آنچه که باید درباره تزریق چربی به صورت بدانید | مزایا، معایب و عوارض

آنچه که باید درباره تزریق چربی به صورت بدانید | مزایا، معایب و عوارض


منبع: زیبامون

168

1399/9/29

12:39


در این بخش از زیبامون با تمام چیزهایی که لازم هست درباره تزریق چربی به صورت بدانید، آشنا خواهید شد.

آنچه که باید درباره تزریق چربی به صورت بدانید | مزایا، معایب و عوارض

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که مهم ترین نشانه پیری و افزایش سن، ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت و افتادگی پوست هست اما اصلی ترین دلیل ایجاد مشکل، از بین رفتن چربی و حجم طبیعی صورت هست!

این کاهش حجم صورت میتونه باعث برجسته شدن خطوط استخوانی شقیقه و اطراف چشم بشه و باعث صاف و مسطح شدن گونه ها میشه و تاثیر این کاهش حجم صورت به وضوح بر روی پیری صورت تاثیر گذار خواهد بود.

روش های مختلفی برای افزایش حجم صورت و بهبود ظاهر پوست صورت وجود داره که تزریق چربی به صورت یکی از این روشهای پرکاربرد و مطمئن هست.

در واقع، انتقال چربی به صورت که به آن تزریق چربی (fat injection)، پیوند چربی (fat grafting) و لیپوپیلینگ (lipofilling) هم گفته میشه، یکی از عمل های زیبایی هست که از چربیهای بدن خود شخص برای برطرف کردن و پر کردن بی نظمی ها و خطوط و چین و چروک روی پوت صورت استفاده میشه تا ظاهری جوان و زیبا برای صورت به وجود بیاد.

تزریق چربی به صورت یکی از روش هایی هست که استفاده از آن از سال 90 میلادی شروع شده و اکنون به یک روش کاملا ثابت و موثر برای این منظور تبدیل شده است. بیشترین کاربرد تزریق چربی به صورت برای برجسته کردن گونه ها، از بین بردن خطوط و چین و چروک عمیق در اطراف خط لبخند و خط اخم و زاویه سازی صورت هست که در نهایت باعث میشه تا چهره ای جوان و زیبا برای فرد به وجود بیاد.

علاوه بر این تزریق چربی به صورت یکی از متداول‌ترین روش هایی هست که برای برجسته و پر حجم کردن لبها هم مورد استفاده قرار میگیره.

در ادامه با زیبامون دات کام همراه باشید و با تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با مزایا، معایب و عوارض تزریق چربی به صورت بدانید، آشنا شوید و اطلاعات کامل و مفیدی در این زمینه کسب کنید.

 

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟

برای تزریق چربی به صورت از چربی های بدن خود شخص استفاده میشه. در این روش ابتدا محل اهدا کننده چربی مثل شکم، باسن یا ران و همچنین محل درمان و یا دریافت کننده چربی، با تزریق بی حسی موضعی، بی حس می‌شوند.

در مرحله بعدی، مایعات داخل وریدی (IV) به قسمت اهدا کننده چربی تزریق میشه تا جمع آوری چربی آسون‌تر بشه و سپس سلول های چربی با استفاده از یک سوزن بسیار باریک که به یک سرنگ متصل هستند، از قسمت اهدا کننده چربی، استخراج خواهند شد.

سپس برای اینکه مایعات اضافی درون این چربی از بین بره، چربی استخراج شده از محل اهدا کننده چربی فرآوری میشه و بعد از اماده سازی با استفاده از یک سوزن دیگری که دارای رشته های باریک و متعدد هست، به محل دریافت کننده چربی، تزریق میشه.

بعد از تزریق چربی به صورت، به دلیل جذب چربی در هفته های اول بعد از تزریق، باعث پرشدن بیش از حد صورت میشه و به تدریج حالت طبیعی به خودش میگیره.

برای اینکه اثر تزریق چربی به صورت طولانی‌تر بشه، لازم هست 3 تا 4 درمان رو در یک دوره 6 ماهه دریافت کنید تا نتیجه و ماندگاری تزریق چربی به صورت به بهترین شکل ممکن انجام بشه.

 

تزریق چربی به صورت

 

حتما بخوانید: زاویه سازی صورت مردان چیست؟ (عوارض و تاثیرات)

 

مزایای تزریق چربی به صورت

به طور کلی تزریق چربی به صورت دارای مزایای مختلفی هست که در زیر به برخی از این مزایا اشاره کردیم:

 

  • دارای نتیجه طبیعی و غیر آلرژی زا هست.
  • تزریق چربی به پوست صورت جز عمل های زیبایی سرپایی محسوب میشه و کمتر از یک ساعت زمان میبره. 
  • معمولا نتیجه تزریق چربی به صورت بدون خرابی هست و نتیجه خوبی رو به همراه داره.
  • تزریق چربی به صورت دارای حداقل درد و ناراحتی که هست که به راحتی با دارو کنترل میشه.
  • از آنجایی که برای تزریق چربی به صورت از چربی بدن فرد استفاده میشه نیازی به پیش آزمایش نیست و بدن این چربی رو پس نمیزنه.
  • اگر فردی به کلاژن گاو حساسیت داره استفاده از این روش بهترین انتخاب برای او خواهد بود.
  • اگر تزریق چربی به صورت با روش دیگری مثل لیپوساکشن یا لیپوپلاستی ترکیب بشه، مقرون به صرفه تر هست.

 

ماندگاری تزریق چربی به صورت چقدر است؟

به طور کلی مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت در هر فرد با فرد دیگه متفاوت هست و به همین دلیل نمیشه زمان مشخص و ثابتی رو برای ماندگاری این تزریق بیان کرد. اما معمولا تزریق چربی به گونه و قسمتهایی از صورت که نسبتا ساکن هستند و تغییرات زیادی ندارند ، ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت.

 

قبل و بعد از تزریق چربی به صورت

 

حتما بخوانید: مراقبت های لازم برای تزریق چربی صورت

 

مدت زمان بهبودی پس از تزریق چربی به صورت چقدر است؟

بعد از تزریق چربی به صورت معمولا مقداری تورم و کبودی بر روی پوست صورت ایجاد میشه که این تورم ممکنه تا 3 روز بعد از تزریق چربی افزایش پیدا کنه اما از روز سوم پس از تزریق چربی به تدریج فروکش میکنه و شما میتونید بعد از گذشت یک هفته تا 10 روز، به فعالیتهای عادی و روزمره خودتون بپردازید.

اگر در اثر تزریق چربی به صورت مقداری کبودی هم ایجاد شده باشه، ممکنه مدت زمان طولانی تری برای برطرف شدن این کبودی نیاز باشه اما شما میتونید این کبودیها رو با مقداری آرایش پنهان کنید.

به طور کلی قسمتهایی از صورت که تحت درمان و تزریق چربی به صورت قرار میگیرند، بلافاصله بعد از تزریق چربی به صورت متورم خواهند شد. بنابراین استفاده از بسته سرد و کمپرس سرد در چند ساعت اولیه بعد از تزریق چربی به صورت بسیار مهم هست. اینکار کمک میکنه تا تورم صورت به حداقل برسه. (کمپرس سرد، یک کیسه پلاستیکی هست که درون آن با مکعبهای یخی پر شده است).

پزشک به شما توصیه میکنه تا پس از 5 تا 7 روز مجددا به مطب مراجعه کنید تا روند بهبودی تزریق چربی به صورت توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیره و در نهایت بعد از 3 هفته نیز باید مجددا توسط جراح مورد معاینه قرار بگیرید تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم بر روی صورت انجام بگیره. نتیجه نهایی بعد از تزریق چربی به صورت معمولا بعد از گذشت 3 ماه قابل مشاهده خواهد بود.

بنابراین در طول دوره بهبودی لازمه به تمام مراقبتهای که پزشک توصیه میکنه عمل کنید تا هم نتیجه تزریق چربی خیلی خوب بشه و هم ماندگاری بیشتری پیدا کنه.

 

تزریق چربی به گونه

 

حتما بخوانید: فیلر و تزریق به گونه چگونه است؟

 

عوارض تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت هم شامل محل اهدا کننده چربی و هم شامل محل دریافت کننده چربی میشه.

از عوارض جانبی که ممکنه در محل اهدا کننده چربی با آن مواجه بشید میشه به کبودی، تورم، حساسیت به لمس، تخلیه شدن مایع بی حس کننده تا 24 ساعت بعد اشاره کرد.

از عوارض جانبی محل تحت درمان و دریافت کننده چربی هم میشه به کبودی، تورم (به خصوص در لبها) و حساسیت به لمس اشاره کرد.

از دیگر عوارض و معایب تزریق چربی به صورت میتونیم به عدم تقارن، بی نظمی، اصلاح زیاد و حتی عفونت پوست هم اشاره کرد.

 

بیشترین کاربرد تزریق چربی به صورت

از تزریق چربی به صورت برای اهداف مختلفی استفاده میشه که برخی از این اهداف عبارتند از:

 

  • اصلاح چین و چروک های عمیق پوستی مثل خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خط لبخند و خط اخم
  • اصلاح بی نظمیها و فرورفتگی های پوستی
  • تزریق چربی به گونه برای افزایش حجم گونه ها
  • تزریق چربی به چانه برای بهبود ظاهر صورت
  • تزریق چربی به لب برای افزایش حجم لب و بهبود ظاهر لب
  • بهبود کلی ظاهر پوست و ایجاد ظاهری جوان و زیبا برای صورت

 

جوانسازی پوست با تزریق چربی به صورت

 

حتما بخوانید: راهنمای از بین بردن ورم صورت و لب بعد از تزریق ژل

 

تزریق چربی به صورت برای چه کسانی مناسب است؟

 

  • افرادی که از نظر بهداشت روانی و جسمی سالم و خوب هستند.
  • افرادی که دارای وزن ایده آل و مناسب هستند.
  • افرادی که تمایل دارند خطوط و چین و چروک صورت را بهبود دهند.
  • افرادی که به دنبال جوانسازی و افزایش زیبایی پوست صورت هستند.
  • افرادی که به دنبال یک روش درمانی - زیبایی با ماندگاری طولانی مدت هستند.

 

حتما بخوانید: تزریق ژل لب مدل عروسکی چگونه است؟ + تصاویر

 

سخن آخر

تزریق چربی به صورت یکی از روشهای مطمئن و تقریبا ماندگار برای بهبود ظاهر صورت و از بین بردن آثار پیری پوست هست که کمک میکنه جوانسازی خیلی خوبی برای پوست صورت به وجود بیاد. از انجایی که این عمل زیبایی با استفاده از چربیهای بدن فرد انجام میگیره، جز روشهای ایمن و موثر محسوب میشه. اگرچه تزریق چربی به صورت دارای اثر دائمی نیست اما اگه مراقبتهای بعد از تزریق چربی رو به خوبی انجام بدید و برنامه نگهداری موثر بعد از این تزریق داشته باشید میتونید مدت ماندگاری تزریق چربی به صورت رو افزایش بدید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو