سفر به مرداب دیوک و زیبایی های تماشایی این منطقه

سفر به مرداب دیوک و زیبایی های تماشایی این منطقه


منبع: آرگا

148

1399/3/15

12:15


مرداب دیوک نامی که شاید پس از بارها سفر به شمال کشور نشنیده باشید. اما برخلاف این گمنامی این باتلاق یکی از زیباترین و رویایی ترین مرداب ها محسوب می شود که به محض قدم گذاشتن در آن سفر جادویی شما آغاز می شود.

سفر به مرداب دیوک و زیبایی های تماشایی این منطقه

دیوک یکی از باتلاق های زیبا و شگفت انگیز شمال ایران است که دارای چشم اندازهای بینظیر و جادویی می باشد، فردی پر از انرژی و ذوق هستید، می خواهید غرق در خیال خود شوید، می خواهید جاهای جدید و بکر را کشف نمایید، بار سفر بسته و عازم سفر  به این منطقه شوید. البته بهتر است که این سفر با هماهنگی و همراهی یک راهنما باشد.

شمال کشور ایران همیشه پر از جذابیت و تازگی برای گردشگران طبیعت دوست بوده است، شاید سفر به مناطق شمالی همیشه یکی از اصلی ترین و محبوب ترین گزینه های انتخابی برای سفر بوده است که البته هر چقدر هم به تماشای آنها رفته باشیم، باز هم کم دیده ایم. جنگل ها و آبشارها و روستاهای مختلف با سبک معماری خاص، و طبیعت بکر همگی دلیلی بر این انتخاب می باشند. یکی از چشم اندازهای واقعا خارق العاده در اینجا مرداب دیوک می باشد که با زیبایی وصف ناشدنی اش شما را تا سر حد حنون می برد.

منجلاب دیوک یکی از دیدنی های زیبای مازندران

مسیر دسترسی به مرداب

دیوک یا همان دریوک یکی باتلاق های زیبا، و از جاذبه های زیبا اما ناشناخته واقع در کلاردشت استان مازندران است که همه ساله توریست های زیادی را به این منطقه جذب می نماید. این ناشناختگی و گمنامی به گونه ای است که بسیاری از اهالی آن مکان هم نمی توانند شما را در یافتن مسیر آن راهنمایی نمایند، و فقط این عمل را می توان از یک راهنمای آشنا توقع داشت.

برای دست یابی به این باتلاق دوست داشتنی باید به سمت مازندران حرکت کرده و از راه جاده چالوس به طرف کلاردشت بروید، به میان جنگل سرسبز آن رفته و دیوک زیبا را بعد از قدری پیاده روی در دل این جنگل بیابید. تمام لحظه لحظه این سفر مملو از تازگی و جذابیت است، عبور از بین جنگل های سرسبز دارای درختان زیبا و انبوه، شنیدن صدای پرندگان، و هر لحظه شوق پیدا کردن مرداب همگی از جمله این جذابیت ها است.

باتلاق دیوک یکی از بزرگترین و زیباترین مرداب های ایران

جنگل زیبای قبل از مرداب

این جنگل با درختان فوق العاده اش در فصل بهار و تابستان رخت سبز بر تن دارد، اما با آمدن پاییز تغییر چهره داده و خود را با رنگ های نارنجی، زرد و قرمز ملبس می سازد که جلوه ای دیگر از زیبایی را به خود می بخشد. پس از تماشای تمام این زیبایی ها و لذت بردن از نقاشی طبیعت، به قسمت اصلی ماجرا بازدید از باتلاق دیوک می رسید که به طور خارق العاده ای پوشیده شده از خز است و اغلب اوقات با مه ای همراه می باشد.

با تمام این تواصیف برای دیدن دیوک و در کنار آن جنگل زیبای متلون، بهتر است نیمه ی اول سال را برای سفر انتخاب نمایید زیرا در نیمه ی دوم سال بارندگی و نیز سرمای زمستانی حرکت شما از فراز و نشیب های آن با سختی روبرو بوده و ممکن است از سفر لذت چندانی نبرید.

مرداب دیوک واقع در کلاردشت در استان مازندران

مرداب خیال انگیز دیوک

پس از رسیدن به مرداب شما شاهد یکی از خارق العاده ترین و جادویی ترین صحنه ی طبیعت خواهید بود که به خیال و احساس شما بال پرواز بخشیده و ثانیه هایی را تجربه می نمایید که شاید در تمام مدت تجربه ننموده اید. به طوری که پس از سفر قطعا خاطره سفر به این مرداب خیال انگیز و جادویی را در دفتر خود می نویسید و هر بار آن را مرور می کنید.

نام آن در گوگل مپ

 اگر در گول مپ راه دستیابی و لوکیشن مرداب دیوک را جست و جو کنید، هیچ پاسخی دریافت نخواهید نمود، زیرا با نام مرداب داریوک مازندران در گوگل مپ ثبت شده است.

تدارکات سفر به مرداب زیبای مازندران

اگر قصد سفر به این مرداب را واقع در کلاردشت دارید لازم است بار اضافی همراه خود برندارید و تنها وسایل الزامی و شخصی خود را در کوله سفرتان جای دهید و بار شما در نهایت سبک باشد. یک دست لباس اضافه و همچنین لباس گرم را در ذهنتان بسپارید زیرا بعضی مواقع هوا بر خلاف تصور شما به یکباره سرد می گردد، با تاکید زیاد کفش مناسب بپوشید، کفشی که مناسب پیاده روی باشد.

آشنایی با مرداب دیوک و آنچه باید در مورد آن بدانید

در این مقاله با یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شمال کشور آشنا خواهید شد، باتلاق دیوک واقع در منطقه کلاردشت، در استان مازندران قرار دارد که پس از پشت سر گذاشتن جنگلی پر از شاخ و برگ شما را با دیدن مردابی واقعی سوپرایز می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو