میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!

میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!


منبع: وقت مد

4

1402/3/30

10:37


حقایق مهم درمورد میکرونیدلینگ را بدانید✔ آموزش نحوه انجام در مجله وقت مد✔ عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید! vaghtemod

میکرونیدلینگ چیست؟ نحوه انجام، عوارض و فواید Microneedling پوست را بدانید!

اگر مستعد آکنه، جای جوش، لکه، چین و چروک هستید، میکرونیدلینگ (Microneedling) با استفاده از سوزن های کوچک و استریل شده و تولید کلاژن تمام این ناسازگاری ها را رفع و درمان می‌کند. اما در مورد روش انجام میکرونیدلینگ، فواید، مراقبت های لازم بعد از آن، حقایق لازم را میدانید؟!
در این بخش از سری مطالب سلامت و آرایش صورت از رسانه وقت مد (vaghtemod.ir) تمام حقایق علمی معتبر و روش های انجام میکرونیدلینگ، عوارض و فواید آن را توضیح خواهیم داد.

میکرونیدلینگ چیست؟

طبق گزارش aad.org، در میکرونیدلینگ (Microneedling) از سوزن های ریز برای سوراخ کردن پوست و درمان جای جوش و آکنه، رفع افتادگی پوست، از بین بردن ملاسما، کاهش لک پوست و رفع چین و چروک استفاده می‌شود.

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که با تحریک تولید کلاژن باعث درمان مشکلات پوستی می‌شود. در این روش از سوزن های نازک برای ایجاد سوراخ های ریز در لایه بالایی پوست استفاده می‌شود. این تحریک به روند بهبود پوست و جوانسازی پوست کمک کرده و منجر به افزایش تولید کلاژن و الاستین می‌شود.

بیشتر افراد میکرونیدلینگ را بر روی صورت انجام می‌دهند، اما آن روی پا، پشت، گردن و سایر نقاط بدن که دچار پیری زودرس پوست شده اند، انجام پذیر است. میکرونیدلینگ را درمان القای کلاژن نیز می‌نامند.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم تهاجمی است که با تحریک تولید کلاژن باعث درمان مشکلات پوستی می‌شود.

میکرونیدلینگ چگونه کار می‌کند؟

طبق گزارش healthline، میکرونیدلینگ با تحریک پوست باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. خراش های ناشی از سوزن ها باعث آسیب جزئی به پوست می‌شود و پوست با ساخت بافت جدید به درمان پاسخ می‌دهد.
این بافت جدید یکدست، صاف و با لکه های کمتر است. در مطالب قبلی بهترین و سریعترین روش از بین بردن لکه صورت را توضیح داده ایم.

کلاژن یک پروتئین ضروری استکه به جوانسازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. افزایش سن باعث کاهش تولید کلاژن در پوست می‌شود و منجر به چین و چروک و سایر علائم پیری می‌شود. پوست به دلیل های دیگر مانند اسکار آکنه و ترک های پوستی می‌تواند کلاژن از دست بدهد.

میکرونیدلینگ با تحریک پوست باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود

میکرونیدلینگ با تحریک پوست باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود.

میکرونیدلینگ با سرم های موضعی، فرکانس رادیویی و پلاسمای غنی از پلاکت ترکیب می‌شود. فراموش نکنید Microneedling، یک راه حل سریع نیست، زیرا شامل رشد پوست جدید است که ممکن است چند ماه به طول انجامد.

بیشتر بدانید: فیشیال پوست (Facial) چیست؟ انواع کاربرد، عوارض، فواید، مراحل انجام فیشیال صورت و پوست، مراقبت های بعد از فیشیال.

فواید میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش ایمن و موثر برای جوانسازی پوست و رفع جای زخم و چین و چروک و درمان جوش های زیر پوستی است. در این بخش از سری مطالب آموزشی پوست وقت مد تمامی فواید و مزایا میکرونیدلینگ را آورده‌ایم.

  • میکرونیدلینگ به درمان لکه های قهوه ای و تیره پوست کمک می‌کند.
  • منجر به کاهش منافذ بزرگ پوست می‌شود. در مطالب قبلی به صورت کامل منافذ باز پوست را توضیح دادیم.
  • خطوط ظریف و چین چروک پوست را کاهش می‌دهد.
  • یکی دیگر از مزایا میکرونیدلینگ این است که جای جوش و زخم را از بین می‌برد.
  • کاهش اسکارها، به خصوص اسکار آکنه
  • یکدست کردن رنگ پوست
  • برخلاف روش های جوانسازی صورت که از گرما، نور یا لیزر استفاده می‌کنند، در این روش خطر تغییر رنگ پوست وجود ندارد. به همین میکرونیدلینگ برای افرادی با پوست تیره مناسب است. در مطالب قبلی انواع رنگ پوست را معرفی کرده ایم.
  • یکی دیگر از مزایای میکرونیدلینگ این است که افتادگی پوست را درمان می‌کند و باعث سفت شدن پوست می‌شود.
  • هزینه میکرونیدلینگ نسبت به لیزر درمانی کمتر است.
  • این روش با حداقل آسیب و ناراحتی و در زمان کوتاهی جوانسازی پوست را انجام می‌دهد.

عکس قبل و بعد از میکرونیدلینگ پوست

عکس قبل و بعد از میکرونیدلینگ پوست

قبل از میکرونیدلینگ چه باید کرد؟

طبق گزارش my.clevelandclinic، قبل از انجام میکرونیدلینگ باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. پزشک سابقه سلامتی و اهداف شما از درمان را بررسی می‌کند. ممکن است از پوست شما عکس بگیرد تا بتوانید پوست خود را قبل و بعد از میکرونیدلینگ مقایسه کنید.

بهتر است از پزشک متخصص سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا میکرونیدلینگ عوارض جانبی دارد؟
  • آیا درد دارد؟
  • ظرف چه مدت نتیجه میکرونیدلینگ قابل مشاهده است؟
  • آیا بعد از عمل نیاز به استراحت هست؟
  • چند دوره نیاز به تکرار میکرونیدلینگ است؟

حدود یک ماه قبل از درمان، ممکن است پزشک به شما کرم ویتامین A یا C را بدهد تا روی پوست خود بمالید. این کرم ها به شروع فرایند تولید کلاژن کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: فیلر صورت! دشمن سلامت یا همراه زیبایی شما! عوارض، فواید فیلر، ژل یا پرکننده صورت.

روش انجام میکرونیدلینگ

طبق گزارش webmd، میکرونیدلینگ توسط متخصصین پوست انجام می‌شود. ابتدا پزشک کرم یا پماد بی حس کننده مانند ژل لیدوکائین را به پوست صورت می‌زند تا حرکات سوزن روی صورت را حس نکنید. آنها این کرم را حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از عمل روی پوست اعمال می‌کنند.

پزشک ابزاری به شکل قلم چرخان با سوزن های ریز را دور صورت حرکت می‌دهد. اگر از دستگاه برقی استفاده کند، برای سوراخ کردن پوست دستگاه را به سمت بالا و پایین حرکت می‌دهد. طول سوزن از 0.5 تا 2 میلی متر متفاوت است. طول سوزن با توجه به تشخیص پزشک تعیین می‌شود، سوزن های بزرگتر برای ایجاد زخم عمیق و برای درمان زخم جوش و آکنه استفاده می‌شوند.
سوزن ها بریدگی کوچکی روی پوست ایجاد می‌کنند که باعث کمی خونریزی می‌شود. اگر سوزن در نواحی استخوانی مانند گونه اعمال شود باعث درد می‌گردد. در اخر یک کرم یا سرم روی صورت اعمال می‌شود.

روش انجام میکرونیدلینگ

روش انجام میکرونیدلینگ

این روش بسته به بزرگی ناحیه معمولا بین 10 تا 20 دقیقه به طول می‌انجامد. برای مشاهده تغییرات باید درمان را 4 تا 6 بار تکرار کنید. روند بهبودی با ارسال کلاژن و الاستین برای رفع آسیب ها انجام می‌شود. اکثر افراد میکرونیدلینگ را روی صورت انجام می‌دهند، اما می‌توان آن را روی سایر قسمت های بدن مانند شکم و ران نیز انجام داد.

بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو