دردسر های رابطه جنسی انسان برروی مریخ

منبع: سیمرغ

299

1399/4/30

17:41


دردسر های رابطه جنسی انسان برروی مریخ

اگر انسان‌ها در مریخ ساکن شوند، برخی از آنها ممکن است بخواهند روی سیاره سرخ زاد و ولد کنند؛ در این صورت محققان در مورد چالش‌های داشتن رابطه جنسی در مریخ و احتمال پیدایش گونه‌های جدید بحث می‌کنند

امکان پیدایش گونه‌های جدید در صورت زاد و ولد انسان در مریخ

سکونت در مریخ، چند سال است که از فیلم‌های علمی-تخیلی در حال تبدیل به واقعیت است. اگر انسان‌ها در مریخ زندگی کنند، زاد و ولد آنها چگونه خواهد بود؟

با برنامه‌ریزی بیشتر برای اکتشاف نهایی انسان در مریخ و سکونت بر روی سیاره سرخ، انسان‌ها در نهایت مجبور به تولید مثل در آنجا خواهند بود. محققان ایالات متحده، لهستان و برزیل در مورد معضلات بالقوه در رابطه با داشتن رابطه جنسی در مریخ بحث می‌کنند که یافته‌های آنها در یک مطالعه در ژوئن 2018 در مجله Futures منتشر شده است.

محققان نوشتند: متأسفانه این مسئله با فرض این که تولید مثل انسان در مریخ طی سکونت درازمدت ضروری است، با چالش‌های اساسی از جنبه‌های مختلف از فناوری سفر فضایی گرفته تا چالش‌های پزشکی، بیولوژیکی، اجتماعی و اخلاقی، روبروست.

محققان می‌گویند که اگر انسان بتواند با موفقیت در فضا رابطه جنسی داشته باشد و تولید مثل کند، به دلیل شرایط منحصر به فرد خارج از زمین، این امر می‌تواند به طور بالقوه موجب پیدایش گونه‌های جدید شود.

اگر چه محققان درباره تولید مثل در مریخ خوش‌بین هستند، اما اعتقاد دارند چالش‌های متعددی در این راه وجود دارد که ممکن است رابطه جنسی را در این سیاره تقریبا غیرممکن کند.

بزرگترین چالش را گرانش به وجود می‌آورد. جاذبه مریخ تقریبا یک سوم گرانش زمین است که تشکیل نطفه و بارداری را به خطر می‌اندازد.

مطالعات تایید کرده است که سپری کردن زمان طولانی در فضا می‌تواند آرایش بیولوژیکی انسان و شکل مغز انسان را تغییر دهد و ممکن است یک گونه جدید ایجاد شود.

گرانش کمتر می‌تواند فشار خون فرد را کاهش دهد که برای برقراری رابطه جنسی مورد نیاز است. دانشمندان همچنین می‌دانند که گرانش کم می‌تواند مشکلات بینایی را ایجاد کند و به سیستم ایمنی ضعیف منجر شود که برای زنان باردار خطرناک است.

علاوه بر کم بودن جاذبه، عوارض دیگری نیز وجود دارد. تابش و تشعشع خورشیدی بیشتری در مریخ وجود دارد که می‌تواند میزان اسپرم انسان را کاهش دهد.

مهم‌تر از همه، هیچ شواهد مستندی وجود ندارد که یک زن بتواند بدون هیچ مشکلی یک بارداری کامل را در فضا داشته باشد.

محققان می‌گویند که این چالش‌ها می‌توانند خطر سقط جنین ناشی از عفونت را افزایش دهند و ابتلا به بیماری‌ها را در افراد باردار و غیر باردار تسهیل کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو