بررسی علت دعوای زوج ها و راهکارهایی برای حل تنش در میان زوجین

منبع: آرگا

114

1399/2/23

00:41


در این مقاله شما با مهم ترین علت های دعوا های زن و شوهر ها آشنا می کنیم و در ادامه راه حل هایی برای کاهش این دعوا ها برای شما مطرح می کنیم که می توانید با آن ها استفاده کنید و روابط خود را بهتر سازید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در ادامه شما را با علل دعوای زن و شوهر ها آشنا می کنیم که می توانید با دانستن آن ها از این دعوا ها جلوگیری کنید. باید بدانید که دعوا های اصلی پیش زمینه ای از مشکلات دیگری هم ممکن است داشته باشد.

علت دعوای زوج ها

علت دعوای زوج ها چیست؟

در نظر داشته باشید که بحث کردن در هر رابطه ای وجود دارد و جزء حذف نشدنی ترین رکن های روابط می باشد. باید  بدانید که زمانی که زوج ها در حال بحث می باشند بهتر است هیچ کدام از خانواده ها در دعوای آن ها دخالت نکنند زیرا نمی توانند مشکلی را حل کنند و فقط وضعیت را وخیم تر از گذشته می کنند. تنها کاری که خانواده می توانند انجام بدهند نصیحت کردن های بی طرف می باشد. در نظر داشته باشید که نصیحت های شما باید روابط آن ها را تقویت کند و روابط فرزندانتان را در زندگی زناشویی با یکدیگر بهبود بخشد. در ادامه پنج مورد از علت دعوای زوج ها را برای شما بیان می کنیم.

کمبود صمیمیت

باید بدانید که نا گفته های بسیار زیادی وجود دارد و بسیاری از افراد نمی توانند به خوبی با همسر خود ارتباط بر قرار کرده و صمیمیت را افزایش دهند در نتیجه بیش تر به دعوا کردن روی می آورند. باید  بدانید که صمیمیت در رابطه های زناشویی بسیار اهمیت دارد و نمی توان آن را نا دیده گرفت. همین بحث کوچک می تواند علل بیش تر جدایی هایی باشد که یک سال بیش تر از ازدواجشان نگذشته است.

راه حل :

بهتر است صمیمیت را بین خود و شریک زندگیتان افزایش دهید تا بتوانید به یک زندگی شاد برسید. به عقیده روان شناسان بهتر است به جای استفاده از دعوا و داد و بیداد مانند دو آدم بالغ بنشینید و درباره مشکلاتتان حرف بزنید. در واقع با حرف زدن می توانید خواسته هایتان را به زبان بیاورید و به یک سازش برسید. باید بدانید که باید با مشکلات با نگرش مثبت برخورد کنید زیرا این کار به شما کمک می کند که در برخورد با مشکلات با آرامش برخورد کنید.

دعوای زوج ها و دلایل آن

بچه ها

در نظر داشته باشید که یکی دیگر از علت دعوای زوج ها بچه ها می باشند. بسیاری از آن ها برای مراقبت از فرزندان بحث می کنند و باید بدانید که این کار کاملا طبیعی می باشد زیرا شما در خانه های مختلف رشد کرده اید و می توان گفت اختلافات سطحی ممکن است برای هر زوجی رخ بدهد.

راه حل :

در نظر داشته باشید که برای رفع این دعوا ها بهتر است  از راه هایی استفاده کنید که به رابطه زناشویی شما آسیبی وارد نشود. بیش ترین چیزی که باید در این روابط روی آن تاکید داشته باشید حفظ رابطه و کنترل خشم می باشد. در نظر داشته باشید که اگر فردی جدید به خانه شما اضافه شده است باید مسئولیت های خود را تغییر بدهید. باید اطمینان پیدا کنید که خشم خود را به کودک منتقل نمی کنید زیرا این خشم می تواند آثار بسیار بدی بر روان کودک داشته باشد. می توانید در این زمینه از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید.

کار ها

در نظر داشته باشید که کار های روزانه هم می تواند موضوع دعوای شما باشد. شستن لباس ها، کثیف یا تمیز بودن آن ها نیز می تواند علت دعوای زوج ها باشد و رابطه آن ها را سرد کند. یک نظر سنجی نشان می دهد که مبارزه با کار های خانه از سوی زنان می تواند حدودا ۲۵ درصد طلاق ها را تشکیل بدهد. این رقم می تواند بسیار ترسناک باشد. در نظر داشته باشید که این مشکل کوچک می تواند یک چهارم از طلاق ها راتشکیل بدهد در صورتی که با حرف زدن می توانید به راحتی آن مشکلات را حل کنید. می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل آسیب طلاق برای زنان را مطالعه کنید

بی پولی مشکل اصلی زوج های جوان

پول

یکی دیگر از مشکلات جوانان و زوج های جوان نداشتن کار و بی پولی می باشد. در این دوره زمانه که هر روز همه چیز گران می شود اگر نتوانید وسایل مهم زندگی عادی را تهیه می کنید به مشکل می خورید. باید بدانید که تقریبا راه حلی برای این مشکل وجود ندارد و تنها می توان گفت که خانواده باید صبر و تحمل خود را افزایش دهد. در واقع می توان گفت حدودا ۸۲ درصد از این دعوا ها را مشکلات اساسی دیگر تشکیل می دهد که وقتی زوج ها نمی توانند مشکلات اساسی را حل کنند دعوا ها بر سر بی پولی رخ می دهد.

تعهد

می توان گفت یکی دیگر از دعوا های زوجین بر سر نداشتن تعهد به زندگی و خانواده می باشد. باید معیار های خود را برای انتخاب همسر بدانید و طبق همان همسرتان را انتخاب کنید تا بتوانید تعهد لازم را داشته باشید و به این مشکلات نرسید. باید بدانید که نداشتن تعهد در زندگی با بی اعتمادی در زوجین مشاهده می شود. در واقع نداشتن اعتماد می تواند زندگی را برای شما و فرزندانتان تبدیل به جهنم کند و رابطه پایدار شما را از بین می برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو