طرز تهیه سیب زمینی کبابی یک غذای خوشمزه و ارزان که حتما باید امتحانش کنید

طرز تهیه سیب زمینی کبابی یک غذای خوشمزه و ارزان که حتما باید امتحانش کنید


منبع: آرگا

154

1399/4/28

11:37


در این مطلب با طرز تهیه سیب زمینی کبابی در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از پخت این غذای فرنگی خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید.

سیب زمینی کبابی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این غذای محبوب را به کمک فر یا بدون استفاده از فر در منزل به راحتی تهیه نمایید. 

با سیب زمینی غذاهای مختلفی نظیر سیب زمینی سوخاری و سیب زمینی پفکی و سیب زمینی تنوری و سیب زمینی کبابی و … را می توانید در منزل تهیه نمایید.

سیب زمینی خوشمزه کبابی

مواد لازم برای ۶ نفر

  • سیب زمینی با پوست و شسته شده : ۶ عدد
  • روغن زیتون : ۶ قاشق غذاخوری
  • سیر کوبیده شده : ۴ حبه
  • جعفری ساطوری شده : ۳۰ گرم
  • برگ رزماری ساطوری خرد شده : ۲۰ گرم ( در صورتی که در دسترس برگ رزماری ندارید می توانید از پودر آویشن استفاده نمایید).
  • آویشن : ۲۰ گرم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی کبابی در فر

برای تهیه سیب زمینی کبابی ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و آن ها را درون قابلمه آبجوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا نیم پز شوند.

سیب زمینی های پخته شده را درون آبکش بریزید سپس سیب زمینی ها را با پوست روی تخته آشپزخانه قرار دهید و آن ها را به صورت مکعبی خرد نمایید.

روش تهیه سیب زمینی کبابی

کره و روغن زیتون را درون قابلمه ای کوچک گرم نمایید و سیر له شده را به مخلوط روغن زیتون بیفزایید سپس سیر را مقداری تفت دهید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و جعفری و رزماری و آویشk و فلفل سیاه و نمک را به سیر بیفزایید سپس مخلوط این مواد را روی سیب زمینی ها بریزید تا مزه دار شوند.

سیب زمینی کبابی در فر

فر را روی روشن نمایید و روی دمای ۲۲۵ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی گرم شود سپس کف سینی فر را به کمک فویل بپوشایند و فویل را به کمک مقداری روغن زیتون چرب نمایید و سیب زمینی ها را روی فویل بچینید سپس سیب زمینی ها را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر کبابی کنید. در صورت تمایل می توانید در ۱۰ دقیقه پایانی روی سیب زمینی ها پنیر پیتزا بریزید و طعم آن ها را بهتر کنید.

اگر تمایل دارید سیب زمینی ها را درون مایکروفر کبابی کنید باید آن ها را روی ۳ پایه بلند فلزی قرار دهید و دستگاه را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه با ترکیب گریل با مایکرو ۶۰ درصد روشن نمایید اگر تمایل دارید روی سیب زمینی ها پنیر پیتزا می توانید ۳ الی ۵ دقیقه گریل را روشن کنید.

سیب زمینی کبابی

دستور تهیه سیب زمینی کبابی بدون فر

اگر به فر یا مایکروفر دسترسی ندارید می توانید کف قابلمه ای مناسب را به کمک نمک دانه درشت بپوشانید.

سیب زمینی کبابی لذیذ

سپس سیب زمینی ها راخرد نمایید و آن ها را روی ردیف های نمک بچینید. قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید و درب قابلمه را ببنید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

سیب زمینی کبابی

در مرحله بعدی طرز تهیه سیب زمینی کبابی بعد از اینکه یک طرف سیب زمینی ها پخته شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا کبابی شود. برای مزه دار کردن سیب زمینی ها تنوری می توانید از مخلوط آویشن و رزماری که تهیه کرده اید استفاده کنید.

طرز تهیه سیب زمینی کبابی در منزل

در صورت تمایل می توانید کف تابه رژیمی را به کمک مقداری روغن زیتون چرب نمایید سپس برش های سیب زمینی ها را بعد از نیم پز شدن ، مزه دار کنید و سیب زمینی ها را درون تابه رژیمی بچینید و تابه را روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قرار دهید.

سیب زمینی کبابی خوش طعخم

در این بخش از آشپزی مجله آرگا آموزش طرز تهیه سیب زمینی کبابی را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید این غذای فرنگی سالم را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو