توصیه و مراقبت های  مهم بعد از تزریق ژل لب

توصیه و مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل لب


منبع: زیبامون

349

1399/4/24

14:55


برای اینکه با توصیه‌ها و مراقبت‌های لازم و ضروری بعد از تزریق ژل بیشتر آشنا بشید حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو بخونید.

توصیه و مراقبت های  مهم بعد از تزریق ژل لب

تزریق ژل لب (Lip Injection) یا Filler injection یکی از روش‌های زیبایی هست که به شما کمک میکنه تا با استفاده از ژل، فیلر یا پر کننده حجم و اندازه و شکل لب‌ها رو تغییر بدید و ظاهری زیباتر و جذاب‌تر پیدا کنید و این روزها هم به یکی از پرطرفدارترین روش‌های زیبایی هم در بین خانم‌ها و هم در بین آقایان تبدیل شده است.

انواع مختلفی از ژل‌ها یا پرکننده‌های پوستی وجود دارند که برای تزریق به لب یا پوست اطراف لب مودر استفاده قرار می‌گیرند اما رایج‌ترین پرکننده‌ها یا فیلرها که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند محصولات حاوی ترکیب اسید هیالورونیک (hyaluronic acid) هستند. اسید هیالورونیک نوعی ماده طبیعی هست که در بدن یافت میشه و تاثیر خوبی در افزایش حجم و اندازه لب‌ها داره. به همین دلیل هست که گاهی پرکننده‌های مخصوص لب رو با نام پرکننده یا فیلر اسید هیالورونیک هم میشناسن.

علاوه بر فیلر اسید هیالورونیک، از کلاژن، تزریق چربی و کاشت چربی هم برای افزایش حجم و اندازه لب‌ها استفاده میشه؛ اما این روش‌ها تقریبا قدیمی هستند و اثر کوتاه مدت به همراه عوارض جانبی و خطرات مختلفی رو هم به همراه داشتند. اما روش‌های جدید معمولا ایمن‌تر و دارای اثر طبیعی‌تر و ماندگارتری هستند.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام نکات و توصیه‌هایی که لازم هست در رابطه با مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب بدونید، بیشتر آشنا بشید.

 

حتما بخوانید: ژل بهتر است یا فیلر

 

مراقبت‌های لازم و ضروری بعد از تزریق ژل لب

 

  • تا یک ساعت بعد از تزریق ژلب لب بهتره از خوردن و آشامیدن خودداری کنیدو زیرا در این مدت زمان ممکنه لبها هنوز بی حس باشند و شما کنترلی بر روی لب نداشته باشید و با خوردن غذای گرم لب رو بسوزونید یا گاز بگیرید و یا اینکه غذا رو بر روی لب بریزید. در این مدت زمان از خراشیدن یا ماساژ دادن لب هم خودداری کنید.

 

  • بعد از تزریق ژلب لب باید حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت از انجام ورزش‌های شدید خودداری کنید. فشار خون بالا و یا افزایش ضربان قلب در اثر ورزش کردن میتونه تورم و کبودی لب‌ها بعد از تزریق ژل لب رو افزایش بده. اما فعالیت‌های سبک مانند پیاده روی بعد از تزریق ژل لب مانعی نداره.

 

  • بهتره بعد از تزریق ژل لب بدن رو هیدارته نگه دارید. نوشیدن آب زیاد روند بهبودی رو سریع‌تر میکنه و باعث میشه تا سریع‌تر نتیجه حاصل از تزریق ژل لب رو مشاهده کنید.

 

  • مقدار زیاد میوه و سبزیجات تازه و آبدار میل کنید و از مصرف سدیم و نمک خودداری کنید. چراکه سدیم یا نمک میکنه تورم بعد از تزریق ژل لب رو افزایش بده و شرایط شما رو بدتر کنه.

 

  • به مدت 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب از قرار گرفتن در محیط‌های فوق العاده گرم مانند استخر، سونا، جکوزی، اتاق دارای دمای زیاد، باشگاه و کلاس‌هایی که در دمای بالا تمرین ورزشی انجام میدن خودداری کنید؛ زیرا دمای بالا باعث افزایش تورم لب بعد از تزریق ژل لب میشه.

 

  • با تجویز پزشک از مسکن‌ها و داروهایی که به کاهش درد کمک میکنند استفاده کنید و به هیچ عنوان خودسرانه داروی مسکن استفاده نکنید. زیرا برخی مسکن‌ها مانند ایبورپروفن دارای ترکیبات رقیق کننده خون هستند و ممکنه شرایط شما بعد از تزریق ژلب رو بدتر کنند.

 

  • برای کاهش تورم لب بعد از تزریق ژل لب لازمه که به هیچ عنوان روی صورت خود نخوابید.

 

  • تا 24 الی 48 ساعت  بعد از تزریق ژل لب به هیچ عنوان پوست لب و اطراف لب رو آرایش نکنید. زیرا این کار ممکنه باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و یا تحریک پوست لب بشه و شرایط شما رو بدتر کنه.

 

تزریق ژل لب

 

حتما بخوانید: بهترین زمان عمل زیبایی و تزریق بوتاکس و فیلر

 

کمپرس یخ بعد از تزریق ژل لب

برای اینکه تورم و خارش لب‌ها بعد از تزریق ژلب رو تا حد زیادی از بین ببرید میتونید چند تکه یخ رو درون پارچه نخی و تمیز قرار داده و روی لب ماساژ بدید. با این کار، یخ به لب نمی‌چسبه و باعث ایجاد خارش و درد نمیشه و تاثیر خوبی در از بین بردن تورم و التهاب لب‌ها بعد از تزریق ژل لب خواهد داشت. علاوه بر این، کمپرس یخ برای کاهش کبودی و هر نوع دردی که ممکنه در لب و اطراف لب حس کنید هم بسیار موثره.

 

شستن صورت بعد از تزریق ژل لب

برای اینکه با بهترین روش برای شستن صورت بعد از تزریق ژل ل آشنا بشید لازمه که حتما این نکته رو از پزشک معالج خود بپرسید تا بهترین و مناسب‌ترین روش، متناسب با شرایط شما بهتونه گفته بشه. اما در حالت کلی توصیه میشه که از آب ولرم (نه خیلی داغ و نه خیلی سرد) برای شستن صورت بعد از تزریق ژل لب استفاده کنید.

بهتره شستن صورت رو 6 تا 8 ساعت بعد از انجام بعد از تزریق ژل لب انجام بدید و با ملایمت پوستتون رو بشویید و هیچگونه فشاری روی پوست وارد نکنید. بهتره برای شستن صورت از یک شوینده ملایم و سبک که دارای خاصیت ضد عفونی کننده هست استفاده کنید. این شوینده باید حساسیت زا نباشه و قدرت تمیز گنندگی خوبی هم داشته باشه.

 

ورم بعد از تزریق ژل لب چند روز طول میکشد

مهمترین نگرانی که بعد از تزریق ژل لب وجود داره، ایجاد ورم و تورم هست. از انجایی که این ژل بر روی قسمت‌هایی که دارای جریان خون و تعداد زیادی عصب هست، تزریق میشه، بنابراین ورم لب کاملا طبیعی هست.

برای برخی از افرد این ورم کاملا قابل کنترل هست و به سادگی رفع میشه و هیچ جای نگرانی برای اونها باقی نمیگذاره، اما برای برخی از افراد این تورم بسیار شدید هست و شبیه به حالتیه که انگار زنبور، پوست لب رو نیش زده!

حداقل 24 تا 48 ساعت طول میکشه تا ورم لب بعد از تزریق ژل لب بهبود پیدا کنه و به حالت طبیعی برگرده. در طول این مدت زمان بهتره از کمپرس سرد استفاده کنید، بستنی بخورید، لب رو دستکاری نکنید، روی صورت نخوابید، ورزش سنگین و تعریق شدید نداشته باشید، مایعات بنوشید، از داروهای تجویزی پزشک استفاده کنید و اجازه بدید تا روند بهبودی ورم لب، به طور طبیعی انجام بگیره.

 

قبل و بعد از تزریق ژل لب

 

حتما بخوانید: فیلر و تزریق به گونه چگونه است؟

 

بعد از تزریق ژل لب، از انجام این کارها خودداری کنید

برای اینکه زمان بهبودی شما بعد از تزریق ژل لب کوتاه‌تر بشه و بتونید نتیجه این کار رو سریعتر روی چهره خود مشاهده کنید، لازمه از انجام برخی از کارها خودداری نمایید. این کارها رو در ادامه توضیح دادیم:

 

بعد از تزریق ژل لب سیگار نکشید

سیگار کشیدن خطر عفونت بعد از تزریق ژل لب رو افزایش میده و به همین دلیل هست که توصیه میشه بعد از تزریق ژل لب، هرگز سیگار نکشید و حتی در نزدکی افرادی که سیگار می‌کشند هم قرار نگیرید.

 

بعد از تزریق ژل لب از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید

الکل نوعی رقیق کننده خون هست و باید حداقل تا 24 الی 48 ساعت بعد از تزریق ژل لب از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. الکل میتونه باعث ایجاد یا افزایش التهاب، کبودی و تورم لبها بشه.

 

بعد از تزریق ژل لب سوار هواپیما نشید و پرواز نکنید

پزشک حتما این توصیه رو بهتون میکنه که حداقل یک هفته بعد از تزریق ژل لب پرواز نکنید؛ زیرا فشار هوایی گه در هواپیما وجود داره میتونه منجر به افزایش و بدتر شدن تورم و کبودی لبها و پوست اطراف لب بشه.

 

ظاهر نهایی بعد از تزریق ژل لب بعد از چه مدت نمایان خواهد شد؟

تزریق ژل لب یا فیلر لب معمولا نتیجه فوری دارند و شما میتونید تغییراتی که برای چهرتون به وجود میاد رو مشاهده کنید. اما از اونجایی که بعد از تزریق لب، مقداری تورم و التهاب در لب‌ها وجود داره باید تا برطرف شدن این التهاب و تورم صبر کنید. معمولا 4 هفته طول میکشه تا ژل یا فیلر لب، در جای اصلی خودش مستقر بشه و ظاهر نهایی و مطلوبی رو برای لبها ایجاد کنه. پس بهتره برای دیدن نتیجه نهایی تزریق ژل لب، حداقل یک ماه صبر کنید و در طول این مدت تصمیمات دیگری برای افزایش تزریق ژل و یا خالی کردن ژل از لب نگیرید. این نتیجه نهایی معمولا6  ماه ماندگاری خواهد داشت.

 

تزریق ژل به  لبها

 

عوارض جانبی بعد از تزریق ژلب

احتمالا لب‌های شما بعد از تزریق ژل لب کمی متورم بشه. همچنین ممکن هست در محل تزریق ژلب لب، قرمزی و کبودی ایجاد بشه که این موضوع کاملا طبیعی هست. معمولا عوارض جانبی بعد از تزریق ژلب بسیار اندک و محدود هست و شما می‌تونید بدون نگرانی به انجام کارهای روزمره خود بپردازید.

از دیگر عوارض جانبی که ممکن هست بعد از تزریق ژلب لب با اون مواجه بشید عبارتند از:

  • خونریزی در محل تزریق ژل
  • تورم و کبودی
  • قرمزی و حساسیت در محل تزریق
  • فعالسازی مجدد زخم‌های سرد یا تبخال روی لب یا اطراف لب

 

عوارض و خطرات جدی‌تری که ممکنه بعد از تزریق ژل لب در برخی افراد ایجاد بشه هم شامل موارد زیر هست:

  • تورم شدید و طولانی مدت و یا کبودی که بیشتر از یک هفته یا 10 روز طول بکشه
  • عدم تفارن لبها
  • برآمدگی و بی نظمی در لب
  • عفونت
  • تزریق داخل رگ‌های خونی لب که باعث از بین رفتن بافت لب میشه
  • ایجاد زخم، جای زخم و یا سفت شدن لب
  • ایجاد واکنش آلرژیک شامل قرمزی، تورم و خارش در اطراف لب

 

سخن آخر

تزریق ژلب لب به عنوان تزریق اسید هیالورونیک هم شناخته میشه و یکی از روش‌ها رایج و محبوب برای تغییر شکل و اندازه لبها محسوب میشه. اگرچه این روش جز روش‌های سریع و آسان هست اما لازمه که توسط پزشک متخصص پوست انجام بگیره تا تمام شرایط پزشکی و بهداشتی به طور کامل رعایت بشه.

اگر قصد تزریق ژل لب دارید، لازمه که قبل از هر کاری ابتدا جوانب مثبت و منفی این کار رو به دقت مورد ارزیابی قرار بدید، زیرا این کار اگرچه بسیار سریع و آسان هست اما ممکنه در برخی از افراد با عوارض جانبی مانند تورم، قرمزی، کبودی و درد همراه باشه. اگر بعد از تزریق ژل لب مجبور به استفاده از سیگار، نوشیدنی‌های الکی و یا سوار شدن به هواپیما هستید شاید این کار برای شما مناسب نباشه. زیرا تمام این شرایط میتونن نتجیه نهایی و عوارض جانبی بعد از تزریق ژل لب رو بدتر کنند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو