خواص انگور علفزار ، کاهش وزن و درمان زخم ها

منبع: آسان طب

145

1398/2/29

16:33


انگور علفزار که شباهت های بسیار با انگور های معمولی دارد، یکی از میوه های شرق آسیا محسوب می شود. از دیگر نام های این انگور می توان به ستون فقرات شیطان اشاره کرد. خاستگاه بومی این گیاه، در هند یا سریلانکا بوده است اما امروزه شما می توانید انگور علفزار را در تمام نقاط دنیا یافت کنید. از خواص انگور علفزار برای قرن ها در روش درمانی آیورودا استفاده شده است. عصاره این گیاه از نظر طبی فواید بسیاری دارد و به همین دلیل امروزه مکمل های انگور علفزار در اقصی نقاط دنیا قابل دسترس است. برای آشنایی بیشتر با خواص انگور علفزار با ما همراه باشید.

خواص انگور علفزار

کاهش وزن

مهم ترین مزیت انگور علفزار اثرات قابل توجه و اثبات شده آن بر روی کاهش وزن است. معمولا برای کاهش وزن دو اصل اساسی وجود دارد، کاهش دریافت کالری و افزایش میزان مصرف کالری. خواص انگور علفزار می تواند به هر دو مورد کمک کند. این انگور سرشار از فیبر است و از همین رو شما می توانید با خوردن آن، تا ساعت ها احساس سیری کنید و غذایی نخورید. از آن گذشته تحقیقات نشان می دهد که مواد موجود در این انگور می توانند به صورت موثر سرعت متابولیسم بدن را افزایش بدهند و این بدان معنا است که شما کالری بیشتری مصرف می کنید که این منجر به سوزاندن چربی های بیشتری می شود. امروزه از عصاره این میوه در مکمل های کاهش وزن استفاده می شود.

کاهش التهاب

خواص ضد التهابی برخی از ترکیبات آلی موجود در انگور علفزار می تواند به کاهش تورم و تحریک در سراسر بدن کمک کند، اما بیشترین تحقیق ها بر روی نقش آن در درمان یا کاهش علائم هموروئید یا بواسیر متمرکز شده است. این بیماری یکی از مشکلات درد آور می باشد که درمانش بسیار مشکل است اما شما می توانید با استفاده از عصاره انگور علفزار، به سرعت از شر آن خلاص شوید. در سال 2010 در موسسه علمی تحقیقاتی آرتور در لندن، آزمایشی بر روی 120 بیمار مبتلا به بواسیر انجام شد. به این افراد به صورت روزانه و در دز مشخص، عصاره این انگور داده شد. بعد از گذشت یک هفته، 111 نفر اعتقاد داشتند که شدت علائم کاهش یافته است.

خواص انگور علفزار و قلب

این انگور به دلیل تاثیرات ویژه ای که بر روی متابولیسم می گذارد، می تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. این موضوع را تحقیقات دانشمندان آمریکایی نیز تایید می کنند. این انگور می تواند با کاهش سطح کلسترول بد یا LDL، از مشکلاتی مانند فشار بیش از حد به قلب، آترواسکلروز، حملات قلبی، سکته مغزی، و فشار خون بالا جلوگیری کند. اگر شما هم به سلامت قلب خود اهمیت می دهید، بهتر است از میوه هایی مانند انگور علفزار استفاده کنید.

کمک به سلامت استخوان ها

بیشتر دانشمندان اذعان دارند که این انگور برای سلامت استخوان ها بسیار مفید است چرا که مواد موجود در انگور علفزار می توانند به جلوگیری از تخریب مواد استخوانی در بدن کمک کنند. تحقیقات نشان داده است که این انگور تولید استئوبلاست ها را تحریک می کند. استئوبلاست ها، سلول هایی هستند که مسئولیت رشد استخوان ها را بر عهده دارند. این گیاه همچنین به عنوان یک درمان برای کسانی که دچار شکستگی استخوان شده اند، پیشنهاد می شود چرا که باعث تسریع در روند بهبودی می شود.

خواص انگور علفزار

درمان زخم ها

کلاژن، ماده ای است که در بدن برای ساختن همه چیز از بافت عضلانی تا عروق خونی و شریان ها استفاده می شود. این ماده یک جزو اصلی دارد که ویتامین C می باشد. سطح بالای ویتامین C در رشد و ترمیم کمک می کند، به این معنی که بهبود زخم را می توان افزایش داد و از عفونت آنها جلوگیری کرد. انگور علفزار می تواند یک منبع غنی برای دریافت ویتامین C باشد.

جلوگیری از سرطان

انگور علفزار یک منع عالی برای دریافت مواد آنتی اکسیدانی محسوب می شود و از همین رو می تواند برای جلوگیری از سرطان مفید باشد. حتما تا به حال اسم آتی اکسیدان را زیاد شنیده اید ولی دقیقا از ماهیت آن اطلاعی ندارید. این مواد مهم ترین عامل در مبارزه با رادیکال های آزاد هستند. رادیکل های آزاد مولکول هایی هستند که با اکسیده کردن سلول های بدن باعث تیدیل شدن آن ها به بافت های سرطانی می شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو