محمد اسلامی در خصوص بازار اجاره و مستأجران نیز اعلام کرد: هفته پیش ستاد ملی تصویب کرد تا مهلت اجاره واحدهای مستاجرانی که اسفند و فروردین به اتمام می‌رسیده است تمدید شده و مدت بسته بودن بنگاه‌های مشاوره املاک در دوران بحران کرونا، به مدت قرارداد مستأجران اضافه شود. این مصوبه ابلاغ شده و لازم الاجراست.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملاتی و شوراهای حل اختلاف به مصوبه کرونا در خصوص تمدید دو ماهه قرارداد مستأجران توجه و برای اجرای آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورای ملی کرونا حکم قانون را دارد و لازم الاجراست، گفت: بنگاه‌های معاملاتی و شوراهای حل اختلاف، اجازه ندهند تا اختلافات بین مردم ایجاد شود. از مالکان و مستأجران نیز درخواست داریم تا در شرایط بحران کرونا به ویژه در تهران بزرگ که آسیب پذیری بالاست با هم تفاهم کنند تا نیاز به اسباب کشی نباشد و قراردادها با تفاهم تمدید شود.

اسلامی یادآور شد: از همه سازندگان حرفه‌ای و افراد دارای واحدهای تمام شده و نیمه کاره دعوت کرده ایم تا به طرح اقدام ملی مسکن بپیوندند و واحدهای خود را تکمیل کرده و به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحویل دهند. برای این دسته از سازندگان بعد از تحویل پروژه‌ها به متقاضیان اقدام ملی بار دیگر زمین برای ساخت واحدهای جدید تخصیص خواهد یافت.