جلوگیری از چروک لب و رفع آن با راهکارهای طبیعی در منزل

جلوگیری از چروک لب و رفع آن با راهکارهای طبیعی در منزل


منبع: آرگا

165

1399/3/13

10:40


طبیعی است که با افزایش سن خط و خطوط بساری در نواحی مختلفی از بدن مشاهده شود. نواحی که بیشتر دچار این عارضه می شوند، اطراف دهان و دور لب می باشد، که به علت ساختار کلاژنی منحصر با دیگر اعضا به این اتفاق مبتلا می شوند. برای مطالعه توصیه هایی در رابطه با جلوگیری از چروک لب، در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

جلوگیری از چروک لب و رفع آن با راهکارهای طبیعی در منزل

ایجاد خط و خطوط بر نواحی لب و پوست صورت، برای بسیاری از افراد به خصوص خانم ها امری، ناخوشایند می باشد. این چین و چروک ها که به علت های بسیاری پدید می آیند، در کاهی زیبایی تاثیر به سزایی دارند، که با کمک گرفتن از ماسک های طبیعی و دیگر عوامل موثر می توان خیلی سریع اقدام به رفع آن ها کرد.

در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های موثر برای از بین بردن چین و چروک صورت و جلوگیری از چروک لب را به شما معرفی کنیم. در ادامه انواعی از روش های درمان طبیعی و زیبایی را مطالعه خواهید کرد.

چگونه می توان به جلوگیری از چروک لب پرداخت؟

چروک لب به چه صورت است؟

بروز این خط و خطوط بر نواحی پوست صورت به علت های بسیاری بستگی دارد که با شناسایی عامل می توان اقدام به رفع آن کرد. قابل به ذکر است که این عارضه در زمستان و فصول سرد سال به علت سردی و خشکی هوا، بسیار اتفاق می افتد. این بدان معنا نیست که در دیگر فصول از پوستی زیبا و درخشان برخوردار هستید، فقط به این منظور که میزان آن کمتر می باشد. برای جلوگیری از چروک لب روش های ساده و در مقابل پر هزینه ای وجود دارد، که با طبع دلخواه می توانید بهترین را انختخاب کنید. گفتنی است که نواحی مخصوص به لب، به دلیل فقدان چربی نسبت به دیگر نواحی بدن، نیازمند رطوبت بیشتری برای رفع خطوط می باشد.

 از جمله مواردی که در پدید این خطوط نقش بسیار دارند، می توان به سن، ژنتیک، قرار گیری در معرض نور خورشید و استعمال دخانیات اشاره کرد. در ادامه با ما همراه شوید تا علاوه بر معرفی انواعی از این خطوط رو پوستی، به روش های درمان طبیعی و پزشکی آن نیز بپردازیم.

رفع و درمان چروک های دور لب

آشنایی با انواع چین و چروک لب

خطول دور دهان و لب را می توان در دسته بندی از انواع چین چروک هایی که در ادامه بیان می شود، قرار داد.

  • خطوط خنده:

این خط و خطوط، از پایین لب به سوی گوشه دهان کشیده می شوند. می توان گفت که این چین و چروک ها در خانم ها با افزایش سن بسیار دیده می شود.

  • خطوط عروسکی:

اگر این احساس را داید که صورت شما با توجه به چین و چروک موجود، احساس حقیق درونتان را آشکار نمی سازد. باید گفت که چین و چروک عروسکی و خیمه شب بازی در پوست صورت شما پدید آمده است. این خطوط به طور معمول به صورت عمودی در گوشه های از دهان فرد مشاهده می شود. این چین و چروک با وارونگی، احساس عصبانیت و جدی بودن به فرد مقابل القا می کنند، در صورتی که شما در آرامش کامل به سر می برید.

  • خطوط عمودی:

این خطوط به صورت طبیعی با توجه به حرکت های طبیعی لب اتفاق می افتد و می توان گفت که هیچ روش اجتنابی در آن وجود ندارد. در اصطلاحی دیگر به این چروک ها، خطوط سیگاری نیز می گویند که به علت سیگار کشیدن های پیوسته بر روی صورت پدید می آید. قابل به ذکر است که اپیلاسیون، موم و بند از دیگر  مواردی هستند که بروز این خطوط را بر روی صورت تشدید می کنند. اما نمی توان تاثیر این موارد، را با سیگار کشیدن مقایسه کرد؛ چرا که ضرر مورد دومی بسیار بیشتر می باشد.

جلوگیری از چروک لب

روش های درمان و جلوگیری از چروک لب

زمانی که در اطراف دهان و لب شما خط و خطوط هایی بر اثر عوامل مختلف ایجاد می شود، باید به کمک روش های درمان و جلوگیری از چروک لب به ایجاد بیش از این، آن ها اقدام کرد. ادامه این مطلب معرفی روش های پزشکی و کم خطری می باشد، که می توان هر کدام از آن ها را با توجه به طبع دلخواه خود انتخاب کنید.

  • کرم ها موضعی

در عصر امروز لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی از پوست بسیار مشاهده می شود که می توان با تهیه هر یک به افزایش سطح کلاژن سازی پوست و الاستین بدن پرداخت. قابل به ذکر است که این موارد در کاهش و جلوگیری از چروک لب بسیار موثر می باشد.

  • رتینول

کرم های رتینول که با نام دیگر رتینوئید نیز در بازار عرضه می شود،  سبب ضخیم شدن لایه های پوستی می شود. به این صورت که نواحی که بر روی آن ها خطوط عروسکی ایجاد شده است، با استفاده منظم از این کرم ها می توان به رفع و صاف شدن آن ها در مرور زمان پرداخت. همچنین در این رابطه لوسین های بسیاری با آلفا هیدروکسی وجود دارند که در نهایت استفاده، پوست منجر به نرمی و درخشندگی می شود.

گفتنی است که برای کسب نتیجه به صورت طولانی مدت می توانید ترکیب کرم و لوازم بهداشتی را به خوبی مطالعه کنید، سپس مواردی را که دارای میزان بسیاری از مواد کلاژن ساز بود را انتخاب کنید. کرم هایی که ترکیباتی همچون پیتیدها، سلول های بنیادی و عوامل رشد را در خود دارا باشند، برای جلوگیری از چروک لب بهترین گزینه می باشند.

تاثر لایه برداری پوست صورت در درخشندگی آن

  •  لایه بردار های شیمیایی

در این روش لایه های مرده پوست برداشته می شود، که نتیجه این عمل کاهش خط و جلوگیری از چروک لب و دهان می باشد. قابل به ذکر است که این روش با هدف قرار دادن لایه های بالایی پوست صورت، به تنهایی نتیجه ای موقت در پی خواهد داشت.

  • کشیدن پوست صورت

این عمل زیبایی آخرین پاسخ به چین و جروک های پوست شما می باشد، که در نتیجه شما را چندین سال جوان تر نشان خواهد داد. اگر فکر می کنید که استفاده از دیگر روش های گفته شده به تنهایی وقت هدر دادن است، می توان این عمل زیبایی را امتحان کرد. اما گفتنی است که در برخی موارد با ریسک همراه است؛ به این صورت که بعد از کشیدگی در برخی نواحی جای زخم مشاهده می شود و غیر طبیعی بودن آن بروز پیدا خواهد کرد.

  • لیزر

این عمل نیز از دیگر موارد بسیار کارساز برای رفع خط و خطوط دور چشم و دهان می باشد. لیزر بسیاری از خط و خطوط بسیار ریز شما، خط خنده و سیاهی های اطراف دهان و چشم شما را از بین خواهد برد. دوره بهبود این روش ۱ هفته ای می باشد، همچنین گفتنی است که به سرعت تاثیر خود را نشانه نمی دهد؛ بلکه نیازمند یک ماه زمان برای کلاژن سازی می  باشد.

تاثیر عمل های زیبایی در پوست صورت

  • هایفو تراپی

این نحوه درمان از دیگر روش های درمان غیر تهاجمی می باشد که برای تسریع عمل های کشیدن پوست صورت، تون دادن، سف کردن پوست و رفع چین و چروک ها انجام می شود. این دستگاه مورد تایید از سوی سازمان بهداشت، غذا و دارو است که می توان با خیال راحت به آن اطمینان کرد.

  • بوتاکس

این روش با فلج کردن عضلات دور لب، ریز ترین خط و خطوط را نیز از بین خواهد برد. باید گفت که این روش دائمی نیست و هر ۳ الی ۴ ماه نیازمند ترمیم می باشد. برای جلوگیری و کاهش چین و چروک توصیه می شود که مقداری ژل بر نواحی مورد نظر تزریق کنید تا تعداد این خط و خطوط بر روی پوست شما کاهش چشم گیری را تجربه کند.

تاثبر نزریق ژل به پوست برای زیبایی

روش های طبیعی برای جلوگیری از چروک لب

در ادامه درمان های پزشکی که هزینه بسیاری را در پی دارند ،می توان از روش های خانگی و طبیعی کمک گرفت که علاوه بر کم هزینه بودن، در هر خانه ای به خوبی یافت می شوند.

روغن زیتون:

در درمان چین و چروک پوست، روغن زیتون بهترین گزینه برای رفع طبیعی و ساده خط و خطوط می باشد. این روغن با نرم و منعطف سازی پوست صورت، در بسیاری از محصولات آرایشی نیز به کار گفته می شود که استفاده از آن به تنهایی نیز تاثیرات شگفت انگیزی را در پی دارد. به این صورت هرگاه در نواحی لب و دهان خود احساس خشکی کردید، بهتر می باشد که از این روغن برای رفع و ویتامینه کردن لب های خود استفاده کنید.

  • دارچین:

ترکیب پودر دارچین با روغن نارگیل نیز تاثیرات شگفت انگیزی بر روی پوست برای رفع چین جلوگیری از چروک لب در پی دارد. قابل به ذکر است که استفاده طولانی مدت از این ماسک زیبایی، چین و چروک ها را از بین خواهد برد.

تاثیر نوشیدن آب در جلوگیری از چروک لب

  • مصرف آب:

این نکته قابل توجه افرادی می باشد که با نوشیدن آب میانه خوبی ندارند. باید گفت که بدن در اثر کم آبی به خشکی و ترک خوردن پوستی منجر می شود، که این کمبود را فقط می توان با نوشیدن روزی ۷ الی ۸ لیوان آب در طی روز جبران کرد. اگر تشنه هم نیستید، توصیه می شود که حتما هر ۲ ساعت یک بار به مصرف نوشیدنی بپردازید. آب از جمله موارد کم هزینه برای پیشگیری از چروک لب به شمار می آید که نباید از آن غافل شد.

  • روغن نارگیل:

این روش نیز از دیگر درمان و راه های جلوگیری از چروک لب می باشد، که از گذشته تا کنون مورد آزمون های بسیاری قرار گرفته و قابل به ذکر می باشد، که به علت دریافت جوابی مثبت، از آن به عنوان درمان کننده موثر در از بین بردن چین و چروک های صورت استفاده می کنند. این روغن را می توان روزانه ۳ الی ۴ مرتبه برای چین های صورت مورد استفاده قرار داد. این روغن با ایجاد خشکی بر روی پوست صورت، از ایجاد خط و خطوط به روی آن نیز جلوگیری می کند.

  • شکر

شکر نیز از دیگر درمان کننده های طبیعی و آسان می باشد که در منزل نیز می توان به انجام آن ها پرداخت. با استفاده مکرر از این ماده غذایی می توان نرمی و صافی را به پوست خود هدیه داد. برای تهیه این ماسک می توان مقداری از شکر را با عسل ترکیب کنید و پس از ادغام آن را به روی لب های خود بکشید. این عمل با از بین بردن سلول های مرده، بعد از استفاده طولانی مدت رنگی زیبا به لب هایتان می بخشد.

نکاتی که برای پیشگیری از چروک لب باید رعایت کرد

برای رفع و درمان این مشکل پوستی که برای بسیاری از خانم ها آزار دهنده های می باشد، می توان از ماسک های کلاژن ساز بسیاری کمک گرفت که با تحریک پوست، سبب بازسازی سلول های مرده و درخشندگی پوست صورت می شود. در ادامه مطلب، نکاتی را مطالعه می کنید که روشی ساده و آسان در کلاژن سازی پوست و رفع چین و چروک به حساب می آید.

  • آشنایی با توصیه های مناسب برای داشتن پوستی سالم و درخشنده

معرفی روش های جلوگیری از چروک لب

  1. مصرف میوه و سبزیجات تازه، غذاهای سرشار از ویتامین و امگا ۳، آنتی اکسیدان ها و قرص و مکمل های ویتامین E که موثر برای امرکلاژن سازی می باشند.
  2. استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر، که در طولانی مدت سبب پیری می شوند.
  3. عدم مصرف سیگار و استعمال دخانیات در محافظت از پوست نقش بسیار موثری ایفا می کند.
  4. قبل از رفتن به رخت خواب برای خوابیدن نیز، بهتر می باشد که اطراف لب را با روغن نارگیل ماساژ دهید.
  5. سفیده تخم مرغ با دارا بودن انواعی از ویتامین و پروتئین های مورد نیاز بدن، سبب سفت شدن عضلات و در نتیجه کم شدن خط و خطوط پوست می شود.
  6. مقداری پوره موز و عسل را با  یک دیگر ترکیب کنید، سپس آن را به روی چین و چروک ها بمالید و بعد از چند دقیقه آن ها را شستشو دهید.
  7. از دیگر ماسک های خانگی برای رفع این خط و خطوط، ترکیب یک قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق آب لیموی تازه و عسل با یک دیگر می باشد.
  8. با استفاده از چند عدد کپسول ویتامین E نیز می توان ماسکی کلاژن ساز تهیه کرد. برای تهیه این ماسک باید مایع درون کپسول های ویتامین E را خارج کرده و سپس آن را به روی محل مورد نظر ماساژ دهید.
  9. برای تاثیر بخشی ماسک و تغذیه ها، می توان ورزش های لب نیز در این رابطه انجام داد که فرایند درمان را سرعت می بخشند. حرکت دادن لب ها به سمت چپ و راست، بیرون آوردن زبان و تکرار صدا های کشیده در رفع و پیشگیری از ایجاد چین و چروک های صورت بسیار موثر می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو