نگاهی به کشور روسیه و دانستنی های متفاوت و جالب درباره این کشور

نگاهی به کشور روسیه و دانستنی های متفاوت و جالب درباره این کشور


منبع: آرگا

206

1399/3/12

14:38


سرزمین روسیه که از دسته قدرتمند ترین کشور های جهان به شمار می آید و جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده و به همین منظور در این مقاله به بیان توضیحات بیشتر در مورد این کشور خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

نگاهی به کشور روسیه و دانستنی های متفاوت و جالب درباره این کشور

توجه داشته باشید که در واقع کشور روسیه از دسته وسیع ترین کشور های دنیا به شمار می آید که از نظر سیاسی و اقتصادی یکی از قطب های جهان محسوب می شود و به نظر می رسد پس از ایالات متحده قدرتمند ترین کشور جهان از نظر تسلیحات نظامی شناخته شده است. به طور کلی جمعیت این کشور ۱۴۴ میلیون و ۴۶۳ هزار نفر تخمین زده شده است و تمامی این مردم تنها در مساحت ۱۷.۰۷۵.۴۰۰ کیلومتر مربع گسترده شده اند.

آشنایی با کشور روسیه

بهتر است بدانید که روسیه در واقع پهناورترین کشور دنیا در شمال اوراسیا یعنی در آسیای شمالی و اروپای شرقی می باشد که دارای مجموعه گسترده ای از جاذبه های گردشگری متنوع است و از جاذبه های آن می توان به شهر های تاریخی و روستاهای زیبا تا میراث فرهنگی و هنری و همچنین طبیعت دل انگیز اشاره نمود و گردشگران می توانند با سفر به این کشور از این حاذبه ها نهایت لذت را ببرند. توجه داشته باشید که فرقی نمی کند شما طرفدار فرهنگ و هنر باشید و علاقه زیادی به آثار مشهورترین هنرمندان و نویسندگان داشته باشید و یا قصد ماجراجویی در طبیعت را داشته باشید زیرا مهم این است که در سرزمین روسیه با هر سلیقه ای می توانید جاذبه مورد نظر خود را بیابید و از آن لذت ببرید.

تاریخچه کشور روسیه

تاریخچه:

توجه داشته باشید که اولین سلسله شاهان روسیه توسط شاهزاده وایکینگ به نام رویک و در سال ۸۶۲ تاسیس گردید و با ایجاد اتحاد قبایل مختلف اسلاو ها در قرن دهم و یازدهم به همراه روس ها به مسیحیان ارتدکس ملحق شدند. به طور کلی در طول قرن یازدهم تمام قوای دولت در دست شاهزادگان کی یف بود تا زمانی که در سال ۱۲۴۰ مغولان این شهر را با خاک یکسان کردند و آن را به ولایت های مختلفی تقسیم و تجزیه کردند و در نتیجه در سال های پایانی قرن پانزدهم ایوان سوم شهر نووگورود را به اختیار خود در آورد و مغولان را از خاک خود بیرون راندند. جالب است بدانید نخستین تزار مسکوویت که در واقع ایوان چهارم مخوف نام داشت دولت روس را تشکیل داد اما تا زمان سلطنت پتر یکم نوه مایکل که اولین تزار از سلسله رومانف بود پا برجا ماند. به طور کلی پتر یکم اقدامات و اصلاحات فراوانی را در زمینه بهبود سطح زندگی و وسعت دادن به سرزمین خود اتخاذ و اجرا نمود ولی در نتیجه شکست ارتش کارل گوستاو رنسکیولد در جنگ های مختلف مرز های دولت خود را به سمت غرب تغییر داد و بدین ترتیب روسیه اغلب پیشرفت های خود را در جهت مدرنیزاسیون را مدیون دو شاه معروف که یکی از آن ها پتر یکم و دیگری کاترین کبیر است می باشد.

موقعیت جغرافیایی:

بهتر است بدانید که در این کشور حداقل ۹ منطقه زمانی وجود دارد و این کشور عامل اتصال قسمت پهناوری از عوامل طبیعی به یکدیگر می باشد و تعداد همسایگان روسیه به دلیل وسعت بسیار زیادی که دارد متعدد است و از جمله آن ها می توان به کشور آذربایجان، کره جنوبی، چین، فنلاند، لتونی، اوکراین، قزاقستان، نروژ، لیتوانی و بلاروس اشاره نمود و جالب است بدانید که کشور روسیه از طریق دریا به کشور ژاپن و آمریکا نیز هم مرز می باشد و بزرگ ترین رود جهان که ولگا نام دارد را در خود جای داده است و طول این رود به ۳۵۳۱ کیلومتر خواهد رسید که در این سرزمین جاری است.

موقعیت جغرافیایی کشور روسیه

شهر مسکو پایتخت روسیه:

توجه داشته باشید که مسکو در واقع شهری ۴ فصل است اما شرایط آب و هوایی آن در فصول مختلف دارای زمستان های طولانی با آب و هوایی سرد و برفی و تابستان هایی کوتاه همراه با آب و هوایی معتدل می باشد. به طور کلی این شهر در طول تاریخ همواره مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته به طوری که در سال ۱۲۳۸ میلادی مغولان این شهر را با خاک یکسان کردند و مجددا به بازسازی آن پرداختند.

آب و هوا:

سرزمین روسیه از آب و هوایی بسیار متنوع برخوردار است و لازم است بدانید که بهترین زمان سفر به این کشور چه فصلی است تا اگر روزی قصد سفر به خارج از کشور را داشتید و در پی رزو سفر به روسیه بودید حتما وضعیت آب و هوایی تمام شهر ها مطلع شوید و سپس اقدام به سفر کنید. به طور کلی بخش بزرگی از این کشور را آب و هوایی قاره ای با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه تشکیل داده و در این مناطق معمولا بارش بسیار کم است.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم:

به طور کلی یکی از مهم ترین جاذبه هایی که در تور روسیه با آن مواجه خواهید شد جلوه های فرهنگی غنی این کشور است. فرهنگ مردم روس در واقع ریشه در فرهنگ اسلاو های شرقی دارد که از نظر مسیحیان رومی کافر به شمار می آیند و در ضمن اقوام دیگری نیز در شکل گیری اولیه هویت قومی و فرهنگی روس ها تاثیرگذار بوده اند که از بین آن ها می توان اورالی ها و وایکینگ ها را نام برد. همچنین شما در این کشور آثار هنری و فرهنگی فراوانی را نیز مشاهده خواهید کرد به طوری که طبق یک نظرسنجی عمومی میراث فرهنگی روسیه رتبه هفتم را در اندکس برندسازی کلی از میان کشور های غربی و شرقی دور از آن ساخته شده است و مورد توجه اغلب مردم ساکن در این کشور قرار گرفته است.

آداب و رسوم مردم روسیه

ادیان و زبان رسمی مردم روسیه:

جالب است بدانید که در واقع از سال ۱۹۱۷ میلادی تنها زبان رسمی رایج در این کشور که مردم از طریق آن با یکدیگر در ارتباط هستند زبان روسی می باشد ولی بر اساس قانون اساسی روسیه جمهوری های جداگانه اجازه دارند که در کنار زبان روسی به صورت نیمه رسمی نیز از زبان بومی خود استفاده نمایند و از جمله زبان های رایج و مرسوم در این کشور می توان به زبان های پلاروسی و اوکراینی نیز اشاره نمود. همچنین توجه داشته باشید که دین اغلب مردم روسیه مسیحیت می باشد اما ادیان دیگری نیز مانند یهودی، اسلام و بودایی نیز طرفدار خاص خود را دارند.

جاذبه های توریستی سرزمین روسیه:

همانطور که می دانید روسیه از دسته کشور های بزرگ جهان به شمار می آید که جاذبه های توریستی فراوانی را در خود جای داده و به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با جاذبه های توریستی کشور روسیه آشنا نماییم:

میدان سرخ:

به طور کلی میدان سرخ به عنوان میدان اصلی و مرکزی شهر مسکو شناخته شده زیرا که تمامی خیابان های اصلی مسکو که به بزرگراه های اصلی می رسند متصل به این میدان هستند. بهتر است بدانید که در واقع میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخچه روسی به خود اختصاص داده و علاوه بر اینکه در مرکز شهر مسکو واقع شده قلب سرزمین روسیه نیز به شمار می آید.

جاذبه های توریستی روسیه

دریاچه بایکال:

توجه داشته باشید که در واقع دریاچه بایکال دریاچه ای در جنوب سیبری در کشور روسیه میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا می باشد و در لیست میراث جهانی به ثبت رسیده است. به طور کلی دریاچه بایکال فدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه آب شیرین به شمار می آید که در روسیه واقع شده و از آنجایی که بسیار قدیمی و دور افتاده است دارای جانورانی مانند بی مهرگان، چندین گونه خاص از ماهی ها و فک آب شیرین می باشد.

بازدید از دریاچه بایکال در روسیه

دره آب فشان ها:

جالب است بدانید که در واقع دره آب فشان دره ای دارای آب فشان های متعدد در شبه جزیره کامپاتکا در خاور دور روسیه می باشد که تنها دشت آب فشان در اوراسیا و دومین آب فشان بزرگ در جهان محسوب می شود. به طور کلی حوزه آبخیز این دره حدود ۶ کیلومتر درازا دارد و در حدود ۹۰ آب فشان و شمار زیادی چشمه آب گرم در این دره موجود می باشد. توجه داشته باشید که دسترسی به این دره بسیار دشوار می باشد و تنها راه رسیدن به آن استفاده از بالگرد است.

بازدید از دره آب فشان در روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل:

به طور کلی کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن می باشد و از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین تمامی جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می آید. توجه داشته باشید که در واقع این بنا در میدان سرخ یعنی مهم ترین میدان شهر مسکو واقع شده و بیانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر کشور روس می باشد. این کلیسا در بازه سال های ۱۵۵۵ تا ۱۵۶۱ ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است.

بازدید از کلیسای سنت باسیل در روسیه

ستون های سنگی:

بهتر است بدانید که ستون های سنگی در واقع یکی از عجایب طبیعی روسیه محسوب می شوند که در منطقه کومی واقع شده است. در واقع هیچ فردی نمی داند که این ستون های سنگی دقیقا چه زمانی به وجود آمده اند و تنها چیزی که دانشمندان از آن مطمئن هستند این است که تنها دست طبیعت قادر به ساختن چنین چیزی است. جالب است بدانید که سن برآورد شده برای این ستون ها در واقع ۲۰۰ میلیون سال و بلند ترین آن دارای ۴۲ متر ارتفاع می باشد.

بازدید از جاذبه های توریستی روسیه

تئاتر بلشوی:

به طور کلی یکی از قدیمی ترین تالار های شهر مسکو که در واقع پر افتخار ترین مناطق فرهنگی و هنری شهر مسکو نیز به شمار می آید تالار بلشوی است. این تالار اغلب برای برگزاری نمایش های اپرا و باله مورد استقبال قرار می گیرد و به طور کلی در سال ۱۷۷۶ در مسکو ساخته شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو