راهی که شخصیت شما را کامل می‌کند

79

1399/2/22

22:23


یک روانشناس گفت: همه افراد باید احساسات خود را بروز دهند اما لازم است مهارت کنترل احساسات را در خود تقویت کنند.

راهی که شخصیت شما را کامل می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهراب حیدری، روانشناس و مشاور مهارت‌های ارتباطی اظهار کرد: برخی از افراد مهارت کافی برای کنترل احساسات خود ندارند. این افراد با کوچک‌ترین تلنگر و ساده‌ترین حرف عصبانی می‌شوند، بیشتر وقت خودشان را صرف برداشت‌های منفی از صحبت‌های اطرافیان می‌کنند و معمولا احساساتی مانند خوشحالی و ناراحتی زیاد و همچنین  واکنش های  غیر عقلانی از خود نشان می دهند.

او افزود: افرادی که نمی توانند احساسات خود را به خوبی مهار کنند، بی جهت و بدون قصد قبلی روز خود و دیگران را خراب می‌کنند. معمولا صبورانه رفتار نکرده و شتاب زده عمل می‌کنند. بیشتر زندگی آن‌ها در بحران‌های خود ساخته تلف شده و  بر این باورند که هیچ چیز درست نمی‌شود.  این افراد تقدیر را پذیرفته اند و مدام در افسردگی، بد اخلاقی خود غوطه می‌خورند. در حال زندگی نمی‌کنند و با تمام حواس پنجگانه مدام به دنبال نقاط منفی هستند. شادی آن‌ها فقط در تایید بی، چون چرایشان است.

حیدری بیان کرد: برخی با یک دیدگاه اشتباه معتقدند برای بهتر شدن تصمیمات در زندگی لازم است که جزو جدانشدنی خود را مانند احساسات مورد سرکوب قرار دهند. درحالیکه هر انسان سالمی باید احساسات خود را بروز دهد اما مهارت کنترل احساسات را نیز در خود تقویت کند. در زمینه مسائل کاری،  ملاقات‌ها و به ویژه مذاکرات فروش،  بازاریابی هم مهارت مدیریت احساسات از موارد بسیار لازم به شمار می‌رود.


او گفت: باید در نظر داشت مذاکره یعنی تلاش برای ضربه زدن به نقاط ضعف حریف و گرفتن امتیاز بیشتر است. افرادی که در طول مذاکره نتوانند سختی ها را تحمل کنند و بر احساسات خود مسلط نباشند، قطعا نمی‌توانند نتیجه مثبتی در مذاکره به دست بیاورند.

او ادامه داد: اما افرادی که مهارت کنترل احساسات خود را ندارند، در صورتی که در برابر محرک‌های عصبی قرار گیرند، واکنش‌هایی را نشان می‌دهند که اگر در شرایط عادی به آن نگاه کنند برای خودشان هم قابل قبول نخواهد بود. این رفتار‌های احساسی می‌تواند برای آنان و حتی برای دیگران تاثیر بسیار مخربی داشته باشد. از این رو این افراد باید سعی کنند با تکنیک هایی، کنترل احساسات را در خود بالا ببرند که البته فرآیندی نسبتا زمان بر خواهد بود.

حیدری گفت: افراد باید موسیقی شاد گوش کرده و به هر بهانه مختلفی مهمانی رفته یا مهمانی بگیرند. بهتر است در جمع قرار گرفته و از کنار هم بودن لذت ببرند. شوخی‌ها را بپذیرند و رفتار‌های غیر متعارف دیگران را تا حد امکان نادیده بگیرند و در صدد برخورد و مقابله نباشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو