همچنین طبق نظرسنجی که در یکی از پست‌های اینستاگرام سلام سینما انجام شد، این سریال بیشترین رای را آورد و عنوان بهترین سریال جدید سال 2019 را از کاربران اینستاگرام سلام سینما کسب کرد.


نقدهای سریال «چرنوبیل» (Chernobyl)


 

سریال پسرها-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۲- «پسرها» (The Boys):

ژانر: اکشن، کمدی، جنایی، تخیلی // امتیاز:‌ 8.7 // تعداد رای: 142٫196

گروهی پارتیزان، علیه ابرقهرمانهایی تبهکار که از نیروی فراطبیعی خود سوء‌ استفاده می‌کنند، دست به اقدام می زنند. سریال «پسرها» (The Boys)، در دو فصل، برای سرویس ویدیویی «آمازون» (Amazon) ساخته شده است. پیش از نمایش نهایی فصل اول، آمازون قرارداد ساخت فصل دوم را نیز تمدید کرد.

سریال «پسران» (The Boys)، بر اساس کتابی کمدی به همین نام، به نویسندگی گارت انیس ساخته شده است. توسعه‌دهنده‌ی آن اریک کریپه است و کارل اربن، جک کواید و آنتونی استار، تعدادی از بازیگران آن هستند. در فصل اول، ۸ قسمت ساخته شده و به نمایش درآمده است.  

 

سریال آکادمی آمبرلا-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۳- «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy):

ژانر: اکشن، ماجرایی، کمدی // امتیاز:‌ 7.9 // تعداد رای: 98٫103

سریالی با فضایی قهرمانی و پرماجرا، که الن پیج، تام هوپر، و دیوید کستاندا در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند و جرمی اسلتر، سازنده‌ی «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy) است. این سریال که یک فصل از آن ارائه شده و ساخت فصل دوم آن کلید خورده. خانواده‌ای را نشان می دهد که پیشتر، قهرمانان دنیای کودکان بوده و از هم دور افتاده‌اند؛ حالا باید دوباره دور هم جمع شوند تا از دنیا محافظت کنند.

در سال ۲۰۱۱، کمپانی «یونیورسال پیگچرز»، ساخت فیلمی را بر اساس رمانی کمدی به همین نام، کلید زد. اما یه تدریج، این پروژه به پروژه‌ی ساخت سریال تبدیل شد و نتیجه‌ی نهایی، سریال «آکادمی آمبرلا» (The Umbrella Academy) شد که در سال ۲۰۱۹، در نتفلیکس، ارائه شد. این سریال نامزد ۲ «جایزه‌ی ساعات پربیننده‌ی امی» شده است.

 

سریال عشق، مرگ و رباتها-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۴- «عشق، مرگ و رباتها» (Love, Death & Robots):

ژانر: انیمیشن کوتاه، کمدی // امتیاز: ‌8.5 // تعداد رای: 82٫126

این سریال در یک فصل تولید شده و مجموعه‌ای است از ۱۸ داستان کوتاه که در قالب انیمیشن درآمده‌اند. مخاطب این سریال فقط بزرگسالان هستند. هر قسمت، در ژانرهای مختلفی مانند ترسناک، علمی-تخیلی و کمدی ساخته شده است و خط داستانی و موضوعی مستقل دارد. موجودات ترسناک، شرارتهای غیرمنتظره و کمدی سیاه، از جمله توصیفاتی است که درباره‌ی داستانهای این مجموعه به کار رفته است.

تیم میلر و دیوید فینچر سازندگان این مجموعه‌ی انیمیشن و ریچارد کوربن، انگس مک‌کی، دن اوبانون، توماس وارکنتین و برنی رایتسون، طراح شخصیت‌های آن هستند. مدت زمان هر قسمت، بین ۶ تا ۱۷ دقیقه، متغیر است.

تولید فصل دوم به تازگی آغاز شده است. نکته‌ی جالب این است که که ابتدای هر قسمت، لوگوی سه نشانه‌ای سریال، به نشانه‌هایی تبدیل می شود که سرنخی از داستان آن قسمت به بیننده ارائه می کند. این سریال، ۵ «جایزه‌ی ساعات پربیننده‌ی امی» را از آن خود کرده است.

 

سریال وقتی ما را می بینند-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۵- «وقتی ما را می بینند» (When They See Us):

ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام // امتیاز:‌ 8.9 // تعداد رای: 70٫790

این سریال نیز که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، در دسته‌ی مینی سریال، قرار می‌گیرد. زیرا تنها در یک فصلِ ۴ قسمتی ساخته شده است. سازنده‌ی آن آوا دو ورنی بوده و آسانته بلک، کالیل هریس و اتان هِریس از بازیگران «وقتی ما را می بینند» (When They See Us) هستند. در لیست رده‌بندی بهترین مجموعه‌های تلویزیونی در سایت IMdb، رتبه‌ی این سریال، ۳۹ بوده و برنده‌ی ۲ «جایزه‌ي ساعات پربیننده‌ی امی» شده است.  

داستان این سریال، برگرفته از اتفاقی است که برای پنج نوجوان اهل نیویورک افتاده است. این نوجوانان که از اهالی منطقه‌ی هارلم، منطقه‌ای در شمال نیویورک هستند، به اشتباه، متهم به شرکت در یک حمله‌ی مرگبار در «سنترال پارک» می شوند و این اتفاق مانند کابوسی بر زندگی آنها فرود می‌آید.

به دلیل ماهیت پرتنش موضوع، در بودجه‌ی سریال، یک مشاور بحران که هرلحظه در دسترس باشد درنظر گرفته شد تا در طول فیلمبرداری یا پس از آن، هرکدام از عوامل که نیاز به حمایت روانی داشتند از آن بهره بگیرند.

 

سریال پس از مرگ-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۶- «پس از مرگ» (After Life):

ژانر: کمدی، درام // امتیاز:‌ 8.5 // تعداد رای: 62٫970

فوت ناگهانی همسر تونی، او را از یک مرد دوست داشتنی، به شخصیتی بی فکر و بی ملاحظه تبدیل می کند. این موضوعی است که هسته‌ی اصلی داستان سریال «زندگی پس از مرگ» (After Life) را شکل می دهد. این سریال محصول کشور انگلستان است که ریکی جرویز کارگردانی و نقش آفرینی در آن را بر عهده دارد. فصل اول این سریال در مارچ ۲۰۱۹ و فصل دوم آن، آوریل ۲۰۲۰ به نمایش درآمد.

فیلمبرداری سریال زندگی پس از مرگ (After Life)، در جولای ۲۰۱۸، در لندن کلید خورد. سپس در چهار منطقه‌ی مختلف انگلستان ادامه پیدا کرد. هر فصل، شامل ۶ اپیزود می شود که در مجموع، ۱۲ قسمت از این سریال در نتفلیکس، به نمایش درآمده است. 

 

سریال عروسک روسی-بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۷- «عروسک روسی»(Russian Doll):

ژانر: ماجرایی، درام، کمدی // امتیاز: 7.9‌ // تعداد رای:‌ 57٫661

نادیا، شخصیت اصلی داستان، در تصادفی با یک کامیون می میرد. اما دوباره زنده شده و به جشن تولدش که همان شب برگزار شده بوده باز می‌گردد. این ماجرا تکرار می‌شود. به طور مداوم می میرد و هربار، دوباره در یک لحظه‌ی یکسان از همان مهمانی، چشم باز می کند. او در تلاش است تا از این چرخه‌ی تکراری بیرون بیاید.

سریال «عروسک روسی»(Russian Doll) برای دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب نامزد شد و ۴ «جایزه‌ی زمان پربیننده‌ی امی» را هم از آن خود کرد. از جمله جایزه‌ی بهترین بازیگر زن برای ناتاشا لیون؛ این سریال، با بازی ناتاشا لیون و چارلی بارنت، محصول کشور آمریکا است. فصل اول آن در فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ پخش شد؛ تصمیم ساخت فصل دوم آن اعلام شد اما فیلمبرداری، به دلیل شیوع کرونا، به تعویق افتاد.

 

سریال باورنکردنی- بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۸- «باورنکردنی»(Unbelievable):

ژانر: جنایی، درام // امتیاز:‌ 8.4 // تعداد رای: 55٫769

این مینی سریال، در یک فصل ۸ قسمتی، بر اساس مقاله‌ای که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، ساخته شده است. این مقاله، به یک سری تجاوزهای زنجیره‌ای که بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در ایالتهای کلرادو و واشنگتن رخ داده و تحقیقات پلیس درباره‌ی آنها، پرداخته است. سازندگان آن، سوزانا گرانت و آیلت ولدمن بوده و بازیگران آن تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دیور هستند.

سریال «باورنکردنی»(Unbelievable)، تحسین زیاد منتقدان را برانگیخت. مقاله‌ای که این سریال از روی آن ساخته شده، با نام کامل «داستان باورنکردنی تجاوز»، موفق به دریافت جایزه‌‌ی پولیتزر، یکی از معتبرترین جوایز ادبی، کرد. همچنین، تونی کلت، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین نقش مکمل زن به انتخاب منتقدان شد.

 

سریال فال نیک- بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۹- «فال نیک» (Good Omens):

ژانر: کمدی، تخیلی // امتیاز: 8.1‌ // تعداد رای: 49٫184

سریالی تخیلی، روایتگر نبرد بین خیر و شر و پیشگوییهای یک ساحره. سازنده‌ی این سریال، نِیل گِیمن است و مایکل شین، دیوید تِنِنت و دانیل مایس تعدادی از بازیگران این مجموعه هستند. در حال حاضر تنها ۶ قسمت از این سریال منتشر شده است.

این سریال در ۳ عنوان «جایزه‌ی ساعات پربیننده‌ي امی»، نامزد شده است. از سپتامبر ۲۰۱۷ تا مارچ ۲۰۱۸، بخشی از فیلمبرداری این فیلم در شهر کیپ تاون، آفریقای جنوبی و ادامه‌ی آن، در انگلستان انجام شد.

جلوه‌های ویژه، یکی از بخشهای مهم در مراحل ساخت این سریال بود. سریال «فال نیک» (Good Omens)، بر اساس کتابی به همین نام، ساخته شده است. مایکل شین جایی نقل کرد که این کتاب را در نوجوانی خوانده و در آن دوران کتاب محبوب او بوده است. اما نکته‌ی جالب اینکه شین، متولد سال ۱۹۶۹ است و کتاب «فال نیک» (Good Omens)، اولین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. یعنی زمانی که او ۲۱ ساله بوده است!   

 

سریال سرخوشی- بهترین و جدیدترین سریالهای سال ۲۰۱۹

۱۰- «سرخوشی» (Euphoria):

ژانر: درام // امتیاز: 8.3 // تعداد رای: 40٫064

سریالی ۹ قسمتی با نگاهی عمیق به مسائل حساس زندگی چند نوجوان مانند مصرف مواد مخدر و بحران هویت. سَم لوینسن، سازنده‌ی سریال و زندیا کلمن، مود آپاتو و انگوس کلود، نقش آفرینان ‌«سرخوشی» (Euphoria) هستند. این سریال برنده‌ ۳ جایزه و نامزد۱۰ جایزه‌ی دیگر شده است. فصل اول سریال ابتدا در سال ۲۰۱۹ و در شبکهء پخش آنلاین اچ.بی.او(HBO) پخش شد.

طبق برنامه قرار بود تولید فصل دوم «سرخوشی» (Euphoria)، در ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ شروع شود، اما به گفته‌ي سایت خبری هالیوود دِدلاین، به دلیل پاندمی ویروس کرونا، فعلا تا زمان نامعلوم، به تعویق افتاد.

این سریال، بازخوردهای مثبت زیادی از طرف منتقدان برانگیخت. اما از طرف دیگر، گروهی از والدین، به برخی موضوعات مطرح شده واکنش منفی نشان دادند.

 

سریال‌هایی جدیدی که در سال 2019 آغاز شدند اما زیر 40 هزار رای داشتند، در این لیست قرار نگرفتند. *

به عنوان مثال سریال «برنامه صبحگاهی» که امتیاز خوب 8.4 را از کاربران سایت آی ام دی بی کسب کرده است، به دلیل آن‌که 33 هزار نفر به این سریال رای دادند، در این لیست قرار نگرفت.

 

-خبرهای مرتبط:


قسمت اول بهترین و محبوب ترین سریال های روز و در حال پخش دنیا


قسمت دوم بهترین و محبوب ترین سریال های در حال پخش دنیا


۱۰ سریال برتر تاریخی و پربازدید IMDb برای طرفداران ژانر تاریخی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو